עבירות סמים – זה מה שצפוי בבית המשפט למי שהסתבך

תוכן עניינים

עבירות סמים הן בין העבירות הפליליות הנפוצות כיום בישראל ובעולם.

אדם שנתפס כשהוא מחזיק בסמים צפוי להיעצר, ואף לקבל עונש מאסר למספר שנים.

במאמר זה נפרט על ההליך שצפוי לך בבית המשפט בגין עבירות סמים.

 

האיסור בחוק בנושא סמים

נושא הסמים בישראל מוסדר בחוק, בפקודת הסמים המסוכנים משנת 1973. בפקודה זו נאמר שחל איסור לעשות שימוש כלשהו בסם (לרבות להחזיק, לייבא, לייצא, למכור, לגדל, לייצר ועוד).

הפקודה אוסרת גם על שימוש עצמי וגם על שימוש מסחרי בסם – אך מבדילה ביניהם בגזרת העונש, כאשר שימוש מסחרי בסם היא עבירה חמורה יותר וגוררת עימה עונש מאסר לתקופה ארוכה יותר.

 

סחר בסמים

כאמור, החוק אוסר גם על סחר בסמים. בהקשר זה אין הבחנה בין סמים קלים לסמים קשים – יש איסור לסחור בכל סם שהוא, גם אם הוא מוגדר כ'קל'. העונש המקסימלי שקבוע בחוק לסחר בסמים הוא עשרים שנות מאסר (וזאת בניגוד לעונש על שימוש עצמי, שעומד על שלוש שנות מאסר).

 

החשיבות של כמות הסם

לפי החוק, גם כמות מזערית של סם אסורה בשימוש – כל כמות צפויה לגרור אחריה הפללה. עם זאת, ישנה חשיבות משפטית לכמות הסם שנתפס.

במידה ונתפסה כמות קטנה של סם, הנאשם יוכל לטעון כי הוא משתמש בסם לשימוש עצמי – ועל התובע מוטלת חובת ההוכחה לסתור את הטענה הזו. לעומת זאת, אם נתפסה כמות גדולה של סם, ההנחה היא כי לא מדובר על סמים לשימוש עצמי – וחובת ההוכחה לסתור זאת רובצת על הנאשם.

 

מדוע מומלץ לשכור עורך דין בעבירות סמים?

עבירות סמים נחשבות כעבירה פלילית בישראל, ולכן לעובר עליהן צפוי הליך משפטי פלילי. ההליך הפלילי עשוי להיות יקר וממושך, ומלווה בתיוג חברתי שלילי של הנאשם. עם זאת, מידת ההוכחה במשפט הפלילי צריכה להיות מעבר לספק סביר. כלומר, במידה ותצליחו לערער את טענות התביעה, ייתכן ותזוכו מכל אשמה.

במידה ואתם עומדים בפני הליך משפטי בגין עבירות סמים, מומלץ מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין פלילי שמתמחה בעבירות סמים. עורך הדין יוכל לתת לכם את הייעוץ וההכוונה הנדרשים, להכין אתכם להליך הפלילי ולהורות לכם מה לומר ומה לא לומר (על מנת להימנע מלהפליל את עצמכם).

מטרתו של עורך הדין במקרים אלו היא לנסות ולערער את טענות התביעה, כך שלא יוכלו להוכיח מעל לספק סביר כי הנאשם אכן אשם, או לחילופין לנסות ולהמעיט מחשיבות המקרה ומהתדירות שבה הנאשם משתמש או סוחר בסם.

מידע נוסף על ההליך המשפטי בעבירות סמים תוכלו למצוא באתר האינטרנט https://www.drugcrime-law.co.il. באתר תוכלו גם לפנות לייעוץ אישי שמותאם למקרה שלכם, שניתן על ידי עורך דין פלילי בעל ניסיון רב בעבירות סמים.

 

קוק

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
עורך דין עבירות אלימות

עבירות אלימות הן מושג רחב, המכיל בתוכו מגוון עצום של עבירות שונות, חלק בדרגת חומרה קלה וחלקן חמורות ביותר, וכוללות עונשי מאסר ארוכים. כאשר מסתבכים

אישום באחזקת סמים

יש סוגים שונים של עבירות סמים וגם מגוון רחב של עונשים עבור אחזקת כמויות שונות. במאמר הבא נסביר איך מתייחס החוק אל עבירות מן הסוג

איך למחוק רישום פלילי?

אם יש דבר מה בעברם מול החוק, שאתם לא הכי גאים בו והייתם רוצים שיימחק אולי יש אפשרות חוקית לכך. מחיקת רישום פלילי הוא תהליך

כיצד ניתן להשתקם מתיק פלילי?

עבירה פלילית, תהא הסיבה לביצועה אשר תהא, מהווה כתם לכל החיים על האדם שביצע את העבירה, כשהיא משפיעה על גורמים שונים בחייו, בעיקר חברתיים וכלכליים.

האם עורך דין פלילי רשאי לסרב לתיק?

צפייה בסדרת פשע מצליחה גרמה לנו להעלות שאלות שונות שנוגעות לתחום עריכת הדין והתמודדות אל מול אנשים שיש להם תיקים פליליים במשטרה. את השאלות הללו

סגירת תיק פלילי – האם זה אפשרי?

"תיק פלילי" – זהו אחד הביטויים המפחידים ביותר שיכול לשמוע אזרח. אתם יכולים לשמור חוק במהלך כל ימי חייכם, אך ברגע שאדם מתלונן עליכם במשטרה