חווית רשלנות רפואית בלידה? זה מה שתוכלי לעשות

תוכן עניינים

למרות שלידה אמורה להיות אחד הרגעים המשמעותיים והמרגשים ביותר בחיה של אישה, ישנם מקרים בהם הלידה לא מסתיימת כפי שרוצים. רשלנות רפואית במהלך הלידה עשויה לגרום לנזקים שונים, ליולדת, לתינוק ואפילו לשניהם. במאמר הבא נסביר מה תוכלי לעשות אם חווית רשלנות כזו במהלך הלידה.

 

רשלנות רפואית בלידה

לידה היא קודם כל אירוע רפואי. כאשר אישה יולדת, היא עוברת תהליך גופני מסוים. בעקבות סיבות שונות, ההליך הזה יכול גם להסתבך ולכן מומלץ לנשים ללדת בבית החולים, עם צוות מיילד מוסמך. כאשר אותו צוות מתרשל בתפקיד שלו, עשויים להיגרם נזקים משמעותיים ליולדת או לתינוק. עורך דין רשלנות רפואית בלידה יוכל לסייע לכן להבין האם נזק שאירע לכן בלידה נחשב לרשלנות רפואית או שלא.

 

רשלנות רפואית או נזק שלא ניתן למניעה?

לא כל נזק שנגרם בלידה, גם אם נגרם על ידי הצוות המיילד, נחשב לרשלנות רפואית. ישנם מקרים בהם נזקים שנגרמים, הן ליולדת והן לתינוק שלה, הם פשוט נזקים שלא ניתן למנוע. רשלנות רפואית מוגדרת בחוק כנזק משמעותי שנגרם למטופל, כל עוד הגורם הרפואי שמולו לא נקט באמצעי זהירות ובנורמות מקובלות. אם הצוות המיילד עשה הכל כדי למנוע נזק, הרי שלא מדובר ברשלנות.

 

הדבר הראשון – לפנות אל עורך דין

החוק מעניק מספר זכויות למי שנפגעה כתוצאה מרשלנות רפואית במהלך הלידה שלה. מטרת הזכויות הללו הן לאפשר לנפגעת להתאושש ולהשתקם, גם אם הנזק שנעשה הוא כזה שאינו הפיך. פנייה אל עורך דין תאפשר לכן להבין האם אכן מדובר באירוע של רשלנות רפואית ומה ניתן לעשות מבחינה משפטית.

 

מה מאפשר החוק?

החוק במדינת ישראל מאפשר לנשים שנפגעו, או שהתינוק שלהן נפגע, במהלך רשלנות רפואית במהלך הלידה, להגיש תביעת פיצויים נגד הצוות המיילד או נגע המוסד הרפואי בו התרחש האירוע.

 

כיצד להתכונן לכך?

עורך דין לרשלנות רפואית יוכל לסייע לכן להתכונן אל הגשת התביעה. זו עוד אחת מהסיבות מדוע חשוב מאוד לפנות אל עורך דין כזה לאחר חשד לאירוע של רשלנות רפואית. בין היתר, תצטרכו לאסוף מסמכים רפואיים רלוונטיים שמעידים על נזק שאירע וכן לקבל חוות דעת מרופא מומחה.

 

פיצויים נוספים שאפשר לקבל

נזקים שונים שנגרמו לכן או לתינוק שלכן, יכולים לאפשר קבלת פיצויים מהביטוח הלאומי. למשל, אם בעקבות רשלנות רפואית במהלך הלידה התינוק שלכן סובל מנכות קבועה, תוכלו לקבל מהביטוח הלאומי קצבה חודשית או מענק כספי חד פעמי עקב אחוזי נכות.

 

הגשת התביעה

הזכות המרכזית כאמור שיש לנפגעת בלידה כתוצאה מרשלנות רפואית היא הגשת תביעת פיצויים. עורך הדין יחשב, לפי הנזק שאירע בלידה, את גובה הפיצויים אותם הוא דורש. לפי גובה הפיצויים יגיש עורך הדין את התביעה לבית משפט השלום או בית המשפט המחוזי.

רשלנות רפואית

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית בלידה, עו"ד יש הרבה אבל כיצד בוחרים את הטוב ביותר? רשלנות רפואית בלידה לצערנו היא מצב שכיח. כיום אנו שומעים על רשלנות רפואית

עורך דין רשלנות רפואית

עורך דין רשלנות רפואית הגעתם למסקנה שאתם קורבן לרשלנות רפואית? מישהו מההורים שלכם לא קיבל טיפול רפואי כמו שצריך ואתם רוצים לתבוע את הרופא המטפל?

רשלנות רפואית בלידה

אין הרבה דברים מרגשים בחיים כמו לידה, וכל אישה שהגיעה בעבר למעמד הזה יודעת לומר שזה נכון. אנחנו יכולים להיות אדישות, חזקות, קשוחות או כל

מה ניתן לעשות בעת רשלנות בלידה

אין דבר מרגש ומשמעותי יותר בחיים כמו ללדת, ועל כך כל אישה יכולה להעיד. כל המאמצים והתקוות מתנקזים לרגע מרגש אחד, אך לצערנו הרב, גם

מה נחשבת רשלנות רפואית ואיך מתמודדים איתה?

רשלנות רפואית שייכת לתחום משפטי שנקרא "נזיקין", בשל הנזקים הנגרמים למטופלים לעיתים, בעקבות התנהלות רשלנית של צוותי רפואה. מטופלים, אשר מגישים תביעות בגין רשלנות רפואית,