האם עורך דין פלילי רשאי לסרב לתיק?

תוכן עניינים

צפייה בסדרת פשע מצליחה גרמה לנו להעלות שאלות שונות שנוגעות לתחום עריכת הדין והתמודדות אל מול אנשים שיש להם תיקים פליליים במשטרה. את השאלות הללו אנו בדרך כלל מעלים אל מול עצמנו, בזמן שאנחנו בוהים במסך. אבל הפעם, החלטנו לרכז את כל השאלות על דף ובסופו של דבר, להכין מהן מדריכים מרתקים. שאלה זו שהוצגה בכותרת שלעיל היא ה – 1 שיצאנו לחקור ואנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו ולגלות את התשובה.

 

תכירו קודם כל את הגורמים שעזרו לנו להגיע למסקנה בנושא

רגע לפני שנציג בפניכם את התשובה לשאלה המתבקשת, אתם צריכים לדעת שיצאנו לבדוק את הנושא באופן מעמיק כדי שנוכל לדעת האם עורך דין פלילי רשאי לסרב לתיק שמוצע לו על ידי לקוח פוטנציאלי. שלחנו את השאלה הזו לכל מיני פורומים שיש בהם עורכי דין שעוסקים בתחום וביקשנו לקבל תשובה.

להפתעתנו, קיבלנו מעל ל – 30 תשובות בנושא. עורכי דין רבים אף הגדילו ראש וציינו בפנינו עובדות נוספות שחשוב לדעת בהקשר זה. אנו רוצים להודות בהזדמנות זו לכל מי שסייעו לנו והגיבו על השאלה המדוברת. שכן, בזכותם, מדריך זה רואה אור והוא צפוי להביא למודעות חשובה בנושא.

 

האם עורך דין פלילי רשאי לסרב לתיק של לקוח?

הספיק לנו לקרוא את 3 התשובות הראשונות שנשלחו אלינו כדי להבין שעורך דין פלילי יכול לסרב לתיק של לקוח מכל סיבה שהיא. אף עורך דין לא חותם על מסמך בסיום ההסמכה שלו ובו הוא כותב כי הוא ישרת כל אדם אשר יפנה אליו. אין דבר כזה בחוק, כך שבעצם, אפשר להגיד שאין לו שום מחויבות לאף אחד.

אם אתם רוצים לקרוא אודות מקרה של עורך דין שסירב לתיק של לקוח וקיבל תגובה מפתיעה, אתם צריכים להיכנס אל הקישור הבא: plili.org.il.

 

מה עושים במקרה של סכנה?

עורכי דין לעיתים עשויים להרגיש כי אם הם יסרבו לקבל תיק מסוים – הם יהיו בסכנה. זה אומר שהם יכולים להיות מאוימים על ידי הלקוח הפוטנציאלי או שבני משפחתם יקבלו איומים שכאלו. מדובר במצבים מורכבים שצריך להיזהר מהם ולהשתדל לשמור על פרופיל נמוך.

 

יש סיכון בתפקיד

עורכי דין רבים ציינו כי הם בחרו לעסוק בתחום הפלילים מתוך התעניינות מעמיקה בתחום. לדבריהם, היה להם ברור שיש סיכון בבחירה של תחום עיסוק זה והם מודעים לכך. שמענו לא פעם על עורכי דין שאוימו על ידי הלקוחות שלהם והיו לצערנו גם כאלו שנפגעו. כך שזה ברור לכל אחד ואחת שמדובר בתפקיד עם סיכון.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שהציג בפניכם את התשובה המתבקשת. כעת, כשאתם יודעים שעורך דין פלילי רשאי לסרב לתיק, אתם יכולים להעביר את המידע הלאה, לחובבי  סדרות פשע שונות שישמחו לשמוע את התשובה בעניין.

עורך דין פלילי

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
עורך דין עבירות אלימות

עבירות אלימות הן מושג רחב, המכיל בתוכו מגוון עצום של עבירות שונות, חלק בדרגת חומרה קלה וחלקן חמורות ביותר, וכוללות עונשי מאסר ארוכים. כאשר מסתבכים

אישום באחזקת סמים

יש סוגים שונים של עבירות סמים וגם מגוון רחב של עונשים עבור אחזקת כמויות שונות. במאמר הבא נסביר איך מתייחס החוק אל עבירות מן הסוג

איך למחוק רישום פלילי?

אם יש דבר מה בעברם מול החוק, שאתם לא הכי גאים בו והייתם רוצים שיימחק אולי יש אפשרות חוקית לכך. מחיקת רישום פלילי הוא תהליך

כיצד ניתן להשתקם מתיק פלילי?

עבירה פלילית, תהא הסיבה לביצועה אשר תהא, מהווה כתם לכל החיים על האדם שביצע את העבירה, כשהיא משפיעה על גורמים שונים בחייו, בעיקר חברתיים וכלכליים.

סגירת תיק פלילי – האם זה אפשרי?

"תיק פלילי" – זהו אחד הביטויים המפחידים ביותר שיכול לשמוע אזרח. אתם יכולים לשמור חוק במהלך כל ימי חייכם, אך ברגע שאדם מתלונן עליכם במשטרה