האם ניתן להגיש תביעת רשלנות רפואית על קבלת טיפול מיותר

תוכן עניינים

אנחנו כציבור סומכים על הרופאים שלנו בעיניים עצומות עם הדבר הכי יקר לנו, הגוף והבריאות שלנו.

לכן, כאשר אנחנו נפגעים או מתאכזבים מאגף הרפואה הנזק שנוצר אצלנו הוא גם נפשי וגם פיזי, ולעיתים האכזבה והפחד מלווים אותנו לטווח הארוך.

רשלנות רפואית קורת כאשר ניתן שירות או טיפול רפואי למטופל, והטיפול או השירות סוטים מן הסטנדרט של המיומנות הרפואית הסבירה אליה הרופא מסוגל ויכול.

אם הסטייה מן הסטנדרט גרמה לנזק נפשי או גופני אצל המטופל, שלא היה נגרם אילולי אותה הסטייה, זוהי רשלנות רפואית.

דיני נזיקין קובעים כי במקרה כזה ניתן לקבל פיצוי גם כאשר מוכח כי לגורם המזיק לא הייתה כל כוונה.

כל זאת נובע מתוך האמונה וההוכחה כי אין ספק שבעולם הרפואה המטרה היא לסייע למטופל ולא להזיק לו.

הדבר נעשה מתוך הוכחה כי ניתן טיפול בצורה מרושלת, מכל סיבה שהיא.

 

השלכות קבלת טיפול רפואי בצורה מרושלת

קבלת טיפול רפואי בצורה מרושלת יכול לגרום לנזקים רבים ולצמיתות שילוו את המטופל להמשך החיים שלו. ישנם מקרים כמו נכות, אך ישנם גם נזקים נפשים כמו עוגמת נפש, סבל וכאב, עלבון, איבוד כושר העבודה ובמקרים קיצוניים גם מוות.

 

מקרים נפוצים של רשלנות רפואית

לצערנו ישנם המון מקרים מידי שנה של תביעות בגין רשלנות רפואית, המקרים הנפוצים ביותר הם:
מתו טיפול רפואי מוטעה, מתן תרופות במינון שגוי, גרימת נזק למטופל על ידי טיפול רפואי, איחור במתן אבחון של מחלות קשות, מעקב רפואי לוקה בחסר, אבחון רפואי שגוי, שגיאות במרשם, היעדר הסכמה של המטופל במתן הטיפול, פגיעה קשה בניתוח קל, טיפול פולשני שאין בו צורך וכו'.

 

רשלנות רפואית בתחום ההיריון והלידה

תחום נפוץ בתחום תביעות הרשלנות הרפואית הן הריון ולידה.
אנשי מקצוע מרכזיים העומדים במרכז הדיון הם: טכנאי אולטרסאונד שפענחו בדיקות בצורה שגויה, למשל: פיענוח של בדיקה לא תקינה כתקינה.
עוד גורם מקצועי שעומד במרכז הדיון הן האחיות, שלא נתנו חשיבות לכאבים או סימפטומים של המטופל ולא ייחסו אליהם את החשיבות המגיעה להם.
רופאים אשר לא הפנו את ההריונית לבדיקות המתאימות להן, ולסיום, אנשי מקצוע המשתתפים במהלך ההיריון ותפעלו את הלידה בצורה רשלנית וחסרת אחריות ובכך סיכנו את חייהם של האישה והתינוק.

 

רשלנות בתחום הרפואה האסתטית

הרפואה האסתטית נעשתה שכיחה עקב גידול השימוש ברשתות החברתיות והמודעות לקלות ולפשטות של רוב טיפול האסתטיקה השונים. טווח הגילאים המתעניין וצורך ניתוחים אסתטיים גדל מידי שנה.
לצערנו, רופאים רבים הוכיחו את חוסר המקצועיות או הניסיון שלהם על בני אדם ששילמו ממיטב כספם בכדי להתנתח ובמקום לצאת מרוצים ובעלי ביטחון עצמי גבוהה יותר, הם יצאו נפגעים נפשית ופיזית לצמיתות. לבדיקה ע"י עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית.

 

כלי משפטי

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית בלידה, עו"ד יש הרבה אבל כיצד בוחרים את הטוב ביותר? רשלנות רפואית בלידה לצערנו היא מצב שכיח. כיום אנו שומעים על רשלנות רפואית

עורך דין רשלנות רפואית

עורך דין רשלנות רפואית הגעתם למסקנה שאתם קורבן לרשלנות רפואית? מישהו מההורים שלכם לא קיבל טיפול רפואי כמו שצריך ואתם רוצים לתבוע את הרופא המטפל?

רשלנות רפואית בלידה

אין הרבה דברים מרגשים בחיים כמו לידה, וכל אישה שהגיעה בעבר למעמד הזה יודעת לומר שזה נכון. אנחנו יכולים להיות אדישות, חזקות, קשוחות או כל

מה ניתן לעשות בעת רשלנות בלידה

אין דבר מרגש ומשמעותי יותר בחיים כמו ללדת, ועל כך כל אישה יכולה להעיד. כל המאמצים והתקוות מתנקזים לרגע מרגש אחד, אך לצערנו הרב, גם

מה נחשבת רשלנות רפואית ואיך מתמודדים איתה?

רשלנות רפואית שייכת לתחום משפטי שנקרא "נזיקין", בשל הנזקים הנגרמים למטופלים לעיתים, בעקבות התנהלות רשלנית של צוותי רפואה. מטופלים, אשר מגישים תביעות בגין רשלנות רפואית,

איך מזהים רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא דבר שמאוד קשה להוכיח מצד אחד ומצד שני, כאשר ישנה רשלנות רפואית מזהים זאת מיד. כמו כן כאשר עולה טענה לרשלנות רפואית