נכים בישראל – מהם הזכויות מול ביטוח לאומי שחשוב להכיר

תוכן עניינים

בין אם הנכות שלכם הינה מולדת ובין אם נגרמה במהלך חייכם, חשוב שתכירו את הזכויות שלכם מול ביטוח לאומי ותדעו לדרוש אותן במידת הצורך. המשרד לביטוח לאומי מעניק רשת בטחון רחבה לאוכלוסיית הנכים בישראל המתבטאת בקצבאות שונות ולכן מודעות לזכויותיכם יכולה לעזור לכם לקבל יותר. באמצעות עורך דין המיומן בתביעות מול ביטוח לאומי תוכלו להיות בטוחים שאתם ממצים את כל הזכויות שלכם.

 

נכים בישראל

מדינת ישראל דואגת לאוכלוסיית הנכים הישראלים בדרכים שונות ומגוונות, הן בדרך של קביעת זכאות לקצבת נכות לנכים מלידה או נכות שנקבעה להם במהלך חייהם, הן באמצעות מתקנים שונים לשיקום, שיפור ואיפשור איכות חיים, עמותות שונות אשר נתרמות לעזרה, סיוע ותמיכה בנכים ובבני משפחותיהם, נגישות והנגשה של מוסדות ציבור ועוד.

המודעות לנכים ולזכויותיהם הולכת וגדלה משנה לשנה, וכיום אדם נכה בישראל יכול לעבוד, להקים משפחה וגם ליהנות מביקור במסעדה או בחוף הים ללא קושי. אם בכל זאת אתם נתקלים בבירוקטריה, קושי מסויים או שהינכם זקוקים לעזרה וליווי בתביעה מול ביטוח לאומי, אתם מוזמנים לפנות אל עו"ד לענייני ביטוח לאומי שיעזור לכם למצות את זכויותיכם.

 

מהם הזכויות מול ביטוח לאומי שחשוב להכיר

מפתיע לחשוב, אבל גם כיום נכים רבים אינם מודעים לזכויות שלהם. התייעצות עם עורך דין המיומן בזכויות המגיעות לכם מביטוח לאומי יכולה לסייע לכם למצות את כל זכויותיכם. להלן הזכויות מול ביטוח לאומי שחשוב לכל אחד להכיר:

  • פטור מדמי ביטוח לאומי – במידה ואתם סובלים מנכות כלשהי אתם יכולים להיות פטורים מדמי ביטוח לאומי גם אם אתם עובדים.
  • סיוע במימון מכשירי שיקום – בעידן הטכנולוגי של היום ובאמצעות פריצות דרך מדעיות חברות שונות בארץ ובחו"ל מציעות לאוכלוסיית הנכים מכשירי שיקום מתקדמים המאפשרים חיים של כבוד, בריאות טובה יותר ושיקום קל יותר המאפשר לחלק מן הנכים חזרה של ממש לשגרת חייהם, לעבודה, ללימודים ואפילו לבילוי משותף עם חברים ומשפחה.
  • תשלום למוסד שיקומי או סיעודי – במידה ואתם שוהים במוסד שיקומי או סיעודי בשל הנכות שממנה אתם סובלים, אתם זכאים לתשלום מן הביטוח הלאומי למימון המוסד.
  • עבודה וקצבה – על מנת לעודד את אוכלוסיית הנכים בישראל לצאת לעבודה לא נשללת מהם הקצבה בשל ההכנסות מן העבודה אלא מדורגת על פי ההכנסה. כך שתוכלו לעבוד ולהמשיך לקבל קצבה מסויימת כדי להגיע לרמת חיים כלכלית מכבדת וראויה.
  • זקנה ונכות – אדם נכה שהגיע לגיל זקנה זכאי לקבל קצבת זקנה לנכה אשר גבוהה במעט מקצבת זקנה רגילה וזאת כדי לאפשר לו להמשיך ליהנות מכל אותן זכויות שנהנה מהן לפני שהגיע לגיל זקנה, ובנוסף גם לקבל אחוז מסויים של קצבת זקנה.
  • שלל של הטבות מן המדינה – בנוסף לזכויות בביטוח הלאומי, חשוב להיות מודעים לזכויות נכים המגיעות ממשרדי ממשלה אחרים: משרד הבריאות, משרד התחבורה ועוד אשר מאפשרים סלי שיקום שונים, תו חניית נכה, פטור מתור, שירותים שונים, מידע על נגישות ועוד. כמו כן זכאים הנכים לפטורים מסויימים ממסים ( לעיתים בשילוב חוקי עזר עירוניים באיזור מגוריהם ) וכן לתמיכה מהקהילה שבה הם נמצאים בדמות מרכזי פיס, עמותות ללא מטרות רווח ועוד.

 

עורך דין למיצוי זכויות נכים

במידה ואתם סובלים מנכות מלידה או שקרתה במהלך חייכם, חשוב להתייעץ עם עורך דין למיצוי זכויותיכם מול הביטוח הלאומי וגם מול משרדי ממשלה אחרים אשר מעניקים זכויות רבות בדמות הקלות במיסים ועוד.

נכים בישראל - מהם הזכויות מול ביטוח לאומי שחשוב להכיר

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף