תביעות נזיקין – כיצד מתחילים בהליך?

תוכן עניינים

אנשים שנפגעו בגופם מפעולה של אדם אחר או כתוצאה ממכשול כלשהו במקום מסוים, זכאים להגיש תביעה בשל הנזקים שנגרמו להם.

ככלל, הנפגע אמור להגיש תביעה אזרחית כנגד מי שפגע בו ובמקרים קיצוניים יותר, אם הפגיעה הובילה למותו של הנפגע, אזי משפחתו רשאית להגיש את התביעה עבורו.

 

תהליך הגשת התביעה

ככלל, תביעת נזיקין מגישים לבית משפט השלום או לבית משפט המחוזי. בנוסף, ניתן להגיש יחד עם התביעה – בקשה לעקל את רכושו של הנתבע, בכדי להבטיח שיהיה לו כסף לתשלום פיצויים, בהתאם לפסיקה העתידית של בית המשפט. באם נגרמה נכות לאדם שנפגע, כתוצאה מהפגיעה, יוכל הוא לצרף לתביעה חוות דעת רפואית המעידה על נכותו.

בכדי להגיש תביעה רשמית וממוקדת, ההמלצה היא להיעזר בייצוג של עורך דין מקצועי ומוסמך, שילווה את הנפגע מתחילת תהליך הגשת התביעה ועד סופו.

ככלל, תהליך הגשת התביעה לבית המשפט מתנהל בכמה שלבים:

  1. לאחר הגשת כתב התביעה מצד הנפגע, הנתבע צריך להגיש כתב הגנה לבית המשפט תוך 60 ימים. אם לא יוגש כתה הגנה מצדו, התובע יהיה זכאי לפנות לבית המשפט בבקשה לפסוק את הדין בהיעדר כתב ההגנה.
  2. בשלב הבא, כל אחד מן הצדיים (התובע והנתבע) נדרשים למלא הליכים ראשוניים, כגון הצגת מסמכים וכיו"ב. בשלב זה, התובע יכול להגיש חוות דעת רפואית המעידה על נכות שנגרמה לו כתוצאה מהפגיעה. בנוסף, יכול להציג הוא כל מסמך נוסף שעשוי להעיד על הנזק שנגרם לו.
  3. לאחר קיום הליך התביעה האזרחית, בית המשפט אמור לפסוק לטובת אחד מהצדדים. באם ייפסק פיצוי לטובת התובע ,יהיה על הנתבע לשלם לו אותו.

 

פגיעות נזיקין המהוות עילה לתביעה

בקטגוריה של פשעי נזיקין המהווים עילה לתביעה,  נכללים כמה סוגי פגיעות שעשויות להיגרם לתובע:

  1. כאב וסבל – הפגיעה הפיזית שנגרמה לתובע
  2. הוצאות בגין טיפול רפואי או תרופות – הכספים שעל הנפגע לשלם לצורך קבלת טיפולים מתאימים, בשל הפגיעה שעבר. בכלל זה, נחשבים גם טיפולים פסיכולוגיים שעל הנפגע לעבור, בכדי להתאושש מהטראומה שחווה כתוצאה מהפגיעה. במקרים חמורים יותר, בהם נגרמה לו נכות, אזי הפיצוי הכספי שבעבורו מוגשת התביעה, עשוי להיות גבוה האופן משמעותי
  3. הפסד כספי בגין פגיעה בכושר עבודה – בשל הפגיעה, נאלץ הנפגע להיעדר ממקום עבודה לצורך החלמה והתאוששות..
  4. הוצאות קבורה – באם מדובר על נזק שהוביל למותו של הנפגע, אזי הפיצוי שיוגש בתביעה יכלול גם הוצאות של קבורה, קניית מצבה וכיו"ב.
  5. פיצויים מוגברים – במצב בו נפגעו רגשותיו של התובע, אזי הפיצוי שיידרש בתביעה יהיה בגין נסיבות אלה.

 

באתר https://www.ronkinlaw.co.il קיים מידע חיוני נוסף לגבי הגשת תביעה בתחום נזיקין ובתחומים נוספים ואף להיעזר בשירותי משרדו של עורך הדין יואב רונקין. במידה ונפגעתם מאדם כלשהו או כתוצאה מרשלנות במקום מסוים תוכלו לקבל ייעוץ משפטי וסיוע בהגשת תביעה.

 

חוק ומשפט

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
הכירו את עורך דין אושיק אליהו

י' היה בן 18 כשנפגע בתאונה, בעת שנהג על אופנוע השליחויות במסגרת עבודתו. הביטוח הלאומי קבע לו כ-20% נכות לאור פגיעה בשורש כף היד ובמרפק

המדריך המלא לנזק נפשי מתאונת דרכים

אין הרבה דברים נוראיים שעלולים לקרות לכל אחד מאתנו בחיים כמו תאונת דרכים. רוב האנשים חושבים בעיקר על הנזק הפיזי הנגרם כתוצאה מתאונת דרכים, אך

כיצד בוחרים עורך דין נזיקין?

דיני נזיקין הינם תחום במשפט האזרחי הכולל כל עוולה שיכולה להסב נזק לאדם. בניגוד למשפט הפלילי בו המדינה היא התובעת והנאשם הוא הנתבע בדין, בדיני