האם ניתן להתנגד לצוואה?

תוכן עניינים

מקרה שאירע בימים האחרונים ודובר הרבה ברחבי המדיות השונות הביא לשיח מעניין אודות צוואות. אם להיות ספציפיים, אפשר בעצם לומר שהעניין גרם לרבים להתעניין בנוגע להליך של התנגדות לצוואה. כדי לעשות סדר בנושא ולהציג את כל הפרטים החשובים במקום אחד, יצאנו לבדוק האם אפשר להתנגד לצוואה וחזרנו עם כל המידע שאתם צריכים לדעת.

 

תכירו את האנשים שעומדים מאחורי מדריך זה

את המדריך הנוכחי אנו כותבים לאחר שקיבלנו ליווי מטעם אנשים שיודעים דבר או שניים על האפשרות להתנגדות לצוואה. שכן, מדובר במי שמצאו את עצמם עמוק בתוך ההליך. כדי להגיע אליהם, כתבנו פוסט ברשת חברתית מוכרת ושאלנו את הנוכחים את השאלה הבאה: "האם ניתן להתנגד לצוואה?". קיבלנו לא מעט פניות ובחרנו לפנות בהודעה פרטית אל אלו שציינו שעברו את ההליך לאחרונה. עשינו זאת מתוך אמונה כי אנשים אלו יוכלו למסור לנו את המידע המעמיק והעדכני ביותר בתחום. זו ההזדמנות להודות ל – 3 אנשים שנענו לבקשתנו, סייעו לנו בכתיבת המדריך וגרמו לנו הבין שיש אפשרות להתנגד לצוואה.

 

תכירו את ההתנגדות לצו קיום צוואה

אז עכשיו גם אתם יודעים שיש אפשרות להתנגד לצוואה. ההליך המדובר נקרא בשפה המשפטית "התנגדות לצו קיום צוואה". ראוי לציין כי התנגדות לצו קיום צוואה זאת בעצם תביעה שמבוססת על עילה להתנגדות שמפורטת בחוק הירושה. את התביעה הזו צריך להגיש אל הרשם לענייני ירושה.

 

המטרה של תביעה מסוג זה

מטרתה של תביעת להתנגדות לצו קיום צוואה  היא בעצם למנוע מתן תוקף משפטי לצוואה מסוימת. במידה ויוכח במהלך ההליך כי אכן יש סיבה הגיונית להתנגדות לקיום הצוואה, בית המשפט צפוי לאשר את הבקשה והצוואה תיפסל. כך שבעצם, אפשר לומר שלא יהיה לה תוקף במשפטי כלל וכלל.

 

מי יכול להגיש התנגדות לצוואה?

כדי שתוכלו לדעת אם אתם יכולים בכלל להגיש התנגדות מסוג זה, כדאי שתדעו שבית המשפט קבע כי רק מי שמוגדר כי מעוניין בדבר יכול להגיש את ההתנגדות. הכוונה היא בעצם לאדם שיש לו עניין כלכלי בכל הנוגע לתוצאות של פסילת הצוואה.

 

טיפ חשוב למי מכם שצפויים לעבור את ההליך

אם אתם מתכננים להתנגד לצו קיום צוואה בקרוב, כדאי שתדעו שמדובר בהליך שאתם לא צריכים לעבור לבדכם. שכן, חשוב מאוד לפנות אל עורך דין מומלץ שבקיא בתחום הצוואות. שכן, הליך משפטי מסוג זה מצריך ידע מעמיק בתחום. עורך דין יוכל ללוות אתכם, להסביר לכם את השלבים השונים שבאים לידי ביטוי במהלך הגשת ההתנגדות מתחילתה ועד קבלת התשובה מבית המשפט.

 

כמה מילים לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת שאכן ניתן להתנגד לצו קיום צוואה. כעת, כשיש לכם את כל המידע בנושא, נותר לכם רק להתחיל בהליך תוך ליווי של עורך דין מומלץ. מאחלים לכם הצלחה!

עורכי דין

 

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חובת לבישת חליפה בבית משפט

כאשר מדובר בעורכי דין, כללי לשכת עורכי הדין (מדי משפט) מחייבים את עורך הדין, כאשר הוא מופיע בבית משפט, ללבוש "מדי משפט" שכוללים – חולצה

האם יש השפעה כלכלית במשפט מתומלל

תמלול הקלטות מסוגים שונים משפיעות הן בהכרעת הדין, והן כשימוש לפרוטוקול המכסה מבחינה משפטית. במאמר הבא לעסוק ונעמיק בשאלות כמו: איך הקלטות יכולות להטות את

4 שלבים לתביעות נגד משרד הביטחון

כשמדובר בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון, ישנם כמה שלבים שכל אחד צריך לעבור. לפני שנתחיל בפירוט, חשוב לנו לציין כי זהו תהליך שעלול לקחת זמן

האם משרד פרסום נחשב כהוצאה מוכרת?

בעלי עסקים וחברות נדרשים לעמוד בלא מעט חובות: הם צריכים לדווח באופן קבוע לרשויות המס ולשלם מיסים, צריכים לעבוד על פי תקנות וכללים אדמיניסטרטיביים, להגיש