כיצד בוחרים עורך דין נזיקין?

תוכן עניינים

דיני נזיקין הינם תחום במשפט האזרחי הכולל כל עוולה שיכולה להסב נזק לאדם. בניגוד למשפט הפלילי בו המדינה היא התובעת והנאשם הוא הנתבע בדין, בדיני נזקין התובע הוא אזרח והנתבע יכול להיות אדם, גוף כלכלי או גוף שלטוני. הסעד הניתן בדיני נזיקין הוא פיצויים ולא ענישה כמו בדין הפלילי. על בחירת עורך דין נזיקין במאמר שלפניכם.

התוצאה הרצויה בהליך

כאשר בוחרים עורך דין נזיקין השאלה שצריכה להישאל היא, האם הוא יוכל להביא לכם את התוצאה הרצויה. עליכם להבין מי יהיה העורך דין שכישוריו, מקצועיותו וניסיונו יספקו לכם את התוצאה הטובה ביותר בהתאם לנסיבות המקרה. אתם רוצים לצדכם עו"ד נזיקין שמתמחה בדין האזרחי בצורה יסודית והוא בעל בקיאות בחקיקה ובפסיקה וניסיון בפועל בבתי המשפט.

 

מידע אונליין

כיום, בעידן האינטרנטי תהליך הבחירה אינו צריך להתבסס על המלצות ושמועות מדרגה שנייה כבעבר. ניתן למצוא מידע נגיש רב ברשת אודות פועלם של עורכי דין דיני נזיקין מומלצים לרבות ביקורות, דירוגים וחוות דעת. מומלץ שלא להסתפק בדירוגים השונים ולהיכנס למאגרי מידע משפטיים ולהתרשם מתביעות עבר בהם היו מעורבים אותם עורכי דין טרם הבחירה במי מהם.

 

בחינת האתר

עורכי דין כיום מחזיקים גם אתר בו תוכלו להתרשם מהמקצועיות והניסיון. חשוב לבדוק את המאמרים המקצועיים והתוכן באתר על להבין אם תחום ההתעסקות של העורך דין המסוים אכן נוגע לסוג תביעת הנזיקין אותה אתם רוצים להגיש. קחו בחשבון שישנם הבדלים בין תביעות רשלנות רפואית למשל לבין תביעות על פי חוק הפיצויים לתאונות דרכים.

חשוב להבין מה תחום ההתמחות המרכזי של העורך דין ולבדוק אם הוא מציג באתר תביעות עבר בהם הוא עסק הנוגעים לתביעה שלכם.

התרשמות אישית

התרשמות אישית

בשביל להעריך כראוי את טיב עבודתו של עורך דין נזיקין, אין תחליף לפגישת אישית. חשוב להתרשם מהניסיון והכימיה אך בנוסף לבדוק מי באמת יהיה זה שאכן יטפל בפועל בתיק. פעמים רבות עורכי דין נזיקין בעלי שם, מעבירים את הטיפול אל עורכי דין זוטרים ופחות מנוסים במשרדם ומומלץ לברר מראש את מידת המעורבות של העורך דין אותו אתם פוגשים.

חשוב לוודא כי עורך הדין שמולו אתם מתחילים את הליווי המשפטי לקראת התביעה הוא זה שימצא לצדכם בכל הדיונים ובכל השלבים. חשוב בפגישה הראשונית לסגור גם את נושא שכר הטרחה כאשר בתביעות נזיקין רבות ניתן לקבוע מראש על אחוז מסוים מהפיצוי שיינתן במקרה של הצלחה בתיק.

 

סיכום בחירת עורך דין פלילי

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בשאלה כיצד לבחור עורך דין נזיקין. כפי שציינו, ניתן למצוא מידע רב אונליין, הן לגבי דירוגים והן לגבי זכיות בתביעות עבר. חשוב להגיע להתרשמות אישית ולהיזהר מהבטחות לגבי הצלחה וודאית. אף עורך דין אינו יכול להבטיח לכם מראש את התוצאה בשום תביעת נזיקין מכיוון שקיימים מספר רב של משתנים, שאינם לגמרי תחת שליטתו.

פטיש

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
הכירו את עורך דין אושיק אליהו

י' היה בן 18 כשנפגע בתאונה, בעת שנהג על אופנוע השליחויות במסגרת עבודתו. הביטוח הלאומי קבע לו כ-20% נכות לאור פגיעה בשורש כף היד ובמרפק

המדריך המלא לנזק נפשי מתאונת דרכים

אין הרבה דברים נוראיים שעלולים לקרות לכל אחד מאתנו בחיים כמו תאונת דרכים. רוב האנשים חושבים בעיקר על הנזק הפיזי הנגרם כתוצאה מתאונת דרכים, אך

תביעות נזיקין – כיצד מתחילים בהליך?

אנשים שנפגעו בגופם מפעולה של אדם אחר או כתוצאה ממכשול כלשהו במקום מסוים, זכאים להגיש תביעה בשל הנזקים שנגרמו להם. ככלל, הנפגע אמור להגיש תביעה