סם אונס – מה זה בדיוק וכיצד להתגונן מפניו?

תוכן עניינים

בחדשות, בטלוויזיה ובעיתונים תמיד כותבים על סם עמום כלשהו, "סם אונס". אין לנו מושג על התרכובת הכימית, רק ניתן לדעת כי מדובר בדבר מה שמכניסים לתוך משקה (של נשים בדרך כלל) והן מתעוררות בבוקר למחרת מבלי לזכור את אירועי אמש.

סם אונס זה לא צחוק, ויש להתגונן מפניו בדרך הבטוחה ביותר. בין אם זה אומר לשמור על כוס המשקה שלך או לצאת למקומות המוניים רק עם אנשים קרובים. הנה דברים שאת צריכה לדעת על סם אונס ואיך להתמודד איתו במהלך הערב.

 

מה הוא סם אונס?

סם אונס הוא לא הגדרה לחומר אחד, אלא למספר חומרים הנחשבים כל אחד מהם לסם שיכול להפיל ולהרדים את האדם שמולנו למספר שעות ממושך. החומרים המסוכנים שמוכרים בציבור בקרב השם הכוללני "סם אונס", הם חומרים ביניהם – GBL, GHB, פלוניטרזפם ועוד. שם הרחוב שלהם לרוב יהיה "ג'ינה", והם פועלים יחד עם אלכוהול.

האפקט של הסם למעשה מתרחש כאשר הסם מעורבב יחד עם כמות בינונית של אלכוהול הגורם לאדם ששותה את אותה הכוס להירדם לזמן ארוך. בנוסף לתרדמת, החומרים הללו גם מערפלים את ההכרה וגורמים לאיבוד זיכרון ופרטים ממעשה האונס. במידה ואת חושדת כי פגעו בך ושמו לך דבר מה לא מזוהה במשקה, צרי קשר עם עו"ד הטרדות מיניות שיוכל לסייע לך.

 

תצורות שונות של סם אונס:

  • GBL –  – מדובר בנוזל שקוף ללא ריח, יש לו מעט טעם מלוח שאינו מורגש כשהוא במשקאות אחרים.
  • – GHB – מגיע בצורת אבקה לבנה, בחום גבוהה הוא הופך למעשה לנוזל GBL.

 

כיצד להתגונן מפני סם האונס?

מאחר וסם האונס מתפרק בצורה מהירה בנוזלי הגוף ואינו משאיר עקבות בדם, זו אחת הבעיות המרכזיות בניסיון לטיפול במקרי אונס ואיתור פוגעים שונים, מאחר וקשה היכולת להוכיח כי התקיים שימוש בסם. בדיקות שתן אינן מאתרות שרידי סם אונס גם לא לאחר 12 שעות. לכן, חשוב מאוד להעלות את הקושי במניעת הגעה לאותם מצבים והגברת המודעות בתחום.

ההמלצה היא תמיד לצאת לבלות יחד עם מספר חברים, ולא לבד. במתחמי בילוי קיימים ערכות לגילוי סם אונס במשקה שיוכלו לעזור במידה ואת חשה מבולבלת או במידה וחברייך שמים לב כי את מאבדת הכרה, זיהוי מהיר באמצעות הערכה יכול להציל חיים שלמים.

בעלי עסקים רבים מנכיחים את הסיטואציה בה הם מתמודדים ביד איתנה נגד מטרידנים בעסק שלהם ומבצעים פעולות חשובות להגנת המבלות כמו תליית שלטים וקביעת סימן ידוע מראש עבור העובדים והלקוחות כאשר מישהי חשה לא בנוח או מאויימת.

עם זאת, הפעולות החשובות ביותר הן לפתוח את המשקה שרכשת באופן עצמאי, לא להניח את הכוס לבדה באף חלל, לגלות ערנות לכל התנהגות חריגה או חשודה סביבך, ולבלות עם חבר או חברה – זה תמיד יותר כיף ובטוח מאשר לבלות לבד.

עוד הטרדות מיניות

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף