מהו עורך דין הוצאה לפועל?

תוכן עניינים

ללשכת הוצאה לפועל קיימות סמכויות משפטיות נרחבות לגביית החובות. כאשר נפתח נגדכם תיק בהוצאה לפועל, חשוב לפנות בהקדם לעורך דין מקצועי ומומחה בתחום הוצאה לפועל. מיהו עורך דין הוצאה לפועל? מהם תפקידיו, וכיצד בדיוק הוא יכול לסייע לנו? זה בדיוק הזמן להכיר את עורך דין הוצאה לפעול

 

מהי הוצאה לפועל?

לשכת הוצאה לפועל, היא הגוף המבצע של רשות האכיפה והגבייה והיא נמצאת תחת סמכותו של משרד המשפטים. תפקידה של לשכת הוצאה לפועל הוא, לאכוף את ההליכים האזרחיים הקשורים בגביית חובות ומתוקף תפקידה, קיימות לה סמכויות משפטיות נרחבות וביניהן: היכולת לעקל משכורות, לעכב יציאה מהארץ, להגביל חשבונות בנק ועוד.

המקרים בהם ניתן לפנות ללשכת הוצאה לפועל הם במקרים בהם קיים לתובע פסק דין לטובתו, כאשר עם הזמן וריבוי המקרים, המחוקק הגדיל את טווח סמכויות הטיפול של לשכת הוצאה לפועל גם למקרים בהם קיים לתובע שטר משכנתא, חשבונית / זיכוי לא משולמים, שטר ערבות ועוד.

 

עורך דין הוצאה לפועל – קווים לדמותו

המשמעות של פתיחת תיק בהוצאה לפועל היא, כי לשכת הוצאה לפועל יכולה להפעיל נגדכם את כלל הסמכויות העומדות לרשותה וכפי שראינו לעיל, מדובר בהגבלות מחמירות ומהותיות. על מנת להתמודד בצורה יעילה, מהירה ומקצועית מול הוצאה לפועל, חשוב ומומלץ להיעזר בשירותיו של עורך דין הוצאה לפועל מקצועי ומנוסה – עורך דין דניאל ינובסקי.

תפקידו המרכזי של עורך דין הוצאה לפועל, כרוך בייצוג וטיפול בתיק ההוצאה לפועל שנפתח נגדכם, כאשר במסגרת הטיפול בתיק, עורך הדין יבחן את דרכי הפעולה המומלצות להסרת ההגבלות ובמקביל, לסגירת התיק ומציאת הפתרונות המיטביים להסדרת החוב ואף מחיקתו.

 

מתי עלינו לפנות לעורך דין הוצאה לפועל?

בכל הקשור לחובות ובמיוחד במקרה בו החובות הגיעו לטיפולה של לשכת הוצאה לפועל, חשוב לטפל בהם בהקדם האפשרי ובצורה המקצועית ביותר. לפיכך, מיד עם קבלת ההודעה המוקדמת בגין פתיחת תיק בהוצאה לפועל וכן במצבים בהם קיבלתם זימון לבית המשפט בשל חובות שהצטברו, יש לפנות בהקדם האפשרי לייעוץ של עורך דין הוצאה לפועל.

 

כיצד בוחרים עורך דין הוצאה לפועל?

ראינו אם כן את מידת החשיבות שבפנייה מוקדמת לעורך דין הוצאה לפועל ויחד עם זאת, את בחירת עורך הדין המתאים יש לעשות בשיקול דעת ולבחון בעיקר פרמטרים דוגמת שנות הניסיון בתחום, מקצועיות והתמחות ספציפית בתחום ההוצאה לפועל וכן יחסי אנוש וזמינות רבה.

 

לסיכום

כאשר החובות שהצטברו מגיעים למצב של פתיחת תיק בהוצאה לפועל, הרי שחשוב לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין מקצועי המתמחה בתחום הוצאה לפועל, בכדי שייצג אותנו נאמנה מול לשכת הוצאה לפועל ויפעל להסרת ההגבלות המחמירות שהושתו עלינו, כמו גם, להסדרת החוב מול הנושים השונים ובמקרים מסוימים, אף למחיקת יתרת החוב.

עורך דין הוצאה לפועל

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף