8 מקרים בהם עו"ד צבאי יכול לעזור לך

תוכן עניינים

עורך דין צבאי ממלא תפקיד חשוב בייעוץ, הכוונה וסיוע משפטי לחיילי חובה, אנשי קבע, משרתי מילואים ומועמדים לשירותי ביטחון (מלש"בים). במאמר זה נתאר 8 מקרים בהם עו"ד צבאי יכול לעזור לכם אם אתם נמנים עם אחת מן הקבוצות הללו.

 

התמחויות של עורך דין צבאי – המקרים בהם עו"ד צבאי יכול לעזור לכם

עורך דין צבאי יכול להעניק לאנשי צבא ומתגייסים, סיוע מקצועי חיוני מאוד, במקרים הבאים:

  1. בדיקות סמים בצבא: מדי פעם, בדיקות סמים אקראיות וללא הודעה מוקדמת נערכות על ידי חוקרים צבאיים כדי לזהות שימוש בסמים בקרב חיילים. אם אתם מתבקשים לעבור בדיקת שתן, זכותכם לסרב אלא אם תוצג לכם הוראה מפורשת מקצין שיפוט בכיר.
  2. הטרדה מינית בצבא: נתונים רשמיים מצביעים על כך שחלק ניכר מהנשים בישראל חוות הטרדה מינית כלשהי בחייהן. עורך דין צבאי יכול לפתוח בהליך פלילי נגד העבריין ולהגיש תביעה אזרחית לדרישת פיצוי כספי מהצדדים המעורבים, אם דבר כזה אירע לחיילת במסגרת שירותה הצבאי.
  3. עבירות משמעת: עורך דין צבאי מוסמך יכול לייצג חייל הנאשם בעבירות משמעת שונות. עבירות אלו יכולות לנוע בין עבירות קלות כמו תפיסת טרמפים לבסיס ועד למקרים חמורים יותר, כמו במקרה של אלאור אזריה.
  4. עריקות: עריקה משירות צבאי נחשבת לעבירה פלילית. עורך דין צבאי יכול לסייע בהפחתת ההשלכות על ידי צמצום משך הרישום הפלילי וסיוע בהליך השיקום והענישה של החייל.
  5. פטור משירות צבאי למי שמתגורר בחו"ל: אנשים בעלי תושבות חוץ המחזיקים גם באזרחות ישראלית, חייבים להסדיר את מעמדם מול רשויות הצבא כדי שלא יפתחו כנגדם הליכים בגין השתמטות מהשירות. אולם עורך דין צבאי יכול לספק הדרכה ועזרה בהסדרת העניין.
  6. פטור משירות מילואים: עורך דין צבאי יכול לסייע בקבלת פטורים זמניים או קבועים משירות מילואים, ולהגן על אנשים מפני סנקציות פליליות וכספיות פוטנציאליות המוטלות על ידי הצבא.
  7. שחרור מלא משירות צבאי: שירות צבאי עשוי שלא להתאים לכל אחד מסיבות שונות, כגון בעיות נפשיות, כלכליות, פיזיות או משפחתיות. עורך דין צבאי יכול למעשה לייצג אתכם מול רשויות הצבא ולהבטיח שחרור מלא מהשירות הצבאי במידה וישנה עילה קבילה לכך.

 

לסיכום

אם עברתם על חוקי הצבא, או שברצונכם להגיש בקשה למתן פטור מהשירות הצבאי, לערער על הפרופיל שנקבע עבורכם, להעלות או להוריד פרופיל או להגיש ערעור דווקא על שחרורכם מהשירות בחובה או בקבע ביוזמת הצבא – רצוי להיעזר בשירותיו של עורך דין צבאי שיוכל להעניק לכם ליווי מקצועי, ייצוג וסיוע משפטי אישי לאורך כל ההליכים בצורה היעילה והאפקטיבית ביותר.

בכל המקרים הללו ובכל עניין נוסף הנוגע לשירותכם הצבאי, משרד עו"ד המסייעת – עריכת דין לענייני צבא ישמח לעמוד לרשותכם. לפרטים נוספים – פנו אלינו בהקדם.

עורך דין צבאי

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
ייצוג חיילים מול הצבא ע"י עו"ד צבאי

  ייצוג חיילים מול הצבא ע"י עו"ד צבאי לצה"ל מערכת משפט נפרדת מהמשפט האזרחי. הצבא יכול לשפוט חיילים בשירות סדיר, חיילי מילואים ואזרחים העובדים בשירותו,

חקירת מצ"ח לאחר השחרור

חקירת מצ"ח לאחר השחרור: עד מתי מותר לחקור? כל חייל שמשרת בשירות צבאי, בין אם מדובר על מסגרת שירות החובה שלו ובין אם מדובר על

פגיעה נפשית בצבא

פגיעה נפשית היא מונח רחב המתאר מגוון תופעות פסיכיאטריות המופיעות אצל אנשים מסיבות שונות. פגיעה נפשית שמקורה בשירות הצבאי היא ברת פיצוי מכוח חוק הנכים

מה העלות של שירותי עריכת דין?

כשאתם רוצים לשכור את שירותיו של עורך הדין, אתם צריכים להבין שאתם בעצם מקבלים מוצר. מהסיבה הזאת, יש כמובן מחירים שונים, ובתמורה תקבלו גם שירות