עושים את זה נכון: 3 טיפים למתגרשים

תוכן עניינים

גירושין צריך לעשות נכון. גירושין נכונים יכולים להתנהל במהירות, ביעילות, עם כמה שפחות ריבים ותככים וכמה שיותר הסכמות ודאגה לטובת הילדים. גירושין שמתנהלים לא נכון, עלולים לגרום למריבות בלי סוף, התדיינויות בלתי פוסקות לאורך שנים בבית המשפט וסבל רב לכל מי שמעורב בהליך. כדי להתגרש נכון, יש לעבוד באופן נכון ומסודר. להלן נעניק לכם 3 טיפים לביצוע גירושין באופן נכון.

1. בחירת עו"ד מעולה

השלב החשוב ביותר בגירושין נכונים, הוא שלב בחירת עורך דין מעולה ונכון עבורכם. עורך דין טוב הוא המפתח להליך נכון. ישנם כמה דגשים חשובים אשר יש לשים לב אליהם במסגרת בחירת עורך דין נכון לניהול הליך הגירושין שלכם.

 

א. עורך דין מנוסה ומומחה

המאפיין הראשון אליו יש לתת את הדעת במסגרת בחירת עו"ד נכון בהליך הגירושין שלכם, הוא מאפיין הניסיון והמומחיות של עורך הדין. דיני הגירושין בישראל הינם סבוכים במיוחד, משלבים דין דתי עם דין אזרחי, בית משפט עם בית דין רבני, הליך משפטי עם הליך סוציאלי והכל נעשה בתוך המורכבות של מאבקים משפטיים תוך משפחתיים.

במציאות כאוטית שכזו של דיני המשפחה בישראל, עורך דין שאינו מנוסה בתחום ילך לאיבוד. לא משנה עד כמה עורך הדין חכם ומוכשר או עד כמה הוא הצטיין בלימודיו, כדי לנהל באופן נכון הליך גירושין בישראל יש לצבור ניסיון. מכיוון שזהו המצב ומאחר שאלו הם פני הדברים, בחרו בעו"ד מנוסה בלבד.

בדומה, רצוי לבחור בעו"ד אשר תחום ההתמחות שלו הוא דיני משפחה. אל תפנו אל עורכי דין העוסקים בכל ענפי המשפט האזרחי שכן דיני משפחה דורשים התמחות מיוחדת וניסיון רב במיוחד בתחום. אף אם עורך הדין הכולבויניק גובה שכר טרחה נמוך יותר, וותרו עליו, שכן התמורה שתקבלו גם תהיה נמוכה יותר.

 

ב. עורך דין רגיש ואמין

הליך גירושין דורש רגישות גבוהה, אמפתיה וסבלנות בלתי נגמרת של עורך הדין כלפי הלקוח, שכן עבור עורך הדין מדובר בעבודה אך עבור הלקוח מדובר בדיני נפשות ממש. מכיוון שכך, בחרו בעו"ד בעל הרגישות הרצויה שידע כיצד להיות שם בשבילכם.

עורכי דין העונים על כלל המאפיינים הללו, תוכלו למצוא במשרד עו"ד טאוב ושות'. בקרו באתר המשרד בכתובת at-familylaw.co.il וצרו קשר עם עורכי הדין המצטיינים במשרד.

 

2. הסכמות מחוץ לבית המשפט

כדי לנהל הליך נכון ומוצלח, מומלץ להגיע לכמה שיותר החלטות אצל מגשר, מחוץ לכותלי בית המשפט. כך, ההליך ייעשה בדרכי נעם, בהסכמות וללא הפתעות בלתי רצויות.

 

3. סגירת קצוות

חשוב מאוד לסגור קצוות כבר בהליך הראשוני של הגירושין. אחרת, יתעוררו ריבים וויכוחים בשנים שלאחר מכן ותיאלצו לשוב אל בתי המשפט. הכריעו בנושאי חינוך, מגורים, מעבר לחו"ל וכדומה כבר היום כדי לחסוך את הצרות של המחר.

 

לסיכום

לסיכום, שלושת הטיפים למתגרשים הם להגיע להסכמות מחוץ לבית המפשט, לסגור קצוות וכן לבחור עו"ד מומחה ומנוסה. תוכלו למצוא עו"ד שכזה במשרד עו"ד טאוב ושות'.

לב שבור

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
סימנים מחשידים לבגידה

חושדים כי בן/בת הזוג בוגד? ובכן, במדריך הבא נציג בפניכם את הסימנים המחשידים לבגידות וכיצד ניתן לאשש את הסימנים באמצעות חקירה דיסקרטית של חוקר פרטי.

האם מגשר נכנס בהסכם הגירושין

החל משנת 2016, נכנסו לתוקפן בישראל תקנות חדשות, המחייבות זוגות המעוניינים בגירושין – לפנות לפני הכל לגישור מקצועי. מטרת התקנות הללו הייתה למנוע בחלק מהמקרים,

משמורת הגיל הרך

משמורת ילדים נחשבת לאחת מהסוגיות הקשות ביותר בכל הנוגע להליך הגירושין, חלק מהמאבקים החריפים ביותר, במיוחד כשמדובר בזוגות נורמטיביים קשורים לעניין המשמורת, סוגייה רגישה במיוחד

איך מכריעים על משמורת משותפת?

בשנים האחרונות נראה שהליך הגירושין הפך לפשוט יותר, וזוגות רבים בוחרים ללכת בדרך זו בעת שמתעוררות בעיות במערכת היחסים, שלא ניתנות לפתרון או לגישור. דעות

הסכם ממון – לא לעשירים בלבד

באופן לא מפתיע, רוב הסכסוכים הקשים בהקשר של גירושין הם או על כסף או על ילדים. אך האמת היא שדווקא את הסכסוכים בנושאים הללו אפשר

משמרות ילדים לאחר גירושין

אחרי שנים רבות משותפות, הגעתם ביחד למסקנה ברורה שעתיד הקשר הזוגי שלכם הוא לא בר סיכוי, והחלטתם להתגרש. כעת תעמדו בפני תהליך גירושין שיכלול כל

מזונות אישה וילדים

להליכי גירושין, נוסף על השלכותיהם הרגשיות והמשפחתיות, עלולות להיות השלכות כלכליות רציניות. לתשלומי מזונות יש משמעות רבה עבור בני הזוג ולכן כדאי להבין בנושא זה