שלילת רישיון לנהג חדש – כל המידע

תוכן עניינים

מגיע לכם מזל טוב כי הוצאתם רישיון נהיגה?

כעת, הגיע הזמן לברר את כל מה שצריך לדעת על שלילת רישיון לנהג חדש – מה הן הסנקציות?

על אילו עבירות יהיה אפשרי לשלול את רישיונו של הנהג החדש?

הנה כל התשובות, עשו הכול בכדי להימנע מסיטואציה זו של שלילת רישיון לנהג חדש:

אם לאחרונה הוצאתם רישיון נהיגה, בשעה טובה התחלתם את תקופת הנהג החדש שלכם, שהיא למעשה תקופת מבחן לכל דבר. באם לא תעברו עבירות חמורות (אותן מיד נפרט), כעבור שנתיים אתם תקבלו את הרישיון הקבוע שלכם. יחד עם זאת, במהלך אותה תקופת מבחן של שנתיים, זכוכית המגדלת היא עליכם ואתם יכולים להיענש בחומרה על עבירות כאלו ואחרות, אותן עבירות שלא בהכרח יגרמו לנהג וותיק לקבל שלילת רישיון נהיגה. אז מדוע נהג חדש שעובר את העבירות האלו עשוי לקבל שלילה?

 

כל מה שצריך לדעת על נהג חדש ועבירות תנועה חמורות

הוצאתם רישיון נהיגה, אפילו אתם מתכננים לרכוש רכב דרך חברת קפיטל מוטורס – סוכנות הרכבים המובילה בישראל. אבל לפני הכול, אתם צריכים לדעת לגבי מה החוק מחמיר בכל הקשור לנהגים חדשים ועבירות שונות שהם יכולים לבצע בזמן תקופת המבחן של שנתיים.

ובכן, החוק מחמיר לגבי נהגים חדשים, מאחר שהם פשוט פחות מנוסים מאשר נהגים וותיקים. אם על עבירת מהירות מסוימת נהג וותיק יקבל קנס גבוה, נהג חדש עשוי לקבל שלילת רישיון נהיגה בעקבות עבירות מהירות. כמובן, זוהי רק דוגמה.

 

ידעתם שאי-עצירה לפני פסי רכבת היא עבירה חמורה ביותר?

דוגמה נוספת, היא הדוגמה של אי-עצירה לפני מסילות רכבת מברזל. נהג וותיק ברוב המקרים לא יקבל על עבירה זו שלילת רישיון נהיגה, אך נהג חדש אכן יכול לקבל שלילת רישיון אם לא יעצור לפני מסילות ברזל. בכדי שלא יהיו בלבולים ותדעו בדיוק מאילו דברים עליכם להיזהר, הנה העבירות הנוספות שעשויות לגרום לרישיונכם להישלל:

 

עבירות נוספות שיכולות לגרום לשלילת רישיון נהיגה חדש

בכל הקשור לעבירות מהירות, אתם צריכים אקסטרה להיזהר. אם נתפסתם על מהירות מופרזת כשאתם נהגים חדשים, אתם בהחלט מסתכנים בשלילת רישיון הנהיגה שלכם. שימו לב לפרט חשוב מאוד, כשמדברים על עבירות מהירות מופרזת, מתכוונים גם לעבירות שלא הוסיפו לכם ניקוד.

כלומר, גם אם נתפסתם על עבירות מהירות מופרזת ולא קיבלתם ניקוד על העבירה, החוק רואה בכך בחומרה רבה כשמדובר בנהגים חדשים ורישיונם יכול להיפסל. לגבי הנהג המלווה, אם נתפסתם ללא נהג מלווה בזמן הנהיגה, אתם צפויים עונשים הקבועים בחוק, אבל לא בהכרח שלילת רישיון נהיגה.

 

מה אם נתפסתי ללא נהג מלווה? מה העונש הצפוי לי?

אם נתפסתם ללא נהג מלווה, יש סיכוי גבוה שיאריכו לכם את תקופת הנהג החדש בשנתיים נוספות, ובמקביל לכך, ייתכן שתהיו צפויים לקנסות נוספים הקבועים בחוק. נוסף על העבירות שציינו עד כה, ישנן עבירות נוספות אשר עשויות לגרום לשלילת רישיון נהיגה של נהג חדש, כמו למשל מתן רשות נהיגה ברכבכם לאדם אחר, שלא כחוק.

נוסף על כל, אפילו אי-הגשה של עזרה לנפגעים בתאונת דרכים, היא עבירה על החוק שיש לה השלכות חמורות. אגב, כך גם לגבי אי-דיווח על תאונות דרכים. אם חס וחלילה הנהג החדש מעורב בתאונת פגע וברח, גם זו היא עבירה אשר עשויה לגרום לרישיון הנהיגה להישלל ולנהג לשאת בהשלכות הקבועות בחוק.

 

במקרה של עבירה חמורה ייתכן שתקופת הנהג החדש תתארך

בנקודה זו יהיה חשוב להדגיש, בכל מקרה שבו נהג חדש מבצע עבירות תנועה חמורות, ייתכן שבית המשפט יפסוק כי אותו נהג יצטרך שנתיים נוספות בתור נהג חדש. מעבר לכך, אותו נהג חדש עשוי להיות מחויב במבחן התאוריה מחדש ובמבחן המעשי מחדש. זאת ועוד, בנוסף לבדיקה במכון רפואי (נתון לשיקולו של בית המשפט).

בסופו של דבר, הכי חשוב שתשמרו על עצמכם ועל שלומכם, על שלום הנוסעים עמכם ברכבכם. נסו שלא לחשוב על עבירות תנועה שיכולות לגרום לשלילת רישיון נהיגה חדש. נסו לחשוב על שמירה על החוק בכדי לשמור על חייכם. בהצלחה, סעו בדרכים ישרות!

 

משטרת תנועה

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
עורך דין תעבורה – כיצד נבחר?

עורך דין תעבורה – כיצד נבחר? רבים מהנהגים אשר מואשמים בדיני תעבורה בטוחים שדינם כבר קבוע מראש. אך הדבר איננו נכון ובייצוג של עורך דין

איך לבטל דו"ח חנייה

קיבלתם דו"ח חנייה? ובכן, אל תמהרו לשלם. מדוע? להלן הפרטים שכל נהג חייב להכיר. דו"חות חנייה –עלייה משמעותית זה לא סוד כי בשנים האחרונות עיריות

פגע וברח: כל מה שכדאי לדעת

בשנים האחרונות אנחנו רואים שלצערנו הרב ישנן הרבה מאוד תאונות של פגע וברח. מדובר על המקרים שבהם אדם פגע באדם אחר ופשוט ברח מהמקום. מה

למי מותר לנהוג על משאית על פי חוק

אתם רוצים להעביר את המשרד שלכם לכתובת חדשה ולא בטוחים איך לעשות זאת? רוצים לעבור דירה אך חשוב לכם שלא יותר מידי ידיים עובדות יגעו

באילו מצבים ניתן לעקל רישיון נהיגה

הליכי הוצאה לפועל הינם תולדה של קיומו של חוב כלשהו מצד החייב כלפי הזוכה בהליך. כשהליך הוצאה לפועל נפתח, נקבעים לחייב מועדי תשלום ופירעון של

אי שמירת רווח בין כלי רכב

שמירת מרווח בין כלי רכב היא הכרחית בשביל בטיחות הנסיעה. חשוב להבין, שעל המרחק שאתם שומרים מהרכב שלפניכם להתאים למהירות הנסיעה. כאשר מהירות הנסיעה גבוהה,

נהיגה מונעת

קורס נהיגה מונעת הוא קורס אותו יעבור כל נהג במהלך החזקת רישיונו. למעשה, מדובר בהשתלמות

קרא עוד »