איך להגיש תביעת ביטוח נגד חברת ביטוח

תוכן עניינים

חברות ביטוח הפכו להיות גוף שקשה מאוד שלא להיתקל בו ואף גם לגוף אתו סביר שתצטרכו להתמודד בשלב כלשהו בחייכם.

זאת לאור שבשנים האחרונות גדלה הפופולריות של ביטוח רכושנו ואף גם לעיתים גופנו.

במצבים בהם אתם מוצאים עצמכם נדרשים להגיש תביעת ביטוח בגין נזק שספגתם, אין כל ספק שתדרשו להתמודד עם בירוקרטיה מסורבלת כאשר לעיתים אין גם אפילו תדעו מה עליכם לעשות כדי להתחיל את ההליך הנדרש לשם קבלת פיצויים מחברת הביטוח.

על מנת להקל עליכם בכל אשר הנוגע להליך הגשת תביעת ביטוח, לצד המלצתנו כי תשכרו את שירותיו של עורך דין לתביעת ביטוח, הכנו לכם הסבר קצר שיעשה לכם סדר בבלגן ויציג את השלבים הנכללים במסגרת הגשת תביעה שכזו.

 

שלב ראשון

ראשית, תדרשו למלא טופס הודעה על תביעת ביטוח, טופס אותו תוכלו להוריד מהאינטרנט או לסירוגין טופס אותו תוכלו לקבל מסוכן הביטוח שלכם.

 

שלב שני

בכדי שתביעתכם תיבחן, אין מספיק למלא טופס ההודעה על תביעת הביטוח אלא תמצאו עצמכם נדרשים גם לצרף להודעה זו מסמכים מגוונים. כל סוג תביעה תדרוש את הצירוף של מסמכים שונים. לדוגמא, אילו הנכם מעוניינים לתבוע את חברת הביטוח שלכם בכדי לקבל פיצוי בגין אובדן כושר עבודה יהיה עליכם לצרף מסמכים המכילים מידע רפואי, מסמכים אותם תוכלו להשיג על ידי פנייה לרופא הפרטי שלכם ולרופא תעסוקתי.

 

שלב שלישי

יחולו מצבים בהם אין יספיקו המסמכים וההודעה עליהם עמלתם רבות. זאת לאור העבודה שחברות הביטוח יידרשו ממכם להבהיר דברים מסוימים שציינתם או אף גם יבקשו ממכם לעבור בדיקה על ידי רופא מטעמם. ככלל, בכדי לעלות את הסיכוי שלכם לזכות בתביעה מומלץ להיענות לכל בקשותיה הסבירות של חברת הביטוח. עם זאת, חברות הביטוח עשויות לעיתים להציב דרישות שהמילוי שלהם בכוחו דווקא לפגום בסיכויי הזכייה שלכם. כאמור, רצוי שבעיקר בשלב זה תעזרו בשירותים של עורך דין לתביעת ביטוח, דבר אשר ימנע ממכם ליפול בפח בהקשר זה.

 

שלב רביעי

עליכם לקחת בחשבון כי עשויים לחול מצבים בהם למרות שמילאתם את כל הטפסים הרלוונטיים ואף צירפתם את כל ההוכחות המצביעות כי הנכם זכאים לסכום אותו אתם תובעים, אין תביעתכם תתקבל. עורכי הדין של חברות הביטוח עולים לכדי עורכי דין מיומנים ומקצועיים שעוסקים בתחום תביעות הביטוח שנים רבות. כך, בהמון מן המצבים בהם התנאים שצוינו בפוליסת הביטוח שלכם או התנאים הכלליים לזכאות משתמעים לשני פנים, אלו ידעו לשחק בקלף זה לטובתם ויביאו לדחיית תביעתכם. לפיכך, במצב בו תביעתכם אכן נידחת, על תיקחו את הסיכון ותפנו בבהילות לעורך דין לתביעת ביטוח אשר יוכל להגדיל את הסבירות שהערעור שתגישו יתקבל.

 

זכוכית מגדלת ומזנאיים

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
נפגעי שירות בטחוני – האם מגיעות הטבות?

אנשי כוחות הביטחון חשופים לאירועים ומראות קשים שיכולים להוביל לפגיעות קשות בגוף ובנפש. מי שנחשפו למצבים כאלה, עשויים לגלות שהדבר הוביל לקושי בתפקוד היום יומי.