פוטרת מהעבודה בשל הריון – זה לא חוקי! הנה הדרך להתמודד…

תוכן עניינים

כל אישה צעירה אשר ניגשת לראיון מכירה את השאלות המוסוות האלה, הניסיון לדלות מידע על מצבה המשפחתי כדי להימנע מסיטואציה של עובדת בהריון. למרבה המזל, במידה ונכנסת להריון החוק מגן עלייך מפני מעסיקים שיעדיפו להחליף אותך. חשוב מאוד שתהיי מודעת לזכויותייך ובמקרה הצורך אל תהססי לצאת למאבק בגין פיטורים לא מוצדקים.

 

פיטורים של עובדת ותיקה בהיריון – מה החוק אומר

במידה ועבדת במקום העבודה שלך חצי שנה לפחות, אם נכנסת להריון החוק מגן עלייך מפני פיטורים. מעסיק שבכל זאת ירצה לפטר אותך יזדקק להיתר מיוחד ממשרד הכלכלה אשר יאפשרו לו פיטורים חריגים שכאלה. כדי לקבל היתר זה הן המעסיק והן העובדת יזומנו להעיד בפני משרד הכלכלה. מדובר בתהליך ממושך אשר אורך מספר שבועות כאשר במהלכן העובדת ממשיכה להגיע למקום עבודתה כרגיל, לעבוד ולקבל שכר. מכיוון שקשה להוכיח קשר נסיבתי בין ההיריון לפיטורים העובדת לא בהכרח תצטרך להראות קשר שכזה בכדי למנוע מהמעסיק לקבל היתר. יתר על כן, גם אם המעסיק הצליח להוכיח כי הוא אינו מרוצה מן התפקוד של העובדת אין זה מספיק בכדי לקבל היתר. כדי לקבל היתר המעסיק צריך להוכיח כי הפיטורים של העובדת הם הכרחיים ולא סובלים דיחוי. במקרים שכאלה ליווי משפטי אינו הכרחי אך במידה ומדובר בהליך טעון מומלץ לא לעבור אותו לבד שכן ליווי של מקצועי של עורך דין יכול להקל במעמד מתוח שכזה.

 

פיטורים של עובדת חדשה במהלך היריון – מה ניתן לעשות

חוק עבודת נשים מגן אך ורק על נשים בהריון בעלות ותק של חצי שנה לפחות. יחד עם זאת, גם אם עדיין לא צברת ותק של חצי שנה יש מה לעשות. בהתאם לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה לא ניתן להפלות עובדת בשל ההיריון שלה. מכאן שאם יש קשר נסיבתי בין הפיטורים להריון הפיטורים נעשו בניגוד לחוק. במקרים שכאלה מומלץ לפנות לעורך דין מומחה ולפתוח בהליך משפטי נגד מקום העבודה. מקרה נוסף בו פיטורים של עובדת בהריון ללא ותק אינם חוקיים מתייחס למקרים בהם המעסיק פעל בבהילות כדי להקדים את הותק של העובדת. כלומר אם המעסיק גילה כי העובדת בהריון בסמיכות להגיעה לשישה חודשי עבודה ומיהר לזמן אותה לשימוע לפני פיטורים בטרם תצבור חצי שנה ותק הפיטורים אינם כשרים.

היריון הוא לרוב מאורע משמח למדי. גם אם נתקלת באתגרים לא צפויים כדוגמת מקום עבודה שמערים עלייך קשיים שונים, אל תתני לזה לפגוע לך במורל שכן במקרים רבים החוק עומד לצידך ויש מה לעשות. בין אם את עובדת וותיקה או שרק התחלת, העזרי בעורך דין מקצועי המתמחה בדיני עבודה, הילחמי על מה שמגיע לך וזכרי שאת לא לבד.

 

אישה בשלושה מצבים

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
איך אפשר להגיש תביעת נכות עקב תאונת עבודה

במידה ונפצעתם כתוצאה מתאונת עבודה, אתם בוודאי נמצאים בתקופה מאתגרת, עסוקים בקבלת טיפולים רפואיים ורגשיים. בתוך מערבולת זו של משימות ורגשות אסור לשכוח שעליכם להגיש