שתי עבירות שנחשבות פליליות בעיני החוק

תוכן עניינים

כל עבירה פלילית יכולה להיות מסווגת בהתאם לרמות השונות בדין הפלילי. בין היתר המחוקק הגדיר חלוקה של עבירות רכוש, עבירות שימוש וסחר בסמים, עבירות תקיפה אלימה, אונס, רצח וכדומה. במרבית הסוגים הללו הפליליות של העבירות ברורה גם לאדם הממוצע, אך חשוב להבין כי ישנם מעשים רבים שהפליליות שלהם אינה ברורה לרבים. דוגמאות לשתי עבירות שכאלה שנחשבות פליליות בעיני החוק הן שוחד והלבנת הון.

 

כנגד מי מתבצעות עבירות פליליות

עבירות שנחשבות פליליות הן עבירות מתבצעות על ידי אדם כנגד אדם, אנשים אחרים, ארגון, או גוף מסוים והן נחשבות לכאלו הפוגעות בסדר החברתי התקין. עבירות פליליות נפוצות כוללות פגיעה של אדם באדם אחר, נפשו או רכושו או שילוב שלהם גם יחד. כפי שיודע היטב כל עורך דין פלילי באשדוד לכל עבירה פלילית הדין שלה, בהתאם לסוג העבירה וחומרתה, לקיחת האחריות כמו גם לעברו של העומד לדין.

 

הפליליות של השוחד

דוגמאות נפוצות למעשים פלילים שפליליותן אינה ברורה לכל, הם הימורים בלתי חוקיים, לשון הרע, הסתה לגזענות, שוחד, זנות, שוחד ועוד. עבירת השוחד יכולה לכלול מעשים רבים שעבור אנשים רבים לא ייתפסו כמעשה פלילי. עבירות שוחד כוללות כל העברה של מענק כספי או טובת הנאה לעובד ציבור, לשם עידודו לבצע פעולות מסוימות. הדבר לא תמיד נאמר במפורש בין הצדדים כמובן.

יש שתופסים מעשים שונים כפעילות לגיטימית לייעול המנהל הציבורי. הדבר יכול להיות מעשים שנועדו לשם עיכוב או זירוז הליכים שלטוניים שונים. חשוב להבין את חומרת המעשים לפעילות הדמוקרטית לטווח הרחוק,  מכיוון שזו גורמת לניוון של המנגנונים השלטוניים ויעילותם. מדובר בפגיעה חמורה ביכולתו של הציבור לבטוח בגופי המדינה, הפקידות הממשלתית ונבחרי הציבור.

 

עבירת הלבנת הון

החוק רואה בהלבנת הון כל אחת עבירה חמורה ביותר והמדינה עושה רבות להביא לצמצום התופעה. אנו רגילים לשמוע על עבירות אלו בנוגע למשפחות פעה ופשיעה מאורגנת אך אספקטים רבים בהתנהלות הכלכלית היומיומית של אזרחים רבים, יכולים אף הם ליפול תחת עבירות אלו, גם שלא באופן מודע..

בשנים האחרונות ננקטו אמצעים רבים בעקבות לחץ אמריקאי להילחם בהון השחור ובהלבנת ההון בישראל, לרבות עריכת בדיקת נאותות ללקוחות חדשים על ידי הבנקים וחיוב של הבנקים לדווח באופן שוטף על העברות של רכוש וכספים. דבר זה חשף אזרחים רבים לאישומי  הלבנת הון גם בגין אי תשלום מס על הכנסות ממקורות לגיטימיים בחוסר מודעות.

 

קבלת ייצוג משפטי מתאים

לסיכום הנושא, חשוב להבין כי מעשים רבים שנעשים בתום לב על ידי אזרחים נורמטיביים יכולים להיות מוגדרים בתור עבירת שוחד או עבירת הלבנת הון. כאשר אדם מוזמן לחקירה או עומד למשפט בעוון ביצוע עבירה פלילית כמו שוחד או הלבנת הון, עומדת לו הזכות לייצוג משפטי. הייצוג המשפטי במשפט פליל צריך להתבצע על ידי עורך דין פלילי המתמחה בתחום.

הלבנת כספים

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
עורך דין עבירות אלימות

עבירות אלימות הן מושג רחב, המכיל בתוכו מגוון עצום של עבירות שונות, חלק בדרגת חומרה קלה וחלקן חמורות ביותר, וכוללות עונשי מאסר ארוכים. כאשר מסתבכים

אישום באחזקת סמים

יש סוגים שונים של עבירות סמים וגם מגוון רחב של עונשים עבור אחזקת כמויות שונות. במאמר הבא נסביר איך מתייחס החוק אל עבירות מן הסוג

איך למחוק רישום פלילי?

אם יש דבר מה בעברם מול החוק, שאתם לא הכי גאים בו והייתם רוצים שיימחק אולי יש אפשרות חוקית לכך. מחיקת רישום פלילי הוא תהליך

כיצד ניתן להשתקם מתיק פלילי?

עבירה פלילית, תהא הסיבה לביצועה אשר תהא, מהווה כתם לכל החיים על האדם שביצע את העבירה, כשהיא משפיעה על גורמים שונים בחייו, בעיקר חברתיים וכלכליים.

האם עורך דין פלילי רשאי לסרב לתיק?

צפייה בסדרת פשע מצליחה גרמה לנו להעלות שאלות שונות שנוגעות לתחום עריכת הדין והתמודדות אל מול אנשים שיש להם תיקים פליליים במשטרה. את השאלות הללו

סגירת תיק פלילי – האם זה אפשרי?

"תיק פלילי" – זהו אחד הביטויים המפחידים ביותר שיכול לשמוע אזרח. אתם יכולים לשמור חוק במהלך כל ימי חייכם, אך ברגע שאדם מתלונן עליכם במשטרה