עורך דין מקרקעין ותרומתו לעסקת הנדל"ן הקרובה שלכם

תוכן עניינים

כשהריביות נמוכות, עתודות הקרקע מוגבלות והביקוש מרקיע שחקים אין זה פלא כי שוק הנדל"ן בארץ רותח מתמיד. כל איש עסקים מנוסה בתחום הנדל"ן ידע להסביר לכם מדוע שכירת עורך דין בתחום המקרקעין היא בגדר חובה של ממש. לעומת זאת, עבור אלו מאיתנו שאינם כה מנוסים בתחום לא תמיד העניין כה ברור. המדריך הבא יסביר לכם מה תפקידו של עורך דין העוסק בתחום הנדל"ן וכיצד הוא יוכל לסייע לכם בעת עסקת הנדל"ן שאתם צפויים לעשות.

מדוע חשוב להיעזר בעורך דין בעת קניית נכס

בין אם אתם מחפשים לקנות את הדירה הראשונה שלכם, קוטג' קטן שאתם מתכננים לשפץ או מגרש ריק לצורך בניית בית החלומות שלכם, סביר להניח שהעסקה שאתם צפויים לעשות תהייה בין הרכישות הגדולות והמשמעותיות שתעשו במהלך חייכם שכן מדובר בסכומי כסף משמעותיים במיוחד.

במהלך העסקה אתם צפויים להיחשף לעולם חדש לחלוטין עם חוקים ותקנות שמעולם לא שמעתם אודותיהם או שאינכם מבינים לעומק. כמו כן לעיתים תאלצו להתמודד עם גופים מקצועיים שונים ודרישותיהם. השילוב בין סכומי כסף משני חיים והליכים בירוקרטים סבוכים שאורכים זמן רב עשוי להיות נפיץ ובעזרת עורך דין טוב תוכלו להימנע מעוגמת נפש מיותרת.

 

מדוע חשוב במיוחד שהעורך דין אליו נפנה יתמחה בתחום הנדל"ן

בתחום המקרקעין יש מגוון רחב במיוחד של חוקים ותקנות ונדרשת בקיאות רבה בכדי להכיר ולהבין את ההשפעות והמשמעויות של כל אותם חוקים ותקנות על עסקת הנדל"ן שאתם עתידים לבצע. כמו כן, לעיתים ישנן תיקונים, תוספות ושינויים בכל אותם חוקים ותקנות ועל כן יש לבחור עורך דין מתמחה בדיני מקרקעין ועל כן מקפיד כל העת להתעדכן בכל אותם החידושים בחקיקה ובתקנות.

 

מה בודק העורך דין לפני השלמת עסקת נדל"ן

כאשר מדובר ברכישת דירה או בית פרטי בפרויקט חדש ישירות מהקבלן, עורך דין מתחום המקרקעין ידע לבדוק את כך ההיבטים התכנוניים של הפרויקט לרבות תוכניות הבניין העירוניות, את היתרי הבנייה ואת הערובות שיעמדו לצידו של הקונה במידה והקבלן לא עומד בחוזה ומוסר את יחידת הדיור בזמן.

כאשר מדובר מגרש ריק או דירה או בית מיד שנייה עורך דין מתחום המקרקעין ידע לבדוק שהנכס אכן רשום על שמו של המוכר, שאין על הנכס עיקולים כלשהם או עבירות בנייה שעשויות לטרפד את השלמת העסקה על הנכס וכן עניינים הנוגעים לצורך בתשלום מיסים שונים בעת קניית הנכס כדוגמת מס שבח, היטל השבחה, מס מכירה וכדומה.

כיוון שעסקאות נדל"ן הן עסקאות גדולות למדי וסבוכות למדי מומלץ לא להתפשר ולשכור את שירותיו של עורך דין מיומן בעל בסיון נרחב בתחום עסקאות הנדל"ן שכן שכירת עורך דין בתחום המקרקעין היא ערובה להצלחתה של כל עסקת נדל"ן.

 

איש חוק ומשפט

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
איך לבחור עורך דין לבניין משותף?

תהליך בחירת עורך דין בתור הישות המייצגת של דיירי הבניין השמות, עשוי להיות ארוך ומייגע. ריכזנו עבורכם מספר טיפים שבאמצעותם תוכלו לבצע את הבחירה בצור

עורך דין מכירת דירה בשרון

יש לכם דירה באזור השרון והרצליה? רוצים למכור אותה כדי לנצל את הכסף למטרות אחרות? אם כך, כדאי שתבדקו היטב איך אתם מתכוונים לבצע את

מדריך משפטי על משכנתא

אין ספק כי מדובר באחת העסקאות המהותיות שאנשים מבצעים, משכנתא. חכמים מאיתנו כבר הציגו נתונים לפיהם, רוב רובם של הזוגות בישראל יצטרכו לקחת משכנתא. להוסיף

פטור ממס רכישה

אם אתם עומדים לבצע עסקת נדל"ן גדולה, ברור מדוע אתם רוצים לדעת איזה מיסים עליכם לשלם, ואין ספק שאחד מהמיסים הוא מס רכישה. לכן כדאי

תמ"א 38 דייר סרבן

ככל שעוברות השנים אנחנו רואים שנעשים עוד ועוד פרויקטים שונים של תמ"א 38 באזורים שונים בישראל. יש לכך סיבה טובה, שכן מצד אחד היזם מרוויח

איך להוציא רישיון קבלן בישראל

ממש כמו כשאנחנו רוצים להתחיל לנהוג ברכב אנו זקוקים לקבלת רישיון נהיגה ממשרד הרישוי  כך גם קבלן המעוניין להתחיל בעבודתו זקוק להוציא רישיון קבלן.