איך להגיש חדלות פירעון לאדם פרטי

תוכן עניינים

חוק חדלות הפירעון ושיקום כלכלי הוא החוק שמסדיר את תהליכי חדלון הפירעון במדינת ישראל.

תהליך חדלות הפירעון הוא מה שמכונה פשיטת רגל, תהליך שבו מפרקים את החובות שיש לחדל הפירעון ובונים לו הסדר החזרת חוב חלקית ביחס לנכסיו והכנסותיו של האדם.

הליכי פשיטת הרגל וחדלות הפירעון הם דרך טובה מאוד בעבור בעלי החוב לפתוח דף חדש כלכלית ובמקביל להחזיר חלק מן החובות ולהיוותר עם תקווה.

כאשר מדובר על אדם פרטי – החוק מגביל את האפשרות להליכי מן הסוג הזה ומגדיר צורה ברורה להגשת חדלות הפירעון.

 

מי הגופים המשפטיים שמלווים חדלות פירעון של אנשים פרטיים?

הליכי חדלות הפירעון של אדם פרטי שונה מאוד משל חברה משום שההסדרים משרתים הסדרים שונים ופוגעים באנשים אחרים. לכן, כאשר מדובר על פשיטת רגל שני הגופים המשפטיים הרלוונטיים הם לשכת ההוצאה לפועל והממונה על הליכי חדלות הפירעון.

גובה החוב

גובה החוב הוא רלוונטי מאוד לסוגייה מי יהיה הגוף המשפטי המטפל. במידה ומדובר באדם שהחוב הפרטי שלו נמוך ממאה וחמישים אלף שקלים – לשכת ההוצאה לפועל תטפל בחדלות הפירעון שלו וסכומים גבוהים יותר מטופלים על ידי הממונה ממשרד המשפטים, דרושה מומחיות של עורך דין דיני בנקאות בעניין זה.

 

ההליך עצמו

הפתיחה

פתיחתו של ההליך דורשת צו פתיחת הליכי חדלות פירעון שכדאי שתהיה מלווה במקצוען כמו עורך דין חדלות פירעון. במהלך הוצאתו של הצו הגורמים הרלוונטיים מבררים את הנתונים הכלכליים השונים ומבררים כיצד ואיך ניתן לפתוח את הליכי חדלות הפירעון. הדיווח על חדלות הפירעון לצד הוצאות הטיפול השונות מוסדרות בחוק.

 

הנאמן

הנאמן הוא מי שאחראי על הונו של בעל החוב ואחראי על הסדרתו. בשלב הזה מוגשות תביעות החוב השונות לנאמן ונקבעת תוכנית החזרת חובות ברורה שעל בעל החוב לוודא לטפל בה ולשתף פעולה עם הגופים המשפטיים הרלוונטיים והמגבלות המשפטיות שמוטלות על בעל החוב.

מדובר בבדיקה יסודית מאוד שכוללת פרטים רבים – החל מן התכנון הכלכלי שהוביל לריבוי החובות והנושים מלכתחילה וכלה בהסתכלות ובדיקה מדויקת של הנושים וטיב החובות שיש להם לבעל החוב, הסיבה להיווצרות החוב יכולה להיות רלוונטית מאוד להחזרי החובות.

 

בית המשפט

השלב השלישי הוא השלב שבו בית המשפט מסתכל על התוכנית שבנה הנאמן – התוכנית שכוללת את החזרי החוב ואת תהליך השיקום הכלכלי של בעל החוב. בדיונים בבית המשפט יכולים הצדדים השונים (בין עם בעל החוב ובין עם הנושים עצמם) לערער על ההסדר או לדרוש צווים שונים.

תוכנית השיקום הכלכלי של הנאמן שמאושרת או משונה על ידי בית המשפט כוללת את התוכנית המדויקת לתשלומים, לנכסים שיימכרו, לאופן שבו זה ייעשה, למגבלות השונות שיוטלו על בעל החוב במהלך התהליך של חדלות הפירעון וכולי.

 

כליי משפטי

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
השלבים בהליך פשיטת רגל

אז היכן מתחילים? אם נדמה לכם שהגרוע מכל קרה ואתם נאלצים לפשוט רגל, כדאי כבר עכשיו להסתייע במשרד עו"ד פשיטת רגל מומלץ. חובה לזכור שללא

מחיקת חובות – יש דבר כזה?

התשובה לשאלה הזו היא חיובית, החוק הישראלי מאפשר לעיתים לפטור חייב מחובותיו בהליך שמכונה "מחיקת חובות". יש לזכור שמחיקת חובות היא סופו של הליך ארוך

דמי מזונות בהליך חדלות פרעון

האם אדם שחייב בתשלום דמי מזונות בהליך חדלות פירעון מפסיק לשלם אותם במהלך תקופת ההחזר? האם ניתן לקצוב סכום שונה לדמי המזונות לאורך התקופה? והאם

היתרונות בכניסה להליך חדלות פירעון

הליך חדלות פירעון אינו מיועד לכל האנשים השרויים במצוקה כלכלית, אך עבור חלקם, ההליך יכול לחסל באופן חוקי רבים מהחובות. בסוף התהליך, החייב יופטר ובכך

מה התהליך של איחוד תיקים בהוצאה לפועל?

תהליך איחוד תיקים בהוצאה לפועל מספק גישה מובנית ושיטתית לחייבים המתמודדים עם ריבוי חובות ופעולות משפטיות. תהליך זה מאפשר לחייבים לשלב תיקים שונים התלויים ועומדים