נפגעי שירות בטחוני – האם מגיעות הטבות?

תוכן עניינים

אנשי כוחות הביטחון חשופים לאירועים ומראות קשים שיכולים להוביל לפגיעות קשות בגוף ובנפש. מי שנחשפו למצבים כאלה, עשויים לגלות שהדבר הוביל לקושי בתפקוד היום יומי. מדריך זה יצא לבדוק האם מגיעות לאותם אנשים הטבות מצד משרדי המדינה? או שמא הם צריכים להתמודד עם הקושי לבדם? הישארו אתנו ותגלו את המידע שיעשה לכם סדר בנושא.

 

תכירו את החוק לקבלת פיצויים

לא נלאה אתכם בפרטים ונציין מיד שנפגעי שירות הביטחון זכאים לקבל פיצויים ממשרד הביטחון. נדגיש שתרחיש זה יכול להתקיים במידה והנפגע הוכר כנכה בהתאם ל – "חוק הנכים". שכן, אדם יכול לקבל אחוזי נכות מטעם משרד הביטחון שיהיו נמוכים מ – 10%. במצב שכזה, הנכה לא יהיה זכאי לקבלת תגמולים או פיצויים כלשהן. ניתן יהיה לקבל אותם באחד מהמקרים הבאים:

  • במידה והנכות שלו עולה על 10% ונמוכה מ – 19%: תרחיש מסוג זה יקנה לנפגע מענק (כלומר, פיצוי חד פעמי בלבד) שייקבע בהתאם לנוסחה הקבוע בחוק ולגובה הנכות
  • במידה ונקבעה נכות שגבוהה מ – 20%. תרחיש זה יוביל לקבלת קצבה קבועה והטבות שונות

 

 

כך תוכלו לבדוק את זכאותכם

אדם פשוט, כמונו, כמוכם, לא יכול להגיע על דעת עצמו למספר אחוזי הנכות המשוער שיינתנו לו על ידי חברי הוועדה במשרד הביטחון. שכן, רק יואב אלמגור – עו"ד משרד הביטחון יכול לקבל את פרטי הפגיעה ולאמוד את גובה אחוזי הנכות שיינתנו על ידי גורמים מסומכים בהמשך ההליך. לכן, מומלץ לפנות לעורך דין זה שמכיר בהליכי הזכאות באופן מעמיק. נמליץ לבצע את הפנייה בהקדם האפשרי, כדי שתוכלו לקבל את הפיצויים וההטבות המגיעים לכם בעוד זמן קצר. בשורות הבאות נציג בפניכם את ההטבות השונות שנפגעי שירות בטחוני צפויים לקבל (בהתאם לגובה אחוזי הנכות שנקבעו להם מראש).

 

הטבה מספר 1 – מימון טיפולים רפואיים ולימודים

אנשי ביטחון ונכי צה"ל שמחזיקים ב – 20% נכות או יותר, יוכלו לקבל מימון לטיפולים רפואיים שונים שנוגעים באופן ישיר לנכות שלו. אם לא די בכך, ניתן יהיה גם לקבל מימון ללימודים גבוהים (עד תקרה מסוימת). חשוב לציין שמגיש הבקשה צריך לשים לב שהוא עושה זאת ב – 5 השנים הראשונות מרגע קביעת אחוזי הנכות. שכן, לאחר מכן, הוא לא יוכל לקבל את המימון.

 

הטבה מספר 2 – פטור ממס הכנסה

נכים מטעם משרד הביטחון שנקבעה להם נכות בגובה 100%, צפויים לקבל פטור מלא מתשלום מס הכנסה. נדגיש שפטור זה נכון גם לגבי נכים שקיבלו נכות זמנית בלבד. במקרים מסוג זה, שיעור הפטור יחושב באופן יחסי בהתאם לקבוע בחוק.

 

הטבה מספר 3 – הנחות בתשלומי החשמל והארנונה

בעלי נכות שעולה על 50% צפויים לקבל הנחה משמעותית בתשלומי חשבון החשמל. אם לא די בכך, אלה צפויים גם לקבל הנחה בתשלומי הארנונה. מי שעברו לאחרונה וועדה רפואית במשרד הביטחון וקיבלו אחוזי נכות שתואמים לקבלת ההטבה, צריכים לשלוח מסמך שמאמת את זכאותם לרשות המקומית הרלוונטית, כדי שזו תזין את ההנחה במערכת.

 

השורה התחתונה – זה הזמן לבדוק את זכאותכם!

נפגעי שירות הביטחון צפויים לקבל פיצויים והטבות בהתאם לאחוזי הנכות שנקבעו להם מטעם וועדה מוסמכת של משרד הביטחון. נציין שאחוזים אלה נקבעים לאחר שבוצע בירור מעמיק אודות מצבם הנפשי והפיזי, בעקבות הפגיעה שאירעה להם במהלך שירותם. בשלב זה אתם מכירים בכל הפרטים החשובים, כך שנותר לכם רק לפנות לעורך דין מוסמך שיבדוק את זכאותכם ויסייע בהגשת תביעה במקרה הצורך.

אנשים נכים

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף