מה נחשב לאלימות במשפחה ומה אפשר לעשות בנידון?

תוכן עניינים

בשנים האחרונות, נושא האלימות במשפחה הוא נושא שמדברים עליו יותר ויותר וכתוצאה מכך, ככל שהשנים חולפות, הנושא הזה הופך להיות עם הרבה יותר מודעות. לנושא הזה יש מורכבויות רבות מהרבה מאוד סיבות. האלימות יכולה להתבצע בצורות שונות ומגוונות וחשוב לדעת כי לא רק אלימות פיזית נחשבת לאלימות. אנחנו נעזור לכם להבין מה כן נחשב לאלימות במשפחה ומה אפשר לעשות בנידון. אז, בואו נתחיל.

 

אלימות פיזית

אלימות פיזית היא מסוג האלימות המוכר ביותר. היא בעצם יכול להתבטא במכות, הרמת יד, דחיפות ובכל חבלה אחרת. הפוגע רוצה לדעת כי הוא זה אשר שולט. הדבר הזה רלוונטי גם לסוגי האלימות האחרים. במצב הזה, הפוגע שולט בעזרת אלימות פיזית אבל לא רק. יכולים גם להצטרף הפחדה – כאשר בעצם הפוגע ינסה להפחיד במילים, מבטים וכל דבר אחר שהוא רק ימצא.

אלימות פיזית

אלימות נפשית

אלימות נפשית היא אלימות קשה מאוד. בסוג אלימות הזה, הפוגע רוצה להוריד את הערך העצמי של הנפגע ולהוריד לו את הביטחון. זה יכול להתבצע על ידי השפלות, עלבונות, קללות ועוד… בהרבה מקרים יהי גם בידוד חברתי כאשר לנפגע יהיה אסור לראות את החברים את המשפחה שלו. ישנם מקרים בהם אלימות כלכלית מצטרפת לתמונה גם כן. מצב בו נוצרת תלות כלכלית של הנפגע והפוגע משתמש בזה לטובתו.

 

אלימות מינית

חשוב לדעת כי הדבר הזה יכול להתייחס לגברים, נשים, ילדים ומבוגרים כאחד. כמו בשאר הסוגים. אלימות מינית במשפחה הוא מצב בו גורמים לאחד מבני המשפחה לקיים יחסים בניגוד לרצונו. מצב בו מתייחסים לבן אדם כאל אובייקט אשר מטרתו הוא לספק את הצרכים המיניים של האחר. נושא כואב אשר מלווה בהרבה קשיים. המאבק באלימות במשפחה הוא מאבק גדול. מאבק שאין לו סוף. הוא המאבק של כולנו. ככל שאנשים יהיו מודעים יותר, ככה יהיה טוב יותר.

 

מה אפשר לעשות במצב של אלימות במשפחה?

במצב של אלימות במשפחה החוק הראשון הוא קודם כל: לא להתעמת עם האדם האלים. בנוסף, חשוב להיות עירני ולבקש עזרה ממי שיוכל לעזור לנו לצאת מהסיטואציה הקשה הזו. תוכלו לדבר עם מוקדי סיוע ועם גורמי רווחה. אחר מכן, למצוא מישהו שיוכל לייצג אותכם משפטית כדי שתקבלו את הזכויות אשר מגיעות לכם לקבל. פורטל אלימות במשפחה הוא אתר אינטרנט בו תוכלו למצוא עזרה מבחינה משפטית.

 

לסיכום

אלימות במשפחה הוא נושא מורכב מהרבה מאוד סיבות והוא בהרבה מקרים גם משפיע לטווח ארוך יותר. אלימות במשפחה יכולה להתבטא בצורה פיזית, נפשית, כלכלית, מינית ועוד… אם אתם נמצאים במצב הזה, חשוב מאוד לא להתעמת עם האדם האלים. תבקשו עזרה מגופים רלוונטים ותעשו את זה כמה שיותר מהר וכמה שיותר בדיסקרטיות. וכשכל זה יהיה מאחוריכם, תקחו זמן לטפל בנפש שלכם וגם בעצמכם. זה חשוב יותר מכל.

אלימות במשפחה

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חובת לבישת חליפה בבית משפט

כאשר מדובר בעורכי דין, כללי לשכת עורכי הדין (מדי משפט) מחייבים את עורך הדין, כאשר הוא מופיע בבית משפט, ללבוש "מדי משפט" שכוללים – חולצה

האם יש השפעה כלכלית במשפט מתומלל

תמלול הקלטות מסוגים שונים משפיעות הן בהכרעת הדין, והן כשימוש לפרוטוקול המכסה מבחינה משפטית. במאמר הבא לעסוק ונעמיק בשאלות כמו: איך הקלטות יכולות להטות את

4 שלבים לתביעות נגד משרד הביטחון

כשמדובר בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון, ישנם כמה שלבים שכל אחד צריך לעבור. לפני שנתחיל בפירוט, חשוב לנו לציין כי זהו תהליך שעלול לקחת זמן

האם משרד פרסום נחשב כהוצאה מוכרת?

בעלי עסקים וחברות נדרשים לעמוד בלא מעט חובות: הם צריכים לדווח באופן קבוע לרשויות המס ולשלם מיסים, צריכים לעבוד על פי תקנות וכללים אדמיניסטרטיביים, להגיש