עורך דין למכירת דירה בתל אביב מסמכים, הכנות ועלויות

תוכן עניינים

מכירת דירה בכלל, ומכירת דירה בתל אביב בפרט, היא עניין שהפוטנציאל להסתבכות בו הוא עצום. על מנת לעבור בהצלחה את תהליך מכירת הדירה שלכם, יש צורך להקפיד על קוצו של יוד, הן בקיום התחייבויות חוזיות כלפי הקונים והן בהתנהלות מול הגופים והגורמים השונים השייכים למדינה. אף שעל פניו נראה שאפשר לבצע את התהליך באופן עצמאי, ההמלצה החד משמעית שלנו היא להסתייע בשירותיו הטובים של עורך דין למכירת דירה בתל אביב ובכלל. מהם השלבים במכירת הדירה? אילו מסמכים יש להשיג, ומהן העלויות הכרוכות בהשלמת עסקת המכירה של הבית? כדאי להמשיך לקרוא – כל התשובות בהמשך המאמר.

בית למכירה

מכירת דירה – זיכרון דברים והכנה לעסקה

מרבית המאמרים והחומרים בתחום הנדל"ן, עוסקים בשלבים השונים בתהליך רכישת דירה. הרבה לפני שיפוץ מטבח או חלקים הקשורים בדירה. לפיכך נוצר הרושם שהליך המכירה של דירה או נכס נדל"ן אחר הוא פשוט, ולא כך היא. הליך המכירה מסובך לא פחות, ויש בו רגישויות לא מעטות, בעיקר בכל הקשור בקבלת הכספים עבור המכירה.

הדבר הראשון שיש לעשות מרגע שמגיעים להסכמה על מכירת הדירה, הוא לחתום על זיכרון דברים. המסמך הזה הוא מחייב, ומונע משני הצדדים כאחד לסגת מהעסקה. זאת, כמובן, בתנאי שיתקיימו כל התנאים המאפשרים אותה. בשלב הבא, ישלחו הרוכשים ככל הנראה שמאי מטעמם להעריך את מחיר הנכס. על מנת להיות בטוחים שהמחיר שהקונים דרשו הוא ריאלי, מומלץ בחום גם לקונים עצמם להביא שמאי. זאת, אף שהדבר כרוך בתשלום. השמאי יעריך נכונה את מחיר הנכס, מה שיחזק את דרישת המחיר של הרוכשים.

השלבים הבאים בעסקה הם חתימה על החוזה וקביעת השלבים בשונים בקיום העסקה. החוזה חייב להעניק לרוכשים טווח זמן סביר שבו הם יטפלו בנושא המשכנתא, כמו גם השגת ההון העצמי לרכישת הנכס. עורך הדין של הרוכשים יבצע במקביל בדיקת רישום בטאבו ורישום הערת אזהרה לזכותם. בנוסף, יסייע עורך הדין בהשגת מסמכים נוספים, כגון חובות של בעלי הדירה לעירייה, אם ישנם כאלה, או לרשויות במס, בעיקר מס שבח מקרקעין.

העברת הכספים, השלמת העסקה והעלויות

בשלבים הבאים יעברו הכספים בהדרגה מהרוכשים למוכרים. זאת, בפיקוח עורך הדין שיעביר את כל הכספים דרך חשבון נאמנות לצורך העסקה. רק באופן הזה ניתן יהיה לוודא שכל ההתחייבויות הכספיות של הרוכשים התקיימו במלואן, לפני העברת הבעלות על הנכס. חוזה המכירה יקבע תאריכים מדויקים להעברת הכספים, שיחייבו את הצדדים.

באשר לעלויות – הן הרוכשים והן המוכרים חייבים לשלם את שכר הטרחה של עורך הדין, שהוא אחוז וחצי מערך העסקה. בנוסף, ישנן עלויות שונות הכרוכות בהשגת מסמכים הקשורים בנכס. עם זאת, מרבית העלויות יחולו על הרוכשים. רק במקרים מעטים נדרשים גם המוכרים להשיג מסמכים כל שהם, מלבד מסמכי הבעלות על הנכס.

אם יש לכם צורך בשירותיו הטובים של עורך דין לכירת דירה בתל אביב, אתם אכן במקום הנכון. כדאי ליצור קשר כעת ואנו נחזור אליכם להמשך התהליך.

איך לבחור עורך דין לבניין משותף?

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
איך לבחור עורך דין לבניין משותף?

תהליך בחירת עורך דין בתור הישות המייצגת של דיירי הבניין השמות, עשוי להיות ארוך ומייגע. ריכזנו עבורכם מספר טיפים שבאמצעותם תוכלו לבצע את הבחירה בצור

עורך דין מכירת דירה בשרון

יש לכם דירה באזור השרון והרצליה? רוצים למכור אותה כדי לנצל את הכסף למטרות אחרות? אם כך, כדאי שתבדקו היטב איך אתם מתכוונים לבצע את

מדריך משפטי על משכנתא

אין ספק כי מדובר באחת העסקאות המהותיות שאנשים מבצעים, משכנתא. חכמים מאיתנו כבר הציגו נתונים לפיהם, רוב רובם של הזוגות בישראל יצטרכו לקחת משכנתא. להוסיף

פטור ממס רכישה

אם אתם עומדים לבצע עסקת נדל"ן גדולה, ברור מדוע אתם רוצים לדעת איזה מיסים עליכם לשלם, ואין ספק שאחד מהמיסים הוא מס רכישה. לכן כדאי

תמ"א 38 דייר סרבן

ככל שעוברות השנים אנחנו רואים שנעשים עוד ועוד פרויקטים שונים של תמ"א 38 באזורים שונים בישראל. יש לכך סיבה טובה, שכן מצד אחד היזם מרוויח

איך להוציא רישיון קבלן בישראל

ממש כמו כשאנחנו רוצים להתחיל לנהוג ברכב אנו זקוקים לקבלת רישיון נהיגה ממשרד הרישוי  כך גם קבלן המעוניין להתחיל בעבודתו זקוק להוציא רישיון קבלן.