איך מצוין פטור ממס הכנסה בתלוש משכורת

תוכן עניינים

כל עובד מקבל מדי חודש תלוש שכר. רוב העובדים אינם יודעים באמת לקרוא את תלוש השכר ואת רובו הגדול הם לא מבינים. תלוש השכר מתאר לעובד מהו השכר שלו, ממה הוא מורכב ואיך הוא חושב. הבנת תלוש השכר היא חשובה מאוד מאחר וכך ניתן להביא האם יש טעויות או בעיות בתלוש. זכרו כי כל טעות שווה כסף ופוחתת מהזכויות המגיעות לכם. איך קוראים את התלוש? איפה מצוין פטור ממס הכנסה בתלוש? כל המידע כאן:


מבנה שכר התלוש

טבלת התשלומים

בטבלה זו מצוינים כל רכיבי השכר המרכיבים את שכר הברוטו שלכם. כל עובד יראה שורות אחרות ושונות בהתאם לעבודתו. לדוגמה, תוכלו לראות שעות עבודה, נסיעות, בונוסים שונים ועוד.

 

טבלה הניכויים

בטבלת הניכויים יצוינו כל ניכויי החובה שחייבים להפריש מתוך המשכורת, לדוגמה: מס הכנסה, ביטוח לאומי וביטוח בריאות. בנוסף, אם יש ניכויים נוספים, הם ימצאו גם שם. לדוגמה: קופת גמל, קרן השתלמות ועוד.


נתוני היעדרות

בטבלה זו יצוינו נתונים על החופשה והמחלה של העובד. מהי המכסה השנתית שהוא קיבל מהמעסיק, מהי היתרה שלו ומהי התוספת החדשה שקיבל עבור החודש הנוכחי.

 

נתונים אישיים

בדרך כלל, בצד שמאל של תלוש השכר, יצוינו טבלאות שונות עם נתונים פרטיים שונים על העובד: ריכוז הנתונים של התלוש, פרטי חשבון בנק, תעריפים, יחידות מס ונתונים נוספים אחרים.

לאחר מכן יצוינו נתונים מצטברים, בנתונים אלו ניתן לראות את המידע שעובר למס הכנסה.

 

קריאת תלוש השכר וציון פטור ממס הכנסה

ראשית, בטבלת הנתונים תוכלו לראות את נקודות הזיכוי שאתם מקבלים בכל חודש.
באופן אוטומטי כל אזרח במדינת ישראל מקבל 2.25 נקודות זיכוי, לנשים יש תוספת של 0.5 נקודות זיכוי. מעבר לנקודות אלו, ניתן לקבל נקודות נוספות בהתאם לתנאי הזכות והקריטריונים השונים.

כל נקודת זיכוי שווה כסף, כלומר הנחה בתשלום המס ולכן חובה לבדוק כי הנקודות מעודכנות. אם מצאתם טעות, גשו לחשבי השכר בחברה שלכם, בקשו שיתקנו את הטעות ותבקשו זיכוי על טעויות החישוב שכבר בוצעו.

בסעיף "אחוז מס שולי" תוכלו לראות את אחוז המס הנקבע עבורכם על פי מדרגת המס. זכרו כי ככל שההכנסה השנתית הצפויה שלכם תהיה גבוהה יותר, כך תצטרכו לשלם אחוז גבוה יותר של מס מתוך המשכורת שלכם. בדקו כי האחוז המצוין בתלוש מתאים לחישוב השכר.

 

קבלת פטור ממס הכנסה

מס ההכנסה מחושב לפי אחוז המס השולי מהמשכורת ולאחר מכן מנוכות ממנו ההנחות של נקודות הזיכוי. אם קיבלתם פטור ממס הכנסה, בטבלת ניכויי החובה לא יופיע ניכוי על המס.

 

לסיכום, תלוש המשכורת חשוב לחישוב המס

על כל עובד להבין איך בנוי תלוש השכר ולהבין איך לקרוא אותו. כל טעות קטנה שווה לכם כסף, כסף שמגיע לכם. חלק המס הוא החלק העיקרי ביותר, בדיקה של אחוז המס השולי ונקודות הזיכוי יגרמו לכם לשלם את סכום מס ההכנסה המדויק ואולי גם לקבל פטור מהתשלום.

דולרים

 

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חובת לבישת חליפה בבית משפט

כאשר מדובר בעורכי דין, כללי לשכת עורכי הדין (מדי משפט) מחייבים את עורך הדין, כאשר הוא מופיע בבית משפט, ללבוש "מדי משפט" שכוללים – חולצה

האם יש השפעה כלכלית במשפט מתומלל

תמלול הקלטות מסוגים שונים משפיעות הן בהכרעת הדין, והן כשימוש לפרוטוקול המכסה מבחינה משפטית. במאמר הבא לעסוק ונעמיק בשאלות כמו: איך הקלטות יכולות להטות את

4 שלבים לתביעות נגד משרד הביטחון

כשמדובר בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון, ישנם כמה שלבים שכל אחד צריך לעבור. לפני שנתחיל בפירוט, חשוב לנו לציין כי זהו תהליך שעלול לקחת זמן

האם משרד פרסום נחשב כהוצאה מוכרת?

בעלי עסקים וחברות נדרשים לעמוד בלא מעט חובות: הם צריכים לדווח באופן קבוע לרשויות המס ולשלם מיסים, צריכים לעבוד על פי תקנות וכללים אדמיניסטרטיביים, להגיש