בעד ונגד: למה להוציא רישיון לנשק ומי זכאי?

תוכן עניינים

בחודשים האחרונים המודעות להחזקה של נשק אישי עולה, אולם כדי שגם אתם תוכלו להחזיק ברשותכם אחד כזה, עליכם להגיש בקשה לקבלת רישיון נשק מהמשרד לביטחון לאומי. מתן הרישיון מותנה בעמידה במספר קריטריונים, וכמובן כפוף לבדיקה של המשרד. אנחנו כאן כדי לספר לכם למה אתם חייבים להוציא רישיון נשק, וכמובן מי הזכאים לקבלה של הרישיון הזה.

 

מי זכאי לקבל נשק

הזכאות לקבלת נשק בישראל מותנה בעמידה במספר תבחינים. הדבר החשוב ביותר הוא כמובן היעדר רישום פלילי. עם זאת, במידה ויש לכם רישום פלילי מהעבר ייתכן וניתן למחוק אותו, כאשר הדרך לשם עוברת בפנייה אל מחיקת רישום פלילי עם חברת easy2gett. החברה תעשה עבורכם את הבדיקה מול מערכת אכיפת החוק ותבדוק האם ניתן להסיר את הרישום לטובת קבלת נשק.

רישום פלילי

תחושת ביטחון

הסיבה הראשונה בגינה כדאי לכם להוציא רישיון נשק הוא הגברת תחושת הביטחון האישית שלכם. למרבה הצער, החודשים האחרונים הוכיחו לכולנו שבשעת מבחן לא תמיד יהיה מי שיוכל להג עלנו. לאור זאת, הדרך הטובה ביותר שלכם להבטיח את ביטחונכם האישי הוא לדאוג לעצמכם לנשק שיוכל לשמש אתכם לעת צרה. הדרך לנשק הזה עוברת כמובן בהוצאה של רישיון נשק.

 

סיוע בעת הצורך

ברוב המקרים שבהם מתרחשים אירועים ביטחוניים בסביבה אזרחית, דווקא האזרחים נושאי הנשק הם אלו שפועלים לנטרול האיום מהר יותר מאשר אנשי כוחות הביטחון. אם גם אתם רוצים להיות אלו שמצילים חיים ומונעים את הפגיעה הבאה בחיי אדם, נשק אישי הוא בדיוק הכלי שיכול לאפשר לכם לעשות את זה.

 

מקום מגורים או לימודים

הקריטריון הראשון שעליו נדבר ומאפשר לכם לקבל רישיון נשק הוא מגורים או לימודים במקום רגיש. להגדרה הזו עונים יישובים שנמצאים מעבר לקו הירוק, יישובים באזורי עימות, ערים מעורבות וכמובן העיר ירושלים. כדי לקבל נשק על בסיס הקריטריון הזה עליכם להציג ראיה שאתם אכן גרים או לומדים באזור כזה. בכל מקרה, הקריטריון הזה לא מעניק לכם נשק מיד ויהיה עליכם לקבל אישור.

 

שירות צבאי או עבודה

הקריטריון השני הוא שירות צבאי ביחידה לוחמת, שירות ממושך בכל יחידה בצה"ל או עבודה באחד מכוחות הביטחון וההצלה של מדינת ישראל. בכל אותם מקרים יהיה עליכם להציג את האישורים הרלוונטיים, אך היתרון בתבחינים הללו על פני התבחין של מקום מגורים הוא שמדובר על תבחינים שמעניקים לכם נשק באופן כמעט מידי.

 

לסיכום

הוצאה של נשק אישי יכולה לעזור לכם להגביר את תחושת הביטחון האישי ולהיות אלו שבעת הצורך מונעים את הפגיעה הבאה בחיי אדם. כדי לקבל נשק עליכם להגיש בקשה לרישיון במשרד לביטחון לאומי. רישום פלילי יכול לעכב את קבלת הרישיון אולם בעת הצורך ניתן לפנות אלינו ולבדוק האם ניתן לבצע מחיקה של הרישום הפלילי עבור הרישיון.

אֶקְדָח

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
ליגת העל בפורטוגל – חוויה בלתי נשכחת

מה זה גילוי מרצון? פורטוגל הפכה בשנים האחרונות לאחת המדינות הפופולריות ביותר למטרות תיירות ומגורים, אולם רבים אינם יודעים כי בפורטוגל יש תרבות עשירה של

ציטוטים של עורכי דין ותיקים

ציטוטים של עורכי דין ותיקים ברבות השנים הנפיקו עורכי דין מכל רחבי העולם ציטוטים בלתי נשכחים. עו"ד מירי ברונו מערכת המשפט בישראל – שפל חסר

מדבקות למשרד עורכי דין

מעוניינים לעצב מחדש את המשרד שלכם ולהעניק לו מראה חדש ומרענן? מעוניינים לבצע שינוי בחלל המשרד אך חוששים מהזמן הרב הכרוך בשיפוץ כולל? יש לנו

קוסם ליום הולדת במשרד עורכי דין

הרבה דברים השתנו מאז שהודיני הדהים את העולם בפעלולי ההיחלצות שלו, מה שלא השתנה הם ההתרגשות וההנאה שמביאים איתם מופעי קסמים. קוסם ליום הולדת במשרד

מה זה קרן פנסיה נבחרת ולמי זה מתאים

במדינת ישראל, נושא הפנסיה הוא אחד הנושאים היותר מפוקחים ומוסדרים בחוק. עד שנות התשעים של המאה הקודמת, היה חלק ניכר מהעובדים במשק מבוטח באמצעות קרנות

החוקים לגבי העסקת מטפל סיעודי

אחד מההורים שלכם הפך לסיעודי ואתם רוצים לדאוג עבורו למטפל? אם כך, טבעי שתרצו לדעת מה אומר בנושא הזה החוק ואיך אפשר לעשות את הדברים.