תביעתכם לאובדן כושר עבודה נדחתה? יש מה לעשות!

תוכן עניינים

אובדן כושר העבודה עלול להיות טראומטי ומטלטל עבור כל אדם. התלות הכלכלית והנפשית שמביאות איתן מחלה או פגיעה, היא עצומה, ולכן זכותו של כל אדם לתבוע את חברת הביטוח על התשלום המגיע לו בעת כזו. במאמר זה נסקור את הנושא של דחיית תביעה בגין אובדן כושר עבודה ואת הצעדים שעורך דין יכול לנקוט על מנת לסייע למבוטח בתהליך קבלת הפיצוי הראוי.

 

דחיית תביעות ע"י חברות ביטוח

בין אם הגשתם תביעת אובדן כושר עבודה בגין רשלנות רפואית ובין אם בשל תאונת דרכים בדרך לעבודה, התביעה עלולה להידחות על ידי חברת הביטוח.  מדובר בתופעה שכיחה למדי, שכן במטרה לצמצם בתשלומים ולמקסם את רווחיהן, חברות הביטוח נוקטות לעיתים קרובות בטקטיקות שונות כדי לדחות תביעות של מבוטחים. הן יכולות לטעון להצהרות שגויות או חוסר גילוי נאות מצד המבוטח בעת עריכת הפוליסה, להסתמך על פרשנויות מצומצמות של הגדרות בפוליסה או להתבסס על הגבלות של תקופות אכשרה.

 

דחיית תביעות ע"י המוסד לביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי לא פעם דוחה תביעות של מבוטחים לקבלת הגמלה. הסיבות לדחייה יכולות להיות טענות של המוסד כי המבוטח אינו עומד בתנאים הנדרשים, חוסר במסמכים רלוונטיים או שהמוסד סבור שהמבוטח עדיין יכול לעבוד. במקרים כאלה, חשוב שהמבוטח יפנה לייצוג משפטי מקצועי על ידי עורך דין המתמחה בתחום זה. עורך הדין יוכל לבחון את מלוא נסיבות המקרה, לאסוף ראיות ומסמכים תומכים ולנהל הליך התנגדות מסודר על דחיית התביעה מול המוסד לביטוח לאומי.

 

יש מה לעשות כשעורך דין מיומן עומד לצידכם

עורך דין מנוסה בתחום דיני הביטוח והנזיקין יכול לשחק תפקיד מכריע בהתמודדות עם דחיית תביעה. להלן חלק מהצעדים שעורך דין יכול לנקוט:

 

ניתוח מלא של הפוליסה והמקרה

בשלב ראשון, עורך הדין יבצע ניתוח יסודי של תנאי הפוליסה וכל הנסיבות הרלוונטיות למקרה. מטרתו היא לאתר כל חוסר עקביות או פרשנות מוטעית מצד חברת הביטוח.

 

איסוף ראיות ומסמכים תומכים

על בסיס הניתוח, עורך הדין יאסוף את כל הראיות והמסמכים התומכים בתביעה, לרבות חוות דעת רפואיות, אישורים על אובדן הכנסה וכיוצא בזה.

 

כתיבת התנגדות מנומקת לדחייה

לאחר מכן, עורך הדין יכין התנגדות מפורטת ומנומקת לדחיית התביעה, שתציג את כל הראיות והנימוקים המשפטיים התומכים בדרישה לקבלת הפיצוי.

 

ייצוג בהליכים משפטיים

במקרים שבהם חברת הביטוח עדיין לא משתכנעת, עורך הדין יכול לייצג את המבוטח בהליכים משפטיים כנגד החברה, החל מניהול הליך גישור או בוררות ועד להגשת תביעה לבית המשפט.

 

פנייה לעורך דין

כפי שראינו, דחיית תביעה בגין אובדן כושר עבודה יכולה להיות מורכבת ומייאשת עבור מבוטחים. עם זאת, ייצוג משפטי מקצועי מצד עורך דין מנוסה יכול להפוך את הגלגל לטובת המבוטח. לכן, פנייה לעורך הדין יכולה להיות השקעה טובה אם יצליח לבטל את דחיית התביעה במשא ומתן או באמצעות מאבק משפטי.

תביעת נכות נדחתה

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
נפגעי שירות בטחוני – האם מגיעות הטבות?

אנשי כוחות הביטחון חשופים לאירועים ומראות קשים שיכולים להוביל לפגיעות קשות בגוף ובנפש. מי שנחשפו למצבים כאלה, עשויים לגלות שהדבר הוביל לקושי בתפקוד היום יומי.