מכירת דירה: מתי כדאי לערב עורך דין?

תוכן עניינים

החלטתם שאתם רוצים למכור את הדירה שלכם? אתם עשויים לעשות זאת מסיבות כלכליות, מתוך רצון לשדרג את מקום המגורים שלכם וגם במקרה בו קיבלתם דירה בירושה. בין אם אתם עושים זאת מסיבה כזו או מסיבה אחרת, סיוע מעורך דין לצורך המכירה יהיה הכרחי. מתי כדאי לערב עורך דין? התשובות לפניכם.

 

מכירת דירה בישראל

דירה בישראל היא נכס מקרקעין. החוק קובע שנכסי מקרקעין הם נכסים שונים, שאין היתכנות לניוד או שינוע שלהם. הנכסים הללו הם נכסים עם ערך כספי גבוה, שכפופים גם לחוקים שונים ולרגולציות שונות כאשר אנשים מעוניינים לבצע בהם עסקאות רכישה או מכירה. גם אם לדירה שלכם יש ביקוש גבוה, מכירת דירה בישראל היא לא דבר פשוט מבחינה תהליכית, משפטית ואפילו כלכלית. קראו על כך עוד באתר https://myglaw.co.il.

 

עורך דין מכירת דירה

מי שיכול לתת לכם את הסיוע הדרוש במקרים הללו, באמצעות ליווי לאורך שלבי ההליך, הוא עורך דין מכירת דירה. עורך דין זה הוא עורך דין מקרקעין. עו"ד מקרקעין התמחה במשך השנים בתחום זה, ויש לו את הבקיאות הגבוהה ביותר בחוקי המקרקעין מצד אחד ואת הניסיון הרלוונטי בליווי עסקאות כאלו מהצד השני. עורך דין מקרקעין מיומן יכול לסייע לכם במספר הליכים שונים במכירת הדירה.

 

הסתייעות בעורך דין מההתחלה

רבים תוהים מתי כדאי לערב את עורך הדין, ואם בכלל. התשובה היא שמוטב להסתייע בעורך דין כבר מההתחלה. עורך הדין יכול לסייע לכם מול רוכש פוטנציאלי בכל שלבי העסקה השונים, באמצעות ביצוע פעולות שונות ומגוונות, שישתלמו לכם מבחינה כספית ובירוקרטית.

 

עריכת הסכם

אחד הדברים החשובים ביותר שעורך דין מכירת דירה יכול לעשות עבורכם הוא עריכת הסכם המכירה. על מנת שלא תיווצר תסבוכת משפטית, כדאי שמי שינסח את ההסכם על שלל סעיפיו השונים יהיה משפטן שמנוסה בניסוח הסכמים של מכירת דירה.

 

ניהול מו"מ

רוב הישראלים לא מקבלים ללא תנאים את המחיר אשר המוכר מציג להם. כאשר אנו מדברים על מכירת דירה, בעסקאות שיכולות להגיע גם למיליוני שקלים, רוב הרוכשים מנהלים מו"מ על מחיר הדירה. עורך הדין יוכל לעשות זאת בצורה מנוסה ומיומנת יותר עבורכם.

 

חישוב מיסוי

כשאדם מוכר דירה מסוימת, הוא צריך לשלם מס שבח למדינה. מס זה משולם בגין הרווח שנוצר בעת מכירת הדירה ביחס למחיר המקורי שלה. עורך דין מקרקעין יחשב את המס שאתם צריכים לשלם, תוך כדי שהוא שואף לממש את הטבות המס השונות הרלוונטיות עבורכם.

 

ביצוע תהליך של העברת בעלות

ההסכם נחתם לאחר ניהול מו"מ מוצלח של עורך הדין? זה ממש לא הסוף של מכירת הדירה. השלב האחרון כולל ביצוע תהליך של העברת בעלות על הכנס שלכם. כדי להימנע מכאב הראש הבירוקרטי הזה, תוכלו להסתייע בעורך דין מכירת דירה.

עורך דין מקרקעין

עורך דין מחויך
ייעוץ חינם עם עורך דין

המידע על מערכת המשפט הוא אינסופי. אם אינכם בטוחים לגבי סוגייה משפטית, צרו קשר וקבלו ייעוץ חינם עם עורך דין מנוסה!

מידע נוסף
איך לבחור עורך דין לבניין משותף?

תהליך בחירת עורך דין בתור הישות המייצגת של דיירי הבניין השמות, עשוי להיות ארוך ומייגע. ריכזנו עבורכם מספר טיפים שבאמצעותם תוכלו לבצע את הבחירה בצור

עורך דין מכירת דירה בשרון

יש לכם דירה באזור השרון והרצליה? רוצים למכור אותה כדי לנצל את הכסף למטרות אחרות? אם כך, כדאי שתבדקו היטב איך אתם מתכוונים לבצע את

מדריך משפטי על משכנתא

אין ספק כי מדובר באחת העסקאות המהותיות שאנשים מבצעים, משכנתא. חכמים מאיתנו כבר הציגו נתונים לפיהם, רוב רובם של הזוגות בישראל יצטרכו לקחת משכנתא. להוסיף

פטור ממס רכישה

אם אתם עומדים לבצע עסקת נדל"ן גדולה, ברור מדוע אתם רוצים לדעת איזה מיסים עליכם לשלם, ואין ספק שאחד מהמיסים הוא מס רכישה. לכן כדאי

תמ"א 38 דייר סרבן

ככל שעוברות השנים אנחנו רואים שנעשים עוד ועוד פרויקטים שונים של תמ"א 38 באזורים שונים בישראל. יש לכך סיבה טובה, שכן מצד אחד היזם מרוויח