את מי תובעים ועל מה מקבלים פיצויים לאחר תאונה?

תוכן עניינים

זה יכול לקרות לכם כשאתם יושבים ליד הנהג ברכב, כשאתם נוהגים בכביש מהיר או אפילו כשאתם חוצים מעבר חצייה – תאונת דרכים היא דבר שלא ניתן לחזות, וגם לא תמיד ניתן למנוע. כמעט כל אזרח שנפגע בתאונה כזו יוצר קשר עם עורך דין, כדי להבין מה הזכויות שלו, ואת מי ניתן לתבוע. במאמר הבא נסביר את מי תובעים ועל מה מקבלים פיצויים לאחר תאונה כזאת.

 

תאונת דרכים

תאונת דרכים עשויה לגרום לכם לנזקים רבים ומגוונים – נזק לגוף, נזק לרכוש ואפילו נזק נפשי. דברים חיוביים אף פעם לא יכולים לצאת מתאונת דרכים. החוק מאפשר לכם לקבל פיצויים אחרי תאונה כאשר גובה הפיצויים עשוי להשתנות בהתאם לנזק שספגתם מאותה התאונה. ניתן להגיש תביעה כנגד כמה גורמים שונים עקב תאונת דרכים.

 

תביעת הנהג הפוגע

החוק במדינה מחייב כל נהג לבטח את עצמו לפני שהוא עולה על הכביש. לכן, אם נפגעתם בתאונת דרכים, בין  אם נפגעתם כנהגים ובין אם נפגעתם כהולכי רגל, תוכלו להגיש תביעה נגד חברת הביטוח שלכם, וזאת תתבע את חברת הביטוח של הנהג הפוגע.

 

מה קורה כשאין ביטוח לנהג הפוגע?

אומנם החוק מחייב אותנו לנהוג בצורה מסוימת, אך לצערנו ישנם אזרחים שמחליטים להפר את החוק ואינם מבטחים את עצמם לפני עליה על הכביש. במקרה שנפגעתם מנהג כזה, תוכלו לתבוע את "קרנית", קרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים במקרים הללו.

 

ביטוח לאומי

גוף נוסף שניתן לתבוע אותו הוא הביטוח הלאומי. כל עוד אתם אזרחים שמשלמים דמי ביטוח לאומי בזמן, אתם יכולים לקבל שירותים וזכאויות מסוימות מצד הביטוח הלאומי. כשאדם חווה תאונת דרכים הוא לא יכול לתבוע באופן מידי את הביטוח הלאומי. הוא יוכל להגיש תביעה רק בתנאים מסוימים.

 

תאונות דרכים ותאונות עבודה

הביטוח הלאומי מאפשר לכם להגיש תביעה לקבלת דמי פגיעה, אם נפגעתם במהלך תאונת עבודה. אם התאונה התרחשה בדרך אל העבודה, בדרך חזרה מהעבודה, או במהלך העבודה עצמה, היא עשויה להיחשב לתאונת עבודה. לכן, תאונת דרכים כזאת יכולה להיחשב לתאונת עבודה.

 

נכות כללית

תאונת דרכים עשויות לגרום לכם לנזקים קטלניים. בעוד שאדם מסוים עשוי לצאת מתאונת דרכים בריא ושלם, אחר יכול לספוג נזקים שישאירו אותו עם נכות משמעותית. במקרים הללו ניתן להגיש תביעה לביטוח הלאומי לקבלת קצבת נכות כללית. תוכלו לקבל קצבה חודשית מהביטוח הלאומי או מענק כספי חד פעמי, בהתאם למצבכם הבריאותי.

 

ייעוץ למקרים ספציפיים

כפי שניתן להבין עד כה, תאונות דרכים עשויות לאפשר לכם הגשת תביעות שונות, נגד גופים שונים, לפי המקרה האישי שאירע לכם. לכן, מומלץ לפנות אל עורך דין תאונות דרכים לקבלת ייעוץ לאחר תאונת דרכים, על מנת שתוכלו למצה את הפיצויים הפוטנציאליים שמגיעים לכם.

פיצויים אחרי תאונה

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חובת לבישת חליפה בבית משפט

כאשר מדובר בעורכי דין, כללי לשכת עורכי הדין (מדי משפט) מחייבים את עורך הדין, כאשר הוא מופיע בבית משפט, ללבוש "מדי משפט" שכוללים – חולצה

האם יש השפעה כלכלית במשפט מתומלל

תמלול הקלטות מסוגים שונים משפיעות הן בהכרעת הדין, והן כשימוש לפרוטוקול המכסה מבחינה משפטית. במאמר הבא לעסוק ונעמיק בשאלות כמו: איך הקלטות יכולות להטות את

4 שלבים לתביעות נגד משרד הביטחון

כשמדובר בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון, ישנם כמה שלבים שכל אחד צריך לעבור. לפני שנתחיל בפירוט, חשוב לנו לציין כי זהו תהליך שעלול לקחת זמן

האם משרד פרסום נחשב כהוצאה מוכרת?

בעלי עסקים וחברות נדרשים לעמוד בלא מעט חובות: הם צריכים לדווח באופן קבוע לרשויות המס ולשלם מיסים, צריכים לעבוד על פי תקנות וכללים אדמיניסטרטיביים, להגיש