משכנתא בארה"ב – מה ההבדל העיקרי מול הארץ

תוכן עניינים

לקיחת משכנתא זו החלטה לא פשוטה באופן כללי, בטח כשהפרוצדורה קורת במדינה זרה ובשפה זרה. תהליך בקשת ולקיחת המשכנתא משתנה ממדינה למדינה. ההבדלים בין לקיחת משכנתא בישראל ללקיחת משכנתא בארה"ב הם שונים בתכלית ובזה נעסוק לאורך כל המאמר.

 

מחירי הנדל"ן במדינת ישראל

נוטריון משכנתא ארה"ב בקרית אונו מספר כי ישראלים רבים חשים תחושת מיצוי גדולה בכל הקשור לנדל"ן בישראל. נוסף על כל זה ישנם גם הגבלות של הבנק על לקיחת משכנתא וישראלים מחפשים אפשרויות ואפיקים נוספים. מכיוון שנדל"ן הוא תחום לוהט בשנים האחרונות: הוא בטוח ורווחי יותר משנה לשנה, ישראלים רבים מוצאים את עצמם משקיעים בנדל"ן במדינות אחרות.

 

למה דווקא להשקיע בנדל"ן בארה"ב?

ישראלים רבים מתעניינים ברכישת נדל"ן בחו"ל אבל במיוחד בארה"ב. מחירי הנדל"ן בארצות הברית נמוכים ביחס לישראל וזאת הודות למשבר הסאב פריים שטלטל את המדינה לפני כיותר מעשור. משבר זה הביא לירידה דרסטית של מחירי הנדל"ן והדירות.

אבל חשוב לציין, מאז המשבר השוק נמצא בעלייה מתמדת וכרגע הוא אופציה מעולה להשקעה עבור משקיעים מכל רחבי העולם. ארה"ב מקבלת ישראלים באהבה גדולה, התחבורה שם מעולה, התקשורת קלה וכל הפרמטרים האלו מביאים לכך שארה"ב מספקת תנאים מעולים להשקעה.

 

חשיבות לקיחת המשכנתא בארה"ב

משכנתא היא תהליך שקורה בכל רכישה של נכס, בין אם הוא להשקעה או למגורים. היות ומשכנתא מהווה עבור כולנו חלק נכבד מאוד מהתקציב, אנחנו צריכים להיות ערים ומודעים לכל המסלול שלקחנו ולתנאים שנבחרו: תקופת המשכנתא, גובה ההחזר, סוג ההחזר וכו'.

 

הבדלים עיקריים בין לקיחת משכנתא בארה"ב ביחס לישראל:

  • שקיפות: בארה"ב תהליך לקיחת המשכנתא הוא שקוף מכיוון שיש בה חוקים פדרליים ותקנות שמחייבים נותני משכנתאות לגילויים נאותים בעוד בישראל השקיפות היא מתעתעת אפילו כשמדובר בגובה התשלומים.
  • מסלולי המשכנתאות: בגדול אפשר לומר שהמסלולים בישראל וארה"ב די דומים, ההבדל הכי גדול בתחום זה הוא גובה הריבית: בישראל היא צמודה למדד (ואנחנו קוראים לה קבועה) בארה"ב היא קבועה בצורה מוחלטת.
  • שירות: בארה"ב נותן המשכנתא הוא זה שמטפל בכל הפרוצדורה והתהליך בעוד שבמדינת ישראל ההפך הוא הדבר ולוקח המשכנתא הוא זה שמוביל את התהליך.
  • שינויים בתעריפי המשכנתא: המלווים בארצות הברית דואגים לצמצם שינויים הקשורים לתשלומים והריביות בעוד שאצלנו בישראל זה לא דבר מקובל.
  • הרכב המשכנתא: בארה"ב אין זה מקובל לבחור כמה מסלולים שירכיבו את כך כל המשכנתא שנלקחת. אתה בחור סוג אחד של משכנתא ואת התנאים ובזה מסתכם החוזה.

 

לסיכום הבדלים בלקיחת המשכנתא בארה"ב מישראל

ההבדלים הם רבים ומשמעותיים מאוד, ואולי זו הסיבה העיקרית לכך שאנשים מעדיפים לקנות נדל"ן להשקעה בארה"ב על אף שהוא פחות נוח או בשפה זרה, כי בסופו של דבר היתרונות עולים על החסרונות. מקווים שעזרנו ושיהיה לכם בהצלחה!

משכנתא

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
ליגת העל בפורטוגל – חוויה בלתי נשכחת

מה זה גילוי מרצון? פורטוגל הפכה בשנים האחרונות לאחת המדינות הפופולריות ביותר למטרות תיירות ומגורים, אולם רבים אינם יודעים כי בפורטוגל יש תרבות עשירה של

ציטוטים של עורכי דין ותיקים

ציטוטים של עורכי דין ותיקים ברבות השנים הנפיקו עורכי דין מכל רחבי העולם ציטוטים בלתי נשכחים. עו"ד מירי ברונו מערכת המשפט בישראל – שפל חסר

מדבקות למשרד עורכי דין

מעוניינים לעצב מחדש את המשרד שלכם ולהעניק לו מראה חדש ומרענן? מעוניינים לבצע שינוי בחלל המשרד אך חוששים מהזמן הרב הכרוך בשיפוץ כולל? יש לנו

קוסם ליום הולדת במשרד עורכי דין

הרבה דברים השתנו מאז שהודיני הדהים את העולם בפעלולי ההיחלצות שלו, מה שלא השתנה הם ההתרגשות וההנאה שמביאים איתם מופעי קסמים. קוסם ליום הולדת במשרד

מה זה קרן פנסיה נבחרת ולמי זה מתאים

במדינת ישראל, נושא הפנסיה הוא אחד הנושאים היותר מפוקחים ומוסדרים בחוק. עד שנות התשעים של המאה הקודמת, היה חלק ניכר מהעובדים במשק מבוטח באמצעות קרנות

החוקים לגבי העסקת מטפל סיעודי

אחד מההורים שלכם הפך לסיעודי ואתם רוצים לדאוג עבורו למטפל? אם כך, טבעי שתרצו לדעת מה אומר בנושא הזה החוק ואיך אפשר לעשות את הדברים.