מהו תפקידו של עורך הדין בתביעה ייצוגית?

תוכן עניינים

בתקופה האחרונה אנו עדים לעלייה במספר התביעות הייצוגיות של אזרחים כנגד חברות וארגונים שונים. הדבר מוביל לעלייה במודעות בנושא. אך לא כולם יודעים את הפרטים המעמיקים ביותר בעניין. מדריך זה נכתב כדי לאפשר לכל המתעניינים להכיר את נושא התביעה הייצוגית באופן המעמיק ביותר. הישארו אתנו ותגלו מהו התפקיד של עורך דין בתביעה זו.

 

הרקע לכתיבת המדריך

במידה וזו הפעם הראשונה שאתם קוראים מדריך שלנו, כדאי שתדעו שמדריך זה הוא חלק מסדרת מדריכים שעוסקים בתביעות ייצוגיות. שכן, פנו אלינו לא מעט גולשים שביקשו שנכתוב עבורם מדריכים מקיפים. במדריך הקודם הסברנו באופן מעמיק מהי תביעה ייצוגית ואיך אפשר להגיש אותה. במדריך זה נתמקד בתביעה הייצוגית ובהגדרתה (עבור מי שלא קרא את המדריכים הקודמים) ונסביר כמובן את תפקידו של עורך הדין.

 

אז מהי בכלל תביעה ייצוגית?

נציג בפניכם בקצרה את ההגדרה של תביעה ייצוגית כדי שתוכלו לדעת מהי רגע לפני שנעמיק ונתמקד בתפקידו של עורך דין תביעה ייצוגית. נציין כי מדובר בתביעה שמאפשרת לאדם אחד או לגוף כלשהו לתבוע עסק או רשות כלשהי בשם הציבור שעומד מאחוריו. ישנם חוקים מאוד ברורים בנוגע לאופן הגשת תביעה ייצוגית שנקבעו אי שם בשנת 2006 והם מסבירים את הפרטים הבאים:

  • אופן הגשת הבקשה
  • האנשים שרשאים להגיש אותה
  • התנאים לאישור התובענה
  • אופן ההליך ועוד

 

מה תפקידו של עורך הדין בתביעה ייצוגית?

עורך הדין צריך לסייע בכל הנוגע להגשת הבקשה. תחילה, עליו לרכז את כל שמותיהם של התובעים במקום אחד. לאחר מכן, הוא יצטרך ללוות את התביעה ולהציג את כלל התובעים בבית המשפט. כמובן שהמידע שעורך הדין יעביר הלאה יהיה בעצם מידע שיקבל תחילה מטעם נציג של התובעים. שכן, עליו לדעת באופן מדויק ככל הניתן את הסיבות לתביעה.

 

איך תוכלו לבחור בעורך דין מומלץ?

סיוע מטעם עורך דין בכל הנוגע להליך תביעה ייצוגית מצריך בירור מעמיק תחילה. שכן, מדובר בהליך מורכב שמצריך ידע רב בתחום ובהתנהלות המקובלת בכל הנוגע להליכים של תביעות ייצוגיות. כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם בוחרים בעורך דין מומלץ, עליכם לוודא שהוא עונה על הקריטריונים הבאים:

  • קיבל המלצות רבות מטעם לקוחות קודמים ברחבי הרשת
  • בעל ניסיון רב בתחום (ייצג מספר רב של תיקים)
  • מתנהל באדיבות כלפי הלקוחות שלו

אנו ממליצים לכם לערוך תחילה בירור מקיף ברחבי הרשת ולבדוק שאתם באמת בוחרים בעורך דין מומלץ, כך תוכלו להיות בטוחים שהוא יבצע את תפקידו נאמנה.

 

כמה מילים לפני סיום

רגע לפני שהמדריך מסתיים, אנו רוצים לאחל לכם שתמצאו עורך דין מומלץ שיבצע את העבודה שמוטלת עליו. בנוסף לכך, מאחלים לכם שהתביעה תסתיים בהתאם לציפיות שלכם ושתקבלו את הזכויות שמגיעות לכם. שיהיה הליך קל ומהיר.

עורך דין תביעה ייצוגית

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
חובת לבישת חליפה בבית משפט

כאשר מדובר בעורכי דין, כללי לשכת עורכי הדין (מדי משפט) מחייבים את עורך הדין, כאשר הוא מופיע בבית משפט, ללבוש "מדי משפט" שכוללים – חולצה

האם יש השפעה כלכלית במשפט מתומלל

תמלול הקלטות מסוגים שונים משפיעות הן בהכרעת הדין, והן כשימוש לפרוטוקול המכסה מבחינה משפטית. במאמר הבא לעסוק ונעמיק בשאלות כמו: איך הקלטות יכולות להטות את

4 שלבים לתביעות נגד משרד הביטחון

כשמדובר בהגשת תביעה נגד משרד הביטחון, ישנם כמה שלבים שכל אחד צריך לעבור. לפני שנתחיל בפירוט, חשוב לנו לציין כי זהו תהליך שעלול לקחת זמן

האם משרד פרסום נחשב כהוצאה מוכרת?

בעלי עסקים וחברות נדרשים לעמוד בלא מעט חובות: הם צריכים לדווח באופן קבוע לרשויות המס ולשלם מיסים, צריכים לעבוד על פי תקנות וכללים אדמיניסטרטיביים, להגיש