רשלנות רפואית בטיפול על ידי מתמחה – לידה תוך מתן פיטוצין

תוכן עניינים

רשלנות רפואית היא סוגיה מצערת בתחום הרפואי. הצורה הנפוצה ביותר של רשלנות רפואית היא כאשר מתמחה טועה בטיפול, שעלול לגרום למטופל לסבול מסיבוכים. דוגמה אחת לכך היא כאשר מתמחה מחליט לתת לאישה הרה פיטוצין, שיש לו פוטנציאל לגרום נזק לתינוק.

 

מהו פיטוצין ומתי משתמשים בו?

פיטוצין הוא הורמון הניתן לנשים בהריון על מנת לזרז את תהליך הלידה. הוא ידוע ביכולתו להפחית את המתח והחרדה שחוות נשים בהריון ולעזור להן להירגע. הוא ניתן דרך הווריד, או שהוא יכול להינתן כזריקה לשריר הירך של האישה. מדבר בחומר סינתטי, כימי, שמדמה את הפעולה שהורמון האוקסיטוצין עושה באופן טבעי בגוף, אך האוקסיטוצין הוא טבעי והוא זה אשר גורם לצירי לידה.

הוא מופרש יחד עם האנדורפינים שנחשבים משככי הכאבים של הטבע. לעומת ההורמון הטבעי, פיטוצין הוא כימי ומועבר לגוף בעזרת מכונה ממוחשבת. עם קבלת הפיטוצין, מתחיל תהליך הלידה.

 

הסיכונים של לידה בזמן מתן פיטוצין

כיוון שמדובר בכימיקל, במצבים מסוימים הוא הדבר הטוב ביותר עבורכן, ובאחרים הגרוע מכל. שימוש לא נכון בתרופה יכול לגרום לזירוז לידה שגוי ולהוביל לנזקים וקשיים בעבור אם התינוק, והתינוק עצמו. הסיכון הראשון הוא מצוקה עוברית. מצוקה עוברית זה מצב שעלול לסכן חיים, כאשר ישנם סימנים לחמצון לקוי של העובר. היא יכולה לכלול שינויים בקצב לב העובר, צהבת, דימום ברשתית, נזק מוחי או חלילה מוות של התינוק. עבור האם, קיימים סיכונים הכוללים פגיעות לידה קבועות כמו נזק מוחי או שיתוק מוחין, דימומים וזיהומים.

 

רשלנות על ידי מתמחה – במתן פיטוצין

פעמים רבות יש צורך בזירוז לידה, ופיטוצין הוא האמצעי לכך. הבעיה היא כאשר נותן התרופה הוא מתמחה שלא קיבל הכשרה מספקת בנושא, או לחילופין, שקיבל הכשרה אך אין משגיח מקצועי איתו בעת הטיפול. השבועות האחרונים להריון הם קריטיים ביותר עבור התינוק ועבור האם, כיוון שזהו שלב ההתפתחות החיונית.

חישוב שגוי של מועד הלידה יכול להוביל לזירוז שלא לצורך. מינון גבוה של התרופה יכול לגרום לסכנות שציינו קודם לכן. שילוב של תרופת הפיטוצין עם תרופות אחרות יכול לגרום ריאקציה חמורה ביותר. על כן, יכולים לקרות מצבי רשלנות שונים ומומלץ לבדוק האם המקרה שלכם נושא רשלנות רפואית, למידע נוסף היכנסו לאתר https://www.df-law.co.il.

 

חשוב להישאר בערנות ולהתייעץ

אם ניתן לכן פיטוצין שלא לצורך, והחל זירוז לידה על אף שלא הייתה סכנה קיימת, או אפילו אם חשתן שדחקו אתכן ללידה למרות שניתן היה להמשיך עם ההיריון – יש להתייעץ עם איש מקצוע. לא תמיד המקרים בהם חשבתן שנעשה לכן עוול, הם אכן מקרים כאלו. לעתים, עם ההורמונים המשתוללים, הלחץ והמתח שסביבכן, נדמה לכן שקרה משהו שלא היה צריך לקרות אך לא בהכרח היה כך.

רשלנות רפואית

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית בלידה, עו"ד יש הרבה אבל כיצד בוחרים את הטוב ביותר? רשלנות רפואית בלידה לצערנו היא מצב שכיח. כיום אנו שומעים על רשלנות רפואית

עורך דין רשלנות רפואית

עורך דין רשלנות רפואית הגעתם למסקנה שאתם קורבן לרשלנות רפואית? מישהו מההורים שלכם לא קיבל טיפול רפואי כמו שצריך ואתם רוצים לתבוע את הרופא המטפל?

רשלנות רפואית בלידה

אין הרבה דברים מרגשים בחיים כמו לידה, וכל אישה שהגיעה בעבר למעמד הזה יודעת לומר שזה נכון. אנחנו יכולים להיות אדישות, חזקות, קשוחות או כל

מה ניתן לעשות בעת רשלנות בלידה

אין דבר מרגש ומשמעותי יותר בחיים כמו ללדת, ועל כך כל אישה יכולה להעיד. כל המאמצים והתקוות מתנקזים לרגע מרגש אחד, אך לצערנו הרב, גם

מה נחשבת רשלנות רפואית ואיך מתמודדים איתה?

רשלנות רפואית שייכת לתחום משפטי שנקרא "נזיקין", בשל הנזקים הנגרמים למטופלים לעיתים, בעקבות התנהלות רשלנית של צוותי רפואה. מטופלים, אשר מגישים תביעות בגין רשלנות רפואית,

איך מזהים רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא דבר שמאוד קשה להוכיח מצד אחד ומצד שני, כאשר ישנה רשלנות רפואית מזהים זאת מיד. כמו כן כאשר עולה טענה לרשלנות רפואית