5 טיפים לפתיחה מוצלחת של תיק גירושים

תוכן עניינים

תחילת תהליך גירושים היא תקופה שמתאפיינת לרוב בסערת רגשות, בלבול וחששות מפני העתיד. להתמודדות עם האבל על אובדן החלום הזוגי נוספת התמודדות עם הליכים משפטיים וצעדים שצריך לעשות כדי להתחיל להניע את תהליך הגירושים הרשמי. "לשמחתכם, אתם לא לבד, ואתם יכולים ללמוד מהניסיון של מי שעשה את זה לפניכם" כך אומר לנו עו"ד עודד וולף, עורך דין לענייני משפחה וגירושים. אז קבלו 5 טיפים שכל מי שפותח תיק גירושים צריך להכיר.

גירושים נחשבים לאחד המשברים הגדולים ביותר שאדם יכול כיום לחוות. הגירושים משפיעים על כל היבטי החיים של בני הזוג. על מערכת היחסים הזוגית, על הקשר עם הילדים והמשפחה המורחבת, על מקום העבודה ומקום המגורים, על המצב הכלכלי, מעגל החברים ועוד.

בתוך סערת הרגשות הזו שצובעת את התקופה שבה הזוג מחליט להתגרש, כל אחד מבני הזוג צריך לעשות החלטות מושכלות בנוגע להתנהלות המשפטית והאישית כדי להתגרש רשמית. פתיחת תיק גירושים היא הצעד הראשון לקראת פירוק הנישואים ויציאה למציאות חדשה. אבל איך תדעו איפה לפתוח את תיק הגירושים, ומה פתיחת התיק דורשת מכם, או איך כדאי להתנהל בתהליך? אספנו לכם מספר טיפים חשובים בעזרתו האדיבה של עו"ד עודד וולף, שיעזרו לכם להתחיל את תהליך הגירושים ולצאת ממנו בשלום.

 

1: לבחור נכון איפה לפתוח תיק גירושים

במדינת ישראל הסמכות לתת גט, כלומר, לאפשר את הגירושים של זוג יהודי, נתונה רק לבתי הדין הרבניים. עם זאת, הגט הוא רק שלב אחד בגירושים, והתהליך כולל לרוב גם התדיינות בנושאים של חלוקת רכוש, מזונות וזמני שהות. בנושאים אלה ניתן לדון בבית משפט לענייני משפחה או בבית דין רבני, בהתאם לערכאה אליה פנה הזוג (או אחד מבני הזוג).

כיוון שכל אחת מערכאות משפטיות אלה כפופה למערכת חוקים שונה – בתי הדין הרבני פוסקים בהתאם להלכה היהודית, ואילו בתי המשפט בהתאם לחוק בישראל – כדאי לשקול היטב איזו ערכאה היא הנכונה עבורכם, בהתאם לסיטואציה הספציפית שלכם. מומלץ להתייעץ עם עו"ד מנוסה שמכיר היטב את שתי הערכאות כדי להחליט.

תיק גירושין

2: לנסות להגיע להסכמות

לפני פתיחת תיק גירושים הזוג מחויב בפגישות עם מרכז סיוע של בית המשפט או בית הדין, כחלק מתהליך שמכונה "יישוב סכסוך". במפגשים אלה, המכונים פגישות מהו"ת (מידע, הערכה ותיאום) הזוג נפגש ללא עורכי דין ובלי אף גורם נוסף מלבד עובדת סוציאלית מטעם מרכז הסיוע.

נסו לנצל את הפגישות האלה כדי להגיע להסכמות ולחסוך התדיינויות משפטיות ומלחמות מיותרות. מצד שני, בדברים שממש חשובים לכם, אל תוותרו מהר מדי רק כדי לסיים את התהליך כמה שיותר מהר. בקיצור, בחרו את המלחמות שלכם בתבונה והתעקשו רק על מה שבאמת חשוב.

 

3: להתגמש

כהמשך לסעיף הקודם, חשוב להתגמש ככל האפשר בכל מה שהוא לא עקרוני או חשוב לכם באופן מיוחד. עזבו את משחקי האגו, את העלבונות הילדותיים של "הוא עשה לי אז אני אחזיר לו", או ניסיונות למקסם את הרווח מהגירושים. השתדלו להתגמש בכל תחום שלא עובר את הקווים האדומים שלכם והתעקשו רק על מה שבאמת חשוב לכם. גמישות תאפשר לסיים את התהליך מהר יותר ועם רגשות חיוביים שיסייעו לכם להמשיך בחייכם תוך כדי גידול משותף של הילדים, ועם כמה שפחות משקעים וכעסים.

תיק גירושין

4: לא להתבייש לשאול

פתיחת תיק גירושים כוללת צדדים בירוקרטיים – למלא מסמכים, לחתום, לשלם אגרה, להגיש בקשות לבית משפט, לחתום על תצהירים ועוד. כדי לא למצוא את עצמכם מגיעים הלוך ושוב לעורך הדין, או למזכירות המשפטית כדי להשלים פרטים, תשאלו את נותני השירות ואל תהססו להיעזר בניסיון שלהם. שאלו את עורך הדין שלכם מה בדיוק אתם צריכים לעשות, וודאו גם מול המזכירות שהבנתם נכון ושהכול הוגש כשורה. כמה שאלות במקום הנכון בזמן הנכון יוכלו לחסוך לכם התרוצצויות מיותרות.

 

5: לא לקחת החלטות פזיזות

במהלך תהליך הגירושים תמצאו את עצמכם לא פעם מול הצעות פשרה שונות שיציעו לכם עורכי הדין, עובדים סוציאליים, או אפילו השופט בבית המשפט. מצד אחד, לא כדאי לדחות על הסף הצעות פשרה אך מצד שני, הלחץ עלול לגרום לכם להחליט משהו שתצטערו עליו. לכן, כדאי לבקש שהות לחשוב על ההצעה, ולא להחליט בפזיזות.

אם בית המשפט לוחץ לקבל תשובה בזמן אמת, אפשר לבקש שבוע או שבועיים לענות, או לכל הפחות לבקש שהות להתייעץ עם עורך הדין בפרטיות מחוץ לאולם. נסו לחשוב בצורה שקולה על ההצעות ורק אז להשיב על הצעת הפשרה, תוך שמירה על הקווים האדומים שלכם מצד אחד, ומצד שני, התגמשות בכל תחום אחר שאתם יכולים להתגמש לגביו. מקווים שקיבלתם ערך בקריאת המאמר,  מוזמנים להמשיך לקרוא מאמרים נוספים בדיני המשפחה ובמגוון נושאים נוספים כאן אצלנו באתר.

תיק גירושין

 

 

 

 

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
המדריך המלא לדיני משפחה

אומנם כולנו רגילים לחשוב על הבית שלנו כעל מקום מוגן ויציב, אך מצד שני, כולנו יודעים שמשפחות מתפרקות בישראל לעיתים קרובות. הסטטיסטיקה מדברת על כך