3 הצעדים החשובים ביותר בהגשת תביעה בגין תאונת עבודה

תוכן עניינים

כאשר עובד נפגע במקום העבודה, כתוצאה ממנה, בדרך אליה ובחזרה ומאבד את כושר עבודתו באופן זמני או קבוע, עליו להגיש תביעת תאונת עבודה. המאמר יסביר מהם 3 הצעדים החשובים להגשת תביעת תאונת עבודה.

 

קבלת טיפול רפואי

הצעד הראשון של אדם הנפגע בתאונת עבודה היא לקבל טיפול רפואי ראשוני במיון או בקופת החולים ללא תשלום. גם אם הטיפול כולל אשפוז הוא אינו עולה כסף. ביחד עם זאת, אם העובד פונה באמבולנס עליו לשמור את הקבלות על מנת לקבל החזר מקופת החולים.

על המשך הטיפולים מקבלים מימון מהביטוח הלאומי בין אם מדובר על טיפולים קונבנציונליים או משלימים.

על מנת להגיש תביעה בגין תאונת עבודה יש להכין קלסר בו יהיו כל המסמכים הרפואיים כולל הטיפול הראשוני, חוות דעת של מומחים מקצועיים שבדקו את העובד, הפניות של הרופאים לצילומים ובדיקות, חשבוניות לעזרים רפואיים, נסיעות וכד'.

 

להודיע למעסיק ולפנות לביטוח הלאומי

במקביל לטיפול הראשוני יש להודיע למעביד על תאונת העבודה והגורמים לה על מנת שימלא טפסים עבור הביטוח הלאומי. תאונת עבודה מקנה לעובד זכויות לנפגעי עבודה בביטוח הלאומי אותם ניתן לתבוע גם אם הוא נעדר באופן זמני מהעבודה.

שכיר ימלא טופס לעובד שכיר ועצמאי ימלא טופס לעובד עצמאי.

התביעה לביטוח לאומי מזכה את התובע בדמי פגיעה על פי החוק במידה ואינו יכול לעבוד במקום עבודתו או בעבודה אחרת ודמי הפגיעה מכסים את הזמן שבו לא עובדים.

ביחד עם הטופס שמילא המעביד ועם הטופס של הטיפול הראשוני לנפגעי עבודה פונים לביטוח הלאומי.

סכום דמי הפגיעה נקבע על פי שיעור אי כושר העבודה. על מנת למלא את הטפסים בביטוח הלאומי ולהגיש את התביעה מומלץ להסתייע בעורך דין העוסק בתחום כדי לקבל את מירב הפיצוי בדמי הפגיעה. למידע נוסף כנסו לאתר https://www.df-law.co.il/עורך-דין-תאונות-עבודה.

 

תביעת נכות

עובד שנותרה לו נכות לאחר שקיבל דמי פגיעה יכול לתבוע את הביטוח הלאומי ולקבל קצבת נכות. מדובר על דרגת נכות זמנית או קבועה שבגינה מגיעה קצבה כספית לנפגע.

גם תביעה זו מומלץ להגיש באמצעות עורך דין על מנת שילווה את העובד לאורך כל התהליך, בוועדה הרפואית וכדי לקבל את הפיצוי המלא המגיע לו.

מי שלא זכאי מלכתחילה לדמי פגיעה עקב הפגיעה לא יוכל להגיש תביעת נכות מעבודה.

גם במקרה הזה יש להביא את כל ההפניות והאישורים הרפואיים לוועדה, חוות דעת של מומחים ועוד.

כמו כן, לעיתים יהיה ניתן להגיש גם תביעת נזיקין נגד המעסיק במידה ותאונת העבודה קרתה עקב רשלנותו ואחריותו.

גם לצורך תביעה זו צריך סיוע מעורך דין תאונות עבודה על מנת לקבל את מירב הפיצויים שינוכו מהתשלום של הביטוח הלאומי. לפיכך, יש למצות את הזכויות בביטוח הלאומי לפני הגשת תביעה נגד המעסיק.

 

הגשת תביעה על ידי עורך דין - אילוסטרציה

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
איך אפשר להגיש תביעת נכות עקב תאונת עבודה

במידה ונפצעתם כתוצאה מתאונת עבודה, אתם בוודאי נמצאים בתקופה מאתגרת, עסוקים בקבלת טיפולים רפואיים ורגשיים. בתוך מערבולת זו של משימות ורגשות אסור לשכוח שעליכם להגיש