האם משרד פרסום נחשב כהוצאה מוכרת?

תוכן עניינים

בעלי עסקים וחברות נדרשים לעמוד בלא מעט חובות: הם צריכים לדווח באופן קבוע לרשויות המס ולשלם מיסים, צריכים לעבוד על פי תקנות וכללים אדמיניסטרטיביים, להגיש דוחות ועוד.

אך לצד כל החובות האלו יש לבעלי עסקים גם כמה זכויות, אחת מהזכויות המרכזיות היא – הוצאה מוכרת.

הוצאה מוכרת זו זכות שכל בעל עסק חייב להכיר, בין אם מדובר בעוסק פטור ,עוסק מורשה או חברה בע"מ.

 

מדוע?

מאחר שבמהלך השנים חוקקו תקנות וחוקים אשר נועדו לרכך ולו במעט את "מכת" המיסים שבעלי עסקים צריכים לשלם ואם לא מבינים בדיוק מה נכנס תחת ההגדרה של הוצאה מוכרת , צפויים לשלם הרבה יותר מיסים ממה שצריך, וזה חבל.
הכרה בהוצאות עסקיות היא הדרך הפשוטה ביותר להקטין את תשלומי המס. למעשה הוצאה מוכרת היא הדרך של בעלי עסקים עצמאיים לוודא שהם לא משלמים שקל יותר ממה שהם צריכים, על פי חוק כמובן.

 

אז מהי הוצאה מוכרת במס?

נתחיל בהגדרה. על פי סעיף 17 לפקודת מס ההכנסה הוצאה מוכרת למס מוגדרת כך:
"לשם בירור הכנסתו החייבת של אדם ינוכו, זולת אם הניכוי הוגבל או לא הותר על פי סעיף 31 – יציאות והוצאות שיצאו כולן בייצור הכנסתו בשנת המס ולשם כך בלבד".
ועכשיו בעברית : הוצאה מוכרת זוהי הוצאה או תשלום שבית העסק שילם לטובת הפעילות העסקית שלו, ובעת חישוב המס היא יורדת מהרווחים החייבים במס. כשבאופן כללי: ככל שהרווח הנקי של בית העסק קטן יותר, כך הוא משלם פחות מס.
אם ניקח לדוגמה מפעל המייצר שוקולד. על מנת לייצר את השוקולד במפעל צריך חלב, לכן חלב הוא מוצר גלם שנרכש עבור המפעל והוא יחשב עבורו כהוצאה מוכרת במס.
כמעט כל הוצאה אשר משמשת את העסק לייצור הכנסה אם במישרין ואם בעקיפין נחשבת כהוצאה מוכרת.

 

האם משרד פרסום נחשב כהוצאה מוכרת ?

לכאורה, לא. הוצאה על משרד פרסום אינה הוצאה על חומרי גלם שמפיקים תוצר שהעסק מוכר.
אבל היא כן הוצאה שוטפת , והיא כן מפיקה עבור העסק רווח לבסוף, גם אם לא בצורה של מוצר.

 

כן או לא?

אתם כבר ממש במתח, אז נגלה לכם שבחוק נקבע כי הוצאות על פרסום נחשבות כהוצאה מוכרת (הידד!) .
הוצאות פרסום שוטפות כולל קידום אתרים ושיווק- מוכרות כהוצאה – הוצאות פרסום יכולות גם להיחשב כהוצאות מראש .

לסיכום- אתם יודעים יותר טוב מאתנו: ניהול עסק זה עסק לא פשוט. מלבד העבודה עצמה יש הרבה דברים שלא קשורים לעבודה עצמה, שעלולים להיות מאיימים, כמו המון המון בירוקרטיה והתנהלות מול רשויות המיסים. כשמבינים מה צריך לעשות, מגלים שזה לא כך כך קשה, והיי, בתוך כל החובות האלו יש לכם גם זכויות! נצלו אותן כראוי ואל תהססו להוציא על שירותים שיקדמו את העסק שלכם כמו שיווק , מכירות ושירותי משרד פרסום. ההוצאה? על חשבון מס הכנסה.

 

שטרות

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חובת לבישת חליפה בבית משפט

כאשר מדובר בעורכי דין, כללי לשכת עורכי הדין (מדי משפט) מחייבים את עורך הדין, כאשר הוא מופיע בבית משפט, ללבוש "מדי משפט" שכוללים – חולצה

האם יש השפעה כלכלית במשפט מתומלל

תמלול הקלטות מסוגים שונים משפיעות הן בהכרעת הדין, והן כשימוש לפרוטוקול המכסה מבחינה משפטית. במאמר הבא לעסוק ונעמיק בשאלות כמו: איך הקלטות יכולות להטות את

4 שלבים לתביעות נגד משרד הביטחון

כשמדובר בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון, ישנם כמה שלבים שכל אחד צריך לעבור. לפני שנתחיל בפירוט, חשוב לנו לציין כי זהו תהליך שעלול לקחת זמן