כיצד עורך דין יכול לעזור בהסדרת מס על ביטקוין

תוכן עניינים

אחד מהתחומים שצוברים תאוצה בשנים האחרונות, זהו תחום המטבעות הדיגיטליים, המוכר מבניהם זה כמובן ביטקוין. אך למרות שרבים מאיתנו מכירים את השם, רבים שחושבים על להיכנס לתחום לא באמת בקיעים בכל מה שסובב את ההשקעה וההתעסקות בנושא.

חלק מהסיפור בעסקאות והשקעות במטבעות ביטקוין, כרוך בהסדרת תשלומי מיסים בצורה מסודרת. אז הינה כל מה שאתם צריכים לדעת, בכדי להבין כיצד זה עובד ואיך תוכלו להיעזר בעורך דין להסדרה מיטבית ונכונה.

 

תשלומי מיסים במכירת ביטקוין

חשוב לדעת שיש תשלום מס על ביטקוין כמו כל התעסקות פיננסית אחרת, רשות המיסים אינה מחשיבה אותו למטבע מבחינה משפטית, אך היא מחשיבה אותו לנכס. בהתאמה, הרווח המגיע ממכירת ביטקוין, חייב בתשלום מס רווח או מס שולי כשמדובר בהכנסות עסקיות. שיעור המס נקבע על פי הנסיבות של אותו מקרה ספציפי. בכדי לדעת את המס שתצטרכו לשלם, מומלץ לעשות בירורים מראש לפני ביצוע עסקאות.

 

תיעוד מסודר

כחלק מהעיסוק במטבעות ומסחר בביטקוין, חשוב שתשמרו על תיעוד מקיף של כל פעולות הרכישה והמכירה שלכם בביטקוין. שם תפרטו היטב את הארנקים הדיגיטליים בהם אתם משתמשים, פעולות המסחר שביצעתם, חשבונות בארץ ובארצות אחרות, העברות בנקאיות וכלל הפעולות בהקשר. גם עסקאות במזומן צריכות להיכלל תחת הפירוט והתיעוד שתדאגו לו. מדובר בדרישה חשובה למדי, בכדי לוודא שלא יהיו פעולות ללא מיסוי והתנהלות תקינה.

 

דיווח לרשות המיסים

אם מדובר בהשקעות כספים בלבד, אין חובה לדיווח לרשות המיסים על כל העסקאות שביצעתם באמצעות ובהקשר לביטקוין, אך בנוגע לרווחים בעסקאות של מכירת מטבעות ביטקוין כן יש לדווח. את הדיווח צריך לעשות על כל עסקה בנפרד, על ידי טופס ייעודי בנוגע לרווח הון. בנוסף, הדיווח צריך להיכלל בדוח השנתי שלכם או באמצעות הצהרת הון מסודרת. מומלץ להיעזר בעורך דין או איש מקצוע מומחה שיעזור לכם בדיווח תקני.

 

התנהלות בטוחה

בהקשר לדוחות שנתיים, ביצוע עסקאות פיננסיות משמעותיות, דיווח למס הכנסה ובכלל התנהלות כלכלית מול הרשויות בצורה מסודרת ובטוחה, הדבר הנכון הוא לא לעשות זאת לבדכם. כאן בדיוק נכנס לתמונה הסיוע שתוכלו לקבל מיועץ מיסים, עורך דין, רואה חשבון וכל אדם מקצועי, מומחה, שיוכל להנחות אתכם בתהליכים הללו, לייעץ לכם ממקום מושכל ומבין, ולעזור לכם להתנהל בצורה בטוחה, חכמה וללא תקלות מיותרות.

 

חידושי נהלים

מכיוון שמדובר בתחום יחסית צעיר, ניתן לראות בכל תקופה שינויים רבים וחידושי נהלים שמשנים את התמונה ואת החובות שלנו בהקשר לעסקאות ומסחר בתחום. מכיוון שקשה לעקוב אחר כל השינויים, והרבה חלקים בהקשר לדיווח התנהלות תקינה עלולים להתפספס ולעלות לכם ביוקר, אין סיבה לקחת סיכונים שלא לצורך, ולכן בכל הקשור בתחום, עדיף לוודא שתמיד יהיה לצידכם את הסיוע המקצועי הדרוש להנחות אתכם לפעול נכון.

 

לסיכום

כמו כל תחום פיננסי, מיסוי ונהלים באים יחד בעסקת חבילה, כך גם ביטקוין, יחד עם הטבות ופוטנציאל אדיר להצלחה, קיימים לא מעט חובות שצריך לדעת להתנהל איתן בצורה מסודרת. תשלום מיסים זה עולם עצום ממדים שאם זה לא המקצוע שלכם, קל מאוד להיקלע לבעיות, לכן, לפני שתיכנסו לסיפור, לפני הבירור על העסקה הבאה או גובה המס, תתייעצו עם גורם מקצועי, ותוודאו שאף חלק לא הולך לאיבוד, והכל נעשה בצורה מיטבית.

הסדר מס ביטקוין

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
התייעצות עם עורך דין מיסים

התייעצות עם עורך דין מיסים ניהול של עסקים בישראל הרבה פעמים כולל לא מעט תקלות ועבירות שונות, כאשר חלק מהן קשורות למיסים. אומנם זה נכון

מה זה גילוי מרצון?

מה זה גילוי מרצון? אתם רגילים לשלם מיסים כבר שנים רבות ותמיד נדמה לכם שהמיסים שאתם משלמים גבוהים מידי? לא יודעים כבר איך להתמודד עם

מהו חוק 190?

חוק 190 לפקודת מס הכנסה הוא חוק אשר עיקרו עוסק בקבלת פטור ממס בעת קבלת קצבת פנסיה. במאמר הבא נבין לעומק מהו חוק 190 ומהם

עו"ד מיסים המתמחה בהחזרי מס

ישנם עורכי דין רבים בישראל המתמחים במיסים. מעורבותם מתחילה כשמתבצעות עבירות מס, שגורמות למי שביצע אותן להיות מעורבים בהליך פלילי. החוק בישראל הוא חד משמעי

מה זה תכנון מס? איך עושים את זה?

היחסים של אדם אל מול מערכת ממשלתית משומנת כמו מס הכנסה הם מורכבים, בלשון המעטה. כאשר אנו שומעים את הביטוי תכנון מס, הקונוטציה היא אוטומטית