האם גם למעסיקים יש זכויות?

תוכן עניינים

העיסוק הציבורי התכוף בזכויותיהם של העובדים, הנתפסים כעומדים בצד החלש של משוואת העובד-מעביד, מביא אותנו לחשוב כי המעסיקים הם משוללי זכויות.

עובדה זו אינה נכונה, בחוק ישנו מקום רב גם לזכויות המעבידים ביחס לניהול העסק מבחינה רעיונית ואופרטיבית.

ביכולתם של המעסיקים לשנות את מבנה העסק כראות עיניהם, לשפר את תהליכי העבודה, לחדש נהלים ולקבוע את תנאי המסחר והשכר.

מעסיקים, זכותכם לדעת.

 

מעסיקים, מדוע חשוב שתדעו את זכויותיכם?

ידע הוא כוח, כאשר אתם יודעים כי ביכולתכם לפעול במגוון רחב של אופנים, מבלי לפגוע בזכויות העובדים, תוכלו להתפתח הרבה יותר ולקבל החלטות מושכלות ללא חשש. אולם חשוב לברר היטב מהן הזכויות כדי שלא ליפול לנקיטת צעד שאינו חוקי המנוגד לחובות המעסיק הרשמיות מה שיהווה עילה לתביעה מצד העובדים שלכם, בגין פגיעה בזכויותיהם. קראו בעיון את המידע הבא בנוגע לזכויות מעסיקים:

 

זכויותיכם כמעסיקים בהתנהלות מול עובדים

  • זכותכם לקבוע את זמני החופשה של העובד, והוא אינו יכול לצאת לחופשה עבודה מבלי לקבל את אישורכם. חוק זה תקף הן לגבי חופשה השנתית רצופה של 7 ימים לפחות, וכן לגבי חופשה מצטברת של 12 יום שנתיים.
  • בין זכויות המעסיקים נכללת היכולת לאפס את צבירת ימי החופשה השנתיים של כל עובד, במידה ולא ניצלם כחוק.
  • זכות המעסיק לדרוש אישור מחלה על היעדרות עובד בשל מחלה.

ישנם מקרים בחוק המאפשרים למעסיק לנקוט בצעדים משמעותיים כנגד עובד, זאת במידה ומעל בכספי החברה, גנב ציוד, או הפר משמעת באופן חמור. זכות המעסיק לתת אזהרה לעובד, לזמן אותו לשימוע ובמקים מסוימים אף לפטרו ממקום העבודה.

בסיטואציות חמורות, רשאי המעסיק לפטר את העובד ללא פיצויי פיטורים. במקרה זה חשוב לבצע את הכל באופן חוקי ביותר בעזרתו של עורך דין מוסמך, מקצועי בתחום, זאת מפני שבית הדין לענייני עבודה נוהג לפסוק בחומרה כלפי מעביד שלא מילא את חובת פיצוייו כלפי עובד שפוטר.

 

זכותכם בתור מעסיקים לדעת בנוגע להתפטרות עובד

ידוע כי במידה ומעביד מעוניין לפטר עובד, עליו לזמן אותו לשימוע ולהודיע לו על כך מספיק זמן מראש.

חשוב לדעת כי זכות זאת קיימת גם במקרה הפוך, בו עובד מעוניין להתפטר. זכותכם כמעסיקים לדרוש מכתב התפטרות רשמי מאת עובד המעוניין להפסיק את עבודתו במקום העבודה, וזאת כדי שתוכלו להיערך ולמצוא לו מחליף ראוי.

 

מהי זכותכם במידה והעובד לא הודיע על פיטוריו מראש?

בתור מעסיקים הנכם רשאים לקזז מהמשכורת האחרונה של העובד כספים בשל כך שלא הודיע על כך בזמן.

 

מעסיקים – דעו את זכויותיכם

כדי שלא תמצאו את עצמכם חשופים לתביעות מצד העובדים שלכם, חשוב שתתמצאו בדיני העבודה ותהיו מודעים לחובותיכם וזכויותיכם כמעסיקים. שמירה על זכויות אלו תגרום לשמירת זכויותיכם כמו גם שמירת זכויות העובדים לפי חוק.

איש קורא

 

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חובת לבישת חליפה בבית משפט

כאשר מדובר בעורכי דין, כללי לשכת עורכי הדין (מדי משפט) מחייבים את עורך הדין, כאשר הוא מופיע בבית משפט, ללבוש "מדי משפט" שכוללים – חולצה

האם יש השפעה כלכלית במשפט מתומלל

תמלול הקלטות מסוגים שונים משפיעות הן בהכרעת הדין, והן כשימוש לפרוטוקול המכסה מבחינה משפטית. במאמר הבא לעסוק ונעמיק בשאלות כמו: איך הקלטות יכולות להטות את

4 שלבים לתביעות נגד משרד הביטחון

כשמדובר בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון, ישנם כמה שלבים שכל אחד צריך לעבור. לפני שנתחיל בפירוט, חשוב לנו לציין כי זהו תהליך שעלול לקחת זמן

האם משרד פרסום נחשב כהוצאה מוכרת?

בעלי עסקים וחברות נדרשים לעמוד בלא מעט חובות: הם צריכים לדווח באופן קבוע לרשויות המס ולשלם מיסים, צריכים לעבוד על פי תקנות וכללים אדמיניסטרטיביים, להגיש