איך עובד צו קיום צוואה ומתי צריך לעשות זאת

תוכן עניינים

לאבד אדם קרוב בחייכם, בין אם מדובר במוות מפתיע או צפוי, זו אף פעם לא חוויה קלה. תהליך הפרידה והאבל ארוך ומתיש, ואם לא די בכך, מוות של אדם קרוב עלול ליצור מעבר לקשיים הנפשיים, גם קשיים בירוקרטיים. תהליכי הקבורה, ירושה ושלל נושאים בירוקרטיים אחרים הם נטל כבד על כתפי המשפחה האבלה. אחד ההליכים הקשורים בסיום חייו של אדם קרוב הוא צו קיום צוואה. במאמר זה נפרט איך ומתי עובד צו קיום צוואה.

 

כמה מילים על צוואה

לפני שנגיע אל צו קיום צוואה כדאי להבין קודם כל מהי בכלל צוואה. כאשר אדם נפטר ונפרד מן העולם, הוא רשאי לחלק כראות עיניו את שלל חפציו ונכסיו אשר צבר לאורך חייו. צוואה הינה המסמך הרשמי שבו מפרט הנפטר את כל רכושו וכן מי הוא רוצה שיקבל כל דבר.

חשוב להבין שמדובר בכל סוג של רכוש שהיה בבעלות של הנפטר או הנפטרת. נכסי נדל"ן ונכסים כספיים מרכיבים בדרך כלל את מרבית הירושות, אך גם קניין רוחני, מזכרות ספציפיות או פרטים אחרים בהחלט עשויים להופיע בצוואת הנפטר.

תכונה

מה נחשב בתור צוואה?

במידה ואתם מעוניינים לכתוב צוואה, מומלץ להיוועץ בעורך דין צוואות ובנוטריון ולכתוב את הצוואה בצורה מסודרת ובעזרת אנשי מקצוע. עם זאת חשוב לדעת שלא כל הצוואות הינן רשמיות ומסודרות, והן אינן חייבות להיות כאלה כדי שתוכרנה כצוואות לגיטימיות. צוואה יכולה להימסר בכתב אך גם בעל פה. כך למשל, כאשר אדם נמצא בסכנת חיים או בימיו האחרונים, הוא רשאי למסור צוואה בעל פה מול שני עדים.

 

אז מה זה צו קיום צוואה?

צו קיום צוואה הוא צו אשר מתחיל את תהליך חלוקת רכושו של הנפטר ומסייע בכך. צו קיום הצוואה בעצם נותן את התוקף הרשמי לצוואה, מאשר את נוסחה ואת הכתוב בה. עבור אלה שמחפשים לקצר תהליכים ולחתוך פינות, חשוב מאוד לדעת שללא צו קיום צוואה, לא ניתן לקיים את הצוואה ואת בקשות הנפטר ויותר מכך, לא ניתן לחלק את העיזבון של הנפטר.

צו קיום צוואה

איך מגישים צו קיום צוואה?

על מנת להגיש צו קיום צוואה, וכך לאשר את הכתוב בה ולהתחיל לחלק את עיזבון הירושה, צריך להגיש בקשה לרשם לענייני ירושה או לבית הדין הרבני. את הבקשה ניתן להגיש דרך האינטרנט או בכתב יד. בין הפרטים אותם תידרשו למלא בבקשה, בין אם במחשב או בכתב, יהיו פרטי המוריש, פירוט היורשים והמוטבים של הצוואה ופירוט של הצוואה עצמה.

 

סיכום

מוות של קרוב משפחה הוא לעולם לא קל. לכן, מומלץ לוודא מבעוד מועד את קיום ותוקף הצוואה של קרובי משפחה, כדי להקל על התהליך. צו קיום צוואה פותח את התהליך.

צו קיום צוואה

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חובת לבישת חליפה בבית משפט

כאשר מדובר בעורכי דין, כללי לשכת עורכי הדין (מדי משפט) מחייבים את עורך הדין, כאשר הוא מופיע בבית משפט, ללבוש "מדי משפט" שכוללים – חולצה

האם יש השפעה כלכלית במשפט מתומלל

תמלול הקלטות מסוגים שונים משפיעות הן בהכרעת הדין, והן כשימוש לפרוטוקול המכסה מבחינה משפטית. במאמר הבא לעסוק ונעמיק בשאלות כמו: איך הקלטות יכולות להטות את

4 שלבים לתביעות נגד משרד הביטחון

כשמדובר בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון, ישנם כמה שלבים שכל אחד צריך לעבור. לפני שנתחיל בפירוט, חשוב לנו לציין כי זהו תהליך שעלול לקחת זמן

האם משרד פרסום נחשב כהוצאה מוכרת?

בעלי עסקים וחברות נדרשים לעמוד בלא מעט חובות: הם צריכים לדווח באופן קבוע לרשויות המס ולשלם מיסים, צריכים לעבוד על פי תקנות וכללים אדמיניסטרטיביים, להגיש