מרגישים שאתם טובעים בחובות? יש מי שיעזור לכם!

תוכן עניינים

חלקים גדולים מהציבור הישראלי נמצא בנקודת האפס מבחינה כלכלית – ועבור אנשים אלה המעבר מפלוס למינוס ולהפך עשוי להיות דבר שבשגרה. ובכל זאת, שקיעה בחובות היא תהליך מהיר ומסוחרר, ולעיתים נראה שאין כל מוצא החוצה. וכאן אנחנו נכנסים לתמונה – משרדו על עו"ד כפיר לולו מתמחה במקרים אלה בדיוק, ובמאמר זה נסביר כיצד להתמודד עם חובות כספיים וניתן מספר טיפים כיצד להימנע מהם.

 

האם יש דרך לצאת ממעגל החובות?

אנשים רבים תוהים האם ניתן לפרוץ את מעגל החובות ולהתחיל חיים חדשים. התשובה לשאלה זו היא חיובית כמובן, אולם חשוב לדעת שהדרך מורכבת, עשויה לארוך זמן רב, ולהצריך שינויים משמעותיים באורח החיים שלנו. עם זאת, כל אדם שהיה שרוי בחובות יכול להעיד עד כמה המצב הזה אינו נעים, ועד כמה זה חשוב לצאת ממציאות מעיקה זו.

 

כיצד נפטרים מחובות כספיים

קיים מגוון עצום של דרכים ופתרונות על מנת לצאת מהמינוס. ניתן כמובן להכריז על פשיטת רגל או חדלות פרעון, אולם פתרונות אלה עשויים לגרום לבעיות אחרות, ועל כן אנו משתדלים להימנע מהם במידת האפשר. לעיתים מומלץ לקחת הלוואה בתנאים טובים (וקיימים מספר מקורות להלוואה מסוג זה), המסייעת לפרוס את החוב למשך זמן ממושך, ומאפשרת התמודדות עם התשלומים בצורה חודשית. במקביל לפתרונות הללו ניתן להגיע להסדרים שונים עם הבנקים, המשפרים את מעמדנו ומאפשרים לנו לקבל תנאי החזר טובים. דרכים אלה חייבות לכלול בתוכם גם שינויי צריכה והתנהגות, על מנת שלא לחזור לנקודת ההתחלה וליצור חובות חדשים.

 

כיצד להימנע מכניסה לחובות כספיים?

להלן נציג מספר כללי אצבע העשויים לסייע במידה רבה במניעת חובות:

בררו במדויק את היקף החוב

הצעד הראשון הוא להסתכל לחוב בעיניים – חשוב לדעת כמה אנחנו חייבים, למי, מה מועד הפירעון, מה גובה הקנס על אי עמידה בזמנים, האם ניתן לפרוס את החוב וכדו'. פרטים אלה מאפשרים לכם להבין היכן אתם עומדים, ולאחר מכן ניתן להתחיל לבנות דרך אסטרטגית ליציאה מהבור.

 

אל תתעלמו ממכתבי אזהרה

במידה ואתם חייבים כסף לגופים מסוימים – אל תתעלמו מהמכתבים או מהמיילים שהם שולחים לכם. התעלמות אינה פותרת את הבעיה, והיא גוררת ריביות וחיובים מוגדלים בלבד.

 

רשמו את ההוצאות

מעקב הדוק אחר ההוצאות שלכם יסייע לכם להבין לאן נעלמת המשכורת שלכם – ייתכן ותגלו שאתם משלמים ביטוחים כפולים, שהסיגריות שלכם יקרות מדי, שאפשר לחסוך את הבירה של סוף היום ושהיציאה למסעדה הייתה יכולה להתאחד עם מסיבה אחרת. כל הדברים הללו מתחילים ברישום ומעקב אחר ההוצאות, ובניית טבלת הוצאות מסודרת בכל חודש. בניית הרגל של רישום ההוצאות יסייע לכם לפתח מודעות כלכלית, כך שבעתיד תהיו זהירים יותר בכל הוצאה או תשלום.

 

התייעצו עם גורם מקצועי

כפי שציינו, קיימות דרכים רבות לצאת מחובות, וחשוב להתייעץ עם גורם מקצועי אשר ילווה וידריך אתכם. הטווית דרך פעולה תוך שימוש בכלים המתאימים ביותר עבורכם תקל עליכם להפטר מכל החובות, ותקצר לכם את הדרך לחיים חדשים – חיים חופשיים ומשוחררים מכל חוב כלכלי.

עורכי דין

 

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חובת לבישת חליפה בבית משפט

כאשר מדובר בעורכי דין, כללי לשכת עורכי הדין (מדי משפט) מחייבים את עורך הדין, כאשר הוא מופיע בבית משפט, ללבוש "מדי משפט" שכוללים – חולצה

האם יש השפעה כלכלית במשפט מתומלל

תמלול הקלטות מסוגים שונים משפיעות הן בהכרעת הדין, והן כשימוש לפרוטוקול המכסה מבחינה משפטית. במאמר הבא לעסוק ונעמיק בשאלות כמו: איך הקלטות יכולות להטות את

4 שלבים לתביעות נגד משרד הביטחון

כשמדובר בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון, ישנם כמה שלבים שכל אחד צריך לעבור. לפני שנתחיל בפירוט, חשוב לנו לציין כי זהו תהליך שעלול לקחת זמן

האם משרד פרסום נחשב כהוצאה מוכרת?

בעלי עסקים וחברות נדרשים לעמוד בלא מעט חובות: הם צריכים לדווח באופן קבוע לרשויות המס ולשלם מיסים, צריכים לעבוד על פי תקנות וכללים אדמיניסטרטיביים, להגיש