תאונות דרכים – המדריך המקיף לקבלת פיצויים

תוכן עניינים

תאונות דרכים הן דבר שבשגרה בארצנו ולעיתים מדובר בתאונות עם פגיעות קשות או נכויות שעליהן מגיעים פיצויים בין אם אשמים בתאונה ובין אם לא. קבלו את המדריך המקיף לקבלת פיצויים על תאונות דרכים.

 

החוק לנפגעי תאונות הדרכים

על פי חוק הפלת"ד ניתנים פיצויים לאחר תאונת דרכים מבלי חובת הוכחה באשמה. כלומר, הנפגע צריך לקבל אישור מהמשטרה שהתרחשה תאונה, להגיע לטיפול ראשוני במוסד רפואי, לשמור את כל המסמכים הרפואיים, תיעוד הטיפולים בקהילה, קביעת נכות והוצאות רפואיות ולתבוע את חברת ביטוח החובה.

במקרים של הולכי רגל שנפגעו התביעה תוגש לחברת ביטוח החובה של הנהג הפוגע. במקרים של תאונת פגע וברח או כאשר אין לנהג ביטוח חובה מסיבה כלשהיא, התביעה תוגש לחברת קרנית של המדינה. כל מקרה כזה מחייב ליווי וייצוג של עורך דין מהתחום על מנת לקבל את כל הפיצויים להם זכאים.

 

חשיבות חוק הפלת"ד

אם בעבר חברות הביטוח היו מקשות על הנפגעים בתאונות דרכים ומסרבות לשלם פיצויים, כיום התשלום מעוגן בחוק ואין ויכוח על קבלת הפיצוי אלא רק על הסכום בהתאם לפגיעות.

כלומר, מקבלים פיצוי כלשהוא שיכול להיות משמעותי יותר במידה ומוכיחים אובדן כושר עבודה עקב נכות מהתאונה מבלי צורך להוכיח אשמה. כדי לקבל את הפיצוי צריך רישיון נהיגה בתוקף, ביטוח חובה, אישור מהמשטרה וקבלת טיפול רפואי מייד לאחר התאונה. את ההוכחה על הנזקים מוכיחים במסמכים הרפואיים.

 

תאונות דרכים לא קונבנציונאליות

לא מדובר רק על תאונות של נהגים או הולכי רגל, אלא גם על תאונות כתוצאה מהתלקחות הרכב עקב אירוע מכני או אירוע חיצוני. למשל, רכב שעומד בחנייה והיושב בו נפגע כתוצאה מאירוע מכני, יוכל לדרוש פיצוי תאונת דרכים.

למעשה, כל רכב מנועי פרטי או ציבורי יזכה את היושבים בו בפיצויים עקב הפגיעה. על אף זאת, אופניים רגילים או אופניים חשמליים אינם מבוטחים בביטוח חובה, אך ניתן לקבל פיצוי בתביעת נזיקין ולא בתביעת פלת"ד.

 

על מה מבוססים הפיצויים?

מעבר להוכחות פגיעות פיזיות ניתן לקבל פיצוי על פגיעות נפשיות כמו פוסט טראומה לאחר הגשת מסמכים רפואיים המעידים לכך שהמצב קשור לתאונת הדרכים. בנוסף, מקבלים פיצוי על עוגמת הנפש ולכן חשוב לצלם את הפגיעות מייד לאחר התאונה ולתעד את הטיפולים והבדיקות.

פיצוי נוסף הוא על אובדן כושר השתכרות במידה ומוכיחים היעדרות מהעבודה, פרישה מהמקצוע וכד' שהתרחשו עקב התאונה. למשל, אדם שנחבל ולא יכול להמשיך ולעסוק במקצוע שלו בעקבות החבלה. עוד פיצוי הוא עבור הסיעוד הרפואי.

אדם שנפגע ואינו מסוגל לקיים אורח חיים כמו קודם יזדקק לסיעוד. למשל, אינו מסוגל לנקות את הבית ומקבל עבור כך סיוע של בן משפחה או סיוע מהביטוח הלאומי. לסיכום, גובה הפיצוי בכל סעיף תלוי באחוזי הנכות שנקבעו לנפגע, בגילו, במקצוע שלו וכד'.

תאונות דרכים

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
עורך דין תעבורה – כיצד נבחר?

עורך דין תעבורה – כיצד נבחר? רבים מהנהגים אשר מואשמים בדיני תעבורה בטוחים שדינם כבר קבוע מראש. אך הדבר איננו נכון ובייצוג של עורך דין

איך לבטל דו"ח חנייה

קיבלתם דו"ח חנייה? ובכן, אל תמהרו לשלם. מדוע? להלן הפרטים שכל נהג חייב להכיר. דו"חות חנייה –עלייה משמעותית זה לא סוד כי בשנים האחרונות עיריות

פגע וברח: כל מה שכדאי לדעת

בשנים האחרונות אנחנו רואים שלצערנו הרב ישנן הרבה מאוד תאונות של פגע וברח. מדובר על המקרים שבהם אדם פגע באדם אחר ופשוט ברח מהמקום. מה

למי מותר לנהוג על משאית על פי חוק

אתם רוצים להעביר את המשרד שלכם לכתובת חדשה ולא בטוחים איך לעשות זאת? רוצים לעבור דירה אך חשוב לכם שלא יותר מידי ידיים עובדות יגעו

באילו מצבים ניתן לעקל רישיון נהיגה

הליכי הוצאה לפועל הינם תולדה של קיומו של חוב כלשהו מצד החייב כלפי הזוכה בהליך. כשהליך הוצאה לפועל נפתח, נקבעים לחייב מועדי תשלום ופירעון של

אי שמירת רווח בין כלי רכב

שמירת מרווח בין כלי רכב היא הכרחית בשביל בטיחות הנסיעה. חשוב להבין, שעל המרחק שאתם שומרים מהרכב שלפניכם להתאים למהירות הנסיעה. כאשר מהירות הנסיעה גבוהה,

נהיגה מונעת

קורס נהיגה מונעת הוא קורס אותו יעבור כל נהג במהלך החזקת רישיונו. למעשה, מדובר בהשתלמות

קרא עוד »