3 פגיעות אופייניות לחיילים המשרתים ביחידה קרבית

תוכן עניינים

חיילים שמשרתים ביחידה קרבית בצה"ל מתמודדים עם עומס פיזי רב. תרחיש זה חושף אותם לפציעות שונות שעלולות להותיר אותם עם פגיעה שתלווה אותם לאורך החיים. מדריך זה יציג בפניכם את 3 הפגיעות האופייניות, כדי שתכירו בהן מקרוב ותדעו מה עליכם לעשות במידה וחוויתם אותן מקרוב.

 

פגיעה ראשונה – שבר בכף היד

לוחמים רבים סובלים משברים בכף היד שבאים לידי ביטוי בעצם הסירה ובעצם הרדיוס. בירור שערכנו בנושא העלה שהשבר נגרם ברוב המקרים בעקבות הושטה של כף היד לקדמת הגוף בעת נפילה. יש מצבים שבהם יופיעו סימנים שמעידים על התהוות של שבר, בעוד במצבים אחרים לא ניתן לזהות את שאירע. תרחיש זה עשוי לפגוע בהתנהלות היום יומית של הנפגעים, משום שהוא משפיע על טווח התנועה של כף היד וגורם לכאב ניכר שנמשך לאורך החיים.

 

פגיעה שנייה – בעיות גב ופריקת כתף

תנועות חדות שמתבצעות תוך התנגדות חיצונית עשויות להוביל לפריקת כתף. פגיעה זו מייצרת נזק משמעותי לכתף הפגועה והתרחיש עשוי לחזור על עצמו בהמשך. מי שחוו פגיעה מסוג זה במהלך שירותם הצבאי צריכים לפנות בהקדם האפשרי אל יואב אלמגור – עו"ד משרד הביטחון. שכן, זה יסייע לבדוק שהפריקה נגרמה בעקבות השירות הצבאי ולא כתוצאה מגמישות יתר או חבלה שאירעה טרם השירות. לצד זאת, חיילים רבים סובלים מבעיות גב (בלט דיסק ופריצת דיסק) שנובעות מסחיבת משאות כבדים על הגב.

 

פגיעה שלישית – קרע במיניסקוס

במפרק הברך יש סחוסים שנקראים "מינסקוסים". הם משמשים כחוצצים בין עצם הירך לעצם השוק. כך שיש להם תפקיד חשוב ביותר – לספק הגנה על העצמות ולבלום זעזועים. התסמין העקרי שמרמז על תופעה זו הוא נפיחות מקומית שיכולה להופיע באופן מידי או לאחר זמן רב (הדבר תלוי בחומרת הנזק). לצערנו, חיילים רבים סובלים מקרע במיניסקוס שנגרם לאחר שאירעו להם אחד מהתרחישים הבאים:

  • נשאו משקל כבד לאורך זמן
  • סובבו באופן חד ופתאומי את מפרק הברך

פגיעה מסוג זה עשויה להוביל לכאבים שעתידים להחמיר בהמשך. חיילים שסובלים מפגיעה זו צריכים ליישם את ההנחיות שיוצגו בפסקה הבאה מיד לאחר שיקבלו טיפול רפואי הולם.

 

נפגעתם במהלך שירותכם הצבאי? יש מה לעשות!

מי שסובל מאחת הפגיעות שהוצגו לעיל, צריך לפנות לעורך דין משרד הביטחון. שכן, זה יבדוק אם יש קשר סיבתי בין המצב הרפואי שלכם לבין תנאי השירות. עורך הדין יסייע בהגשת הבקשה לאחר שיתגלה שישנה הוכחה שמעידה על הקשר בין השניים. אתם תצטרכו למסור לידיו את כל המסמכים הרפואיים שמעידים על המקרה שאירע, לרבות דו"ח פציעה, סיכומי ביקור שהתקבלו בעבר, מרשמים ועוד.

 

הקריטריונים לבחירת עורך דין בתחום

מוטלת עליכם האחריות בפנייה לעורך דין שבקיא בהגשת תביעות נגד משרד הביטחון. עליכם לבדוק שמדובר במי שעונה על הקריטריונים הבאים:

  • ייצג בעבר חיילים עם פציעה דומה
  • בעל וותק רב בתחום זה
  • בעל זמינות גבוהה

בחירה בעורך דין שעונה על קריטריונים אלה תגדיל את הסיכויים לקבלת הפיצויים שמגיעים לכם, משום שהוא יציג בפני המומחים את מצבכם הרפואי באופן מלא.

 

השורה התחתונה

עד כאן 3 הפגיעות שנפוצות בקרב חיילים שמשרתים או שירתו ביחידות קרביות בצה"ל. בשלב זה אתם מכירים בכל המידע הדרוש, כך שנותר לכם רק לפנות לעורך דין מוסמך ומומלץ שיסייע לכם בהגשת תביעה למשרד הביטחון. נאחל בהזדמנות זו שתקבלו את הפיצויים המגיעים לכם בהקדם האפשרי ושלא תדעו עוד פציעות.

חיילים המשרתים בלחימה

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
ייצוג חיילים מול הצבא ע"י עו"ד צבאי

  ייצוג חיילים מול הצבא ע"י עו"ד צבאי לצה"ל מערכת משפט נפרדת מהמשפט האזרחי. הצבא יכול לשפוט חיילים בשירות סדיר, חיילי מילואים ואזרחים העובדים בשירותו,

חקירת מצ"ח לאחר השחרור

חקירת מצ"ח לאחר השחרור: עד מתי מותר לחקור? כל חייל שמשרת בשירות צבאי, בין אם מדובר על מסגרת שירות החובה שלו ובין אם מדובר על

פגיעה נפשית בצבא

פגיעה נפשית היא מונח רחב המתאר מגוון תופעות פסיכיאטריות המופיעות אצל אנשים מסיבות שונות. פגיעה נפשית שמקורה בשירות הצבאי היא ברת פיצוי מכוח חוק הנכים

8 מקרים בהם עו"ד צבאי יכול לעזור לך

עורך דין צבאי ממלא תפקיד חשוב בייעוץ, הכוונה וסיוע משפטי לחיילי חובה, אנשי קבע, משרתי מילואים ומועמדים לשירותי ביטחון (מלש"בים). במאמר זה נתאר 8 מקרים

מה העלות של שירותי עריכת דין?

כשאתם רוצים לשכור את שירותיו של עורך הדין, אתם צריכים להבין שאתם בעצם מקבלים מוצר. מהסיבה הזאת, יש כמובן מחירים שונים, ובתמורה תקבלו גם שירות