מה עושים במקרה ולמנוח יש חובות

תוכן עניינים

זה ידוע שכשאדם הולך לעולמו הוא משאיר אחריו את הירושה שלו (הנכסים והממון שצבר עם השנים) לקרובים אליו. במקרים בהם יש צוואה תקפה, הירושה מחולקת בין היורשים ובמקרים בהן אין צוואה בתמונה, החלוקה מתבצעת בהתאם לחוק הירושה. אבל מה עושים במצב שבו בנוסף לנכסים והממון יש גם חובות? יצאנו לבדוק את השאלה המתבקשת וחזרנו עם כל הפרטים בנושא.

 

קודם כל – צריך לשלם את החובות מתוך העיזבון

אם אתם היורשים של המנוח וגיליתם כי יש לו חובות, עליכם קודם כל לשלם את החובות שלו מתוך הרכוש והממון שהוא השאיר אחריו. רק לאחר שתכסו את כל החובות, תוכלו להתחיל בחלוקה של הפריטים והממון הנותרים ביניכם, היורשים. ראוי לציין כי כל עוד אתם מחלקים את העיזבון באופן חוקי, אתם לא צריכים לדאוג בכל הנוגע לתשלום חובות המנוח מכיסכם הפרטי. אם נהגתם בחוסר תום לב בכל הנוגע לחלוקת העיזבון תוך יישום אחת הפעולות הבאות יש לכם ממה לחשוש וכדאי שתפנו לעורך דין בהקדם:

  1. חלוקת העיזבון תוך התעלמות מוחלטת מהחובות של המנוח
  2. העלמת הנכסים מהרשויות כדי להימנע מתשלום של החובות

 

שנית כל – צריך לפנות אל עורך דין

גם אם פעלתם כחוק בכל הנוגע לחלוקת הירושה, אתם צריכים להסתייע בעורך דין שבקיא בתחום הירושות. אנחנו ממליצים לכם להיכנס אל הקישור הבא ולראות איך נראה אתר של עורך דין מומלץ שבקיא בתחום: https://www.accordil.co.il. אם תחליטו, אתם יכולים ליצור קשר עם עורך הדין שמופיע באתר זה ולבקש ממנו מידע נוסף בכל הנוגע לחלוקת הירושה במצב שלמנוח יש חובות.

 

שימו לב שאתם בוחרים בעורך דין מומלץ

חלוקת רכוש בין היורשים נחשבת לא פעם לעניין מורכב. מדובר בהליך שעשוי להביא למחלוקות. במידה ומדובר בחלוקה של ירושה שכוללת חובות, הדבר עשוי להיות מורכב כפליים מכל חלוקת ירושה אחרת. לכן, אתם צריכים להיות בטוחים שאתם מקבלים ליווי הולם מטעם עורך דין מומלץ שעונה על הקריטריונים הבאים:

  • בעל ניסיון רב בתיקים דומים
  • בעל וותק רב
  • אדיב, קשוב ונעים הליכות

 

איך תוכלו למצוא עורך דין צוואות וירושות מומלץ?

כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם בוחרים נכון, אתם צריכים להסתייע בכל מיני גורמים שנמצאים מסביבכם. ההמלצה שלנו היא לבדוק את הפרטים לעומק באמצעות אחת או יותר מהדרכים הבאות:

  1. פרסום פוסט בפייסבוק שמסביר את מצבכם ומבקש לקבל המלצה על עורך דין מומלץ
  2. שליחת הודעות וואצאפ לשכנים, מכרים, חברים או קולגות שעברו הליך דומה
  3. כתיבת פוסט בקבוצת עורכי דין ובקשה בהכוונה אחר עורך דין מומלץ

 

לסיום

עד כאן כל הפרטים שאפשרו לכם לדעת מה עושים במקרה ולמנוח יש חובות. מאחלים לכם שתמצאו את עורך הדין הטוב ביותר בתחום ותגיעו להבנות בנושא, נתראה במדריך הבא.

חלוקת הירושה

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
איך להסתדר עם סכסוך ירושה

לרוב, כשאדם נפטר, הוא משאיר לקרוביו רכוש, נכסי מקרקעין, מטלטלין כמו כלי רכב, כספים שונים, וזכויות כאלה ואחרות. על פי חוק, אלמלא צוואה, כל נכסיו