האם מגשר נכנס בהסכם הגירושין

תוכן עניינים

החל משנת 2016, נכנסו לתוקפן בישראל תקנות חדשות, המחייבות זוגות המעוניינים בגירושין – לפנות לפני הכל לגישור מקצועי. מטרת התקנות הללו הייתה למנוע בחלק מהמקרים, פתיחה של הליך משפטי יקר, ארוך ומייגע ולצמצם את עומס ההולך וגדל על בתי המשפט.

כמו במדינות אחרות בעולם – גם בישראל הבינו, שהליך גישור לפני הליך גירושין משפטי, יכול לסייע לבני הזוג לעבור את השלב הזה בדרכי שלום, להגן על הילדים מפני טראומה רגשית ולחסוך הוצאות משפט גבוהות ומיותרות.

 

מהן הסיבות לשילוב מגשר בהליך הגירושין?

הליך גירושין מציב בפני בני הזוג אינספור אתגרים ונושאים רבים הזקוקים לפתרון – החל ממשמורת על הילדים, דמי מזונות והסדרי ראיה וכלה בחלוקת רכוש וממון.

לרוב מדובר בנושאים רגישים ולעיתים גם הגורם לגירושין מוסיף לקושי הרגשי, בין אם מדובר בבגידה, או בהיעלמם של רגשות האהבה שליוו את תחילת הקשר.

בכל מקרה, הליך הגירושין דורש התייחסות רגישה ורבת ניסיון, כדי לסייע לזוג ולילדיהם לצלוח בשלום את השלבים המורכבים במהלך הזה.

מדינות מתוקנות בעולם גילו כבר מזמן את היתרונות הרבים שמציע הליך הגישור, דווקא בתוך המערכת המשפטית המורכבת, שבה נדרשים להתנהל בני הזוג המעוניינים להיפרד.

הליך גישור לפני תחילת ההליך המשפטי, בליווי מגשר גירושין מוסמך ומנוסה, מסייע לזוגות להגיע להסכמות מחוץ לכותלי בית המשפט, לחסוך בהוצאות המשפטיות הגבוהות ולהגיע להסכם גירושין הוגן ומכבד לשני הצדדים, מבלי להיפגע, או לפגוע בילדים.

יורם דובובסקי, מגשר גירושין ותיק ומנוסה, מעיד, כי יש נקודות מחלוקת רבות ומגוונות בין בני זוג העומדים בפני הליך גירושין וכי העומס הרגשי הכבד אינו מסייע להליך.

לדברי דובובסקי, הליך הגישור מסייע פעמים רבות להגיע להסכם גירושין, בעל תוקף של פסק דין, תוך דיונים מכבדים בין בני הזוג, בסיוע אנשי מקצוע, הנוכחים לאורך כל ההליך ושומרים על שיח מכבד, ענייני והוגן, שמאפשר לבני הזוג להישאר חברים במידת האפשר, להיות שותפים בגידול בריא ונורמלי של הילדים ולעיתים אף לשקול לתת הזדמנות נוספת להצלחת הנישואין.

דובובסקי חוזר ומסביר, כי ממחקרים שנערכו במדינות רבות בעולם, עולה, כי חלק גדול מהמחלוקות הטבעיות המתגלעות בין בני זוג במהלך הגירושין, יכולות להיפתר בצורה יעילה וטובה יותר ללא פתיחה בהליך משפטי.

גירושים

 

לסיכום – הליך גירושין נטול כאב – האם זה אפשרי?

רוב הליכי הגירושין מתרחשים בעקבות בעיה קשה בזוגיות, מה שאומר שהליך נטול כאב לגמרי, כמעט שאינו אפשרי. אך הליך גירושין המשלב סיוע של מגשר מקצועי ומוסמך, מתקיים באווירה טיפולית מגוננת וחיובית, בניגוד לאווירה הקשה של בתי המשפט, מעניק לבני הזוג אפשרות לקיים הליך שקול ומכבד. הוא גם מגדיל את סיכוייהם להגיע להסכמה בכל, או ברוב הנושאים שעל הפרק, לחסוך כסף רב, הכרוך בניהול הליך משפטי וגם לשמור על בריאותם הנפשית של הילדים המשותפים.

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
סימנים מחשידים לבגידה

חושדים כי בן/בת הזוג בוגד? ובכן, במדריך הבא נציג בפניכם את הסימנים המחשידים לבגידות וכיצד ניתן לאשש את הסימנים באמצעות חקירה דיסקרטית של חוקר פרטי.

משמורת הגיל הרך

משמורת ילדים נחשבת לאחת מהסוגיות הקשות ביותר בכל הנוגע להליך הגירושין, חלק מהמאבקים החריפים ביותר, במיוחד כשמדובר בזוגות נורמטיביים קשורים לעניין המשמורת, סוגייה רגישה במיוחד

איך מכריעים על משמורת משותפת?

בשנים האחרונות נראה שהליך הגירושין הפך לפשוט יותר, וזוגות רבים בוחרים ללכת בדרך זו בעת שמתעוררות בעיות במערכת היחסים, שלא ניתנות לפתרון או לגישור. דעות

הסכם ממון – לא לעשירים בלבד

באופן לא מפתיע, רוב הסכסוכים הקשים בהקשר של גירושין הם או על כסף או על ילדים. אך האמת היא שדווקא את הסכסוכים בנושאים הללו אפשר

משמרות ילדים לאחר גירושין

אחרי שנים רבות משותפות, הגעתם ביחד למסקנה ברורה שעתיד הקשר הזוגי שלכם הוא לא בר סיכוי, והחלטתם להתגרש. כעת תעמדו בפני תהליך גירושין שיכלול כל

מזונות אישה וילדים

להליכי גירושין, נוסף על השלכותיהם הרגשיות והמשפחתיות, עלולות להיות השלכות כלכליות רציניות. לתשלומי מזונות יש משמעות רבה עבור בני הזוג ולכן כדאי להבין בנושא זה

3 תפיסות שגויות לגבי הליך גירושין

הסטיגמה הרווחת לגבי גירושין היא שמדובר בדבר רע. כמו כן, הציבור תופס אותם כחוויה מכאיבה ושלילית. אולם, בפועל יש לא מעט זוגות שהתגרשו וחיים בשלום